دوشنبه 15 خرداد 1385

هاشمی رفسنجانی: صبر و آينده‌نگری از نيازهای مهم امروز کشور است، ايرنا

تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۱۵‬

آيت الله هاشمی رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام يکشنبه شب در حرم مطهر حضرت امام خمينی (ره)، گفت: صبر و آينده نگری از نيازهای مهم اين مقطع از تاريخ کشور است.

وی که شب پانزدهم خرداد و در جمع تعداد کثيری از عاشقان امام‌راحل(ره) سخن می‌گفت،افزود: به رغم مشکلات فراوان کشور ما از گردنه‌های سخت عبور کرده و به جای حساسی در تاريخ خود رسيده است.

آيت الله هاشمی رفسنجانی، جوسازی در مورد فعاليت‌های صلح آميز هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران را از سوی دشمنان يک بهانه خواند و گفت: ما در طول دفاع مقدس ثابت کرديم که اقدامی بر خلاف مقرارت بين‌المللی انجام نمی‌دهيم.

وی گفت: درطول هشت سال دفاع مقدس، حمله همه جانبه نيروهای نظامی عراق به هواپيماهای مسافربری، مناطق مسکونی شهرها و روستاها و همچنين استفاده گسترده از سلاح‌های شيميايی، ما را از جاده حق وانصاف خارج نکرد.

وی افزود: نظام ما يک نظام اخلاقی و فرهنگی است و آمريکائيان وايادی آنان نيز اين مساله را خوب می‌دانند، اما برای تحت الشعاع قرار دادن انقلاب و دستاوردهای آن، تلاش می‌کنند نظام جمهوری اسلامی را به هر بهانه‌ای تحت فشار قرار دهند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: غربيها نمی‌خواهند يک کشور با تفکر اسلامی که سرمايه‌اش مردم است و بااين سرمايه بدنبال سازندگی خود در همه عرصه‌ها است، مطرح باشد.

وی گفت: اما مسوولان نظام و ملت مسلمان ايران تصميم دارند بر روی حقوق حقه خود ايستادگی کنند. البته در اين مسير بايد با تدبير و ديپلماسی قوی و مستدل و منطقی مسايل را برای ملت مان و همه دنيا مطرح کنيم و با ادبيات روز دنيا صحبت کنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: به هرحال با سرمايه‌ای همچون اسلام و تجربه و راه امام (ره) و ولايت فقيه که برای ما يک اصل باارزش و اطمينان بخش است و با متحد کردن همه اقشار جامعه می‌توانيم از اين شرايطی که امروز در آن هستيم به خوبی عبور کنيم.

آيت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود و با اشاره به محوريت چهاراصل ،اسلام،انقلاب، مردم و روحانيت افزود: اصل نهضت و انقلاب برای اسلام بود و حضرت امام خمينی (ره ) پرچم نهضت اسلامی را در مقابل رژيم پهلوی به دوش داشتند.

وی اظهارداشت: اين محوريت در گذشته بوده و امروز و آينده نيز خواهد بود و تا زمانی که اين محوريت برای ما يک اصل باشد انقلاب و کشور با طراوت راه خود را طی می‌کند و اگر خدای نکرده منحرف بشويم نه خدا و نه هيچ کس ديگر از ما حمايت نخواهد کرد.

وی بااشاره به اينکه اکثر انقلابات جهان بر احزاب و گروهها تکيه داشتند، گفت: حضرت امام (ره) روی مردم زياد تکيه می‌کردند و هر کس که با امام نزديک بود قويا درک می‌کرد که ايشان در مبارزات سياسی خودشان بر روی مردم تکيه داشتند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آن چيزی که رژيم پهلوی را شکست داد و آمريکا را از اين کشور بيرون کرد خيابانهای مملو از مردم بود.

وی در خصوص نقش روحانيت در دوران مبارزه گفت: روحانيت، هيچ وقت به عنوان يک تشکيلات سياسی و حزبی مطرح نبوده است.

وی افزود: روحانيت در دوران استبداد و تبعيد حضرت امام (ره) وظيفه بزرگی به عهده گرفت و روحانيون در شرايط بسيار خطرناک و با هزينه شخصی خود به اقصی نقاط کشور رفتند و ضمن تشريح مسايل و ديدگاه‌های حضرت امام (ره) و نشر احکام قرآن و اسلام اثرات زيادی در جامعه به جای گذاشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در عصر استبداد روحانيت به عنوان نيروهای پيشتاز پيرو امام کار بزرگی کردند و در طول چهارده سال تبعيد امام (ره) افکار امام را در قالب‌های فرهنگی و مذهبی به مردم انتقال دادند.

وی ،افزود: در قضيه پانزده خرداد که يک حرکت در نهضت اسلامی بود امام و روحانيت به پشتوانه مردم دولت را شکست دادند و حضرت امام(ره) تصميم گرفتند در مقابل کارهای شاه يک حرکت تندی انجام بدهند تا نقاب از صورت خاندان پهلوی برداشته شود.

آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ياد و خاطره کسانی که در پانزده خرداد‪۴۲‬ درس مهمی به شاه و آمريکا دادند بايد همواره در طول تاريخ زنده نگهداشته شود.

پيش از سخنان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خمينی توليت آستان مقدس امام خمينی(ره) طی سخنانی ياد و خاطره امام راحل و شهدای پانزده خرداد را گرامی داشت.

وی همچنين گفت: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول تاريخ انقلاب نقش ارزشمندی را در دوران مبارزه، دفاع مقدس، تثبيت نظام جمهوری اسلامی، سازندگی و حمايت از ولايت و رهبری ايفا کرده‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: صبر و آينده‌نگری از نيازهای مهم امروز کشور است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016