سه شنبه 27 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موضوع انشا: سانديس بهتر است يا سيب زمينی‌؟ طنزنوشته ای از مهران رفيعی

از نظر فقهی‌ سانديس بر سيب زمينی‌ ارجحيت دارد چون که منشأ اولی‌ از ميوه‌های هوائی و به تعبيری آسمانی است ولی‌ خاستگاه دومی‌ نه تنها زمينی‌ بلکه در حقيقت زير زمينی‌ است.
به لحاظ لغوی، کلمه سانديس هرگز در منابع و کتب آسمانی نيامده بنابراين نماد کفار و اجنبی ها است در صورتی‌ که در همان آثار بار‌ها به داستان‌های سيبی و هم چنين زمينی‌ اشاره رفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از نظر کاربردی، واردات سيب زمينی‌ موجب تقويت هاله نور ميشود در حالی‌ که سانديس بيعت با مقام رهبری را محکم تر می‌کند، پس با اين حساب نمره سانديس ميچربد
از ديدگاه عدالت و عدل، توزيع سيب زمينی‌ عادلانه تر است زيرا بسته‌های آن را می‌توان به افراد خودی داد، در حالی‌ که قاپيدن قوطی‌های سانديس در هوا بستگی به مهارت‌های رزمی دارد نه ميزان ارادت به رهبری.
اگر اقتصاد را ملاک مقايسه قرار دهيم تفاوت چندانی به چشم نمی‌‌خورد به اين دليل که هر دو جنس را می‌توان از کشور‌های دوست وارد کرد تا به کشاورزان و کارگران آنها روزی رساند، از غزه و لبنان گرفته تا چين و ونزيلا و بوليوی.
از نظر بهداشتی سيب زمينی‌ خيلی‌ بهتر است چون که بعضی‌ از برادران و خواهران ذوب شده پس از خوردن چند قوطی سانديس دچار شکم روش شدند و دو سه روزی نتوانستند به وظايف خبر چينی‌ و کتک زدن و تجاوز بپردازند.

با توجه به علاقه مقام رهبری به موضوع استاندارد، بايد گفت که پرتاب سانديس ميان مردم عملی‌ غير استاندارد است و با اصول ايمنی‌ کار مغايرت دارد، آمار نشان ميدهد که جمعی‌ از امّت اسلام بر اثر برخورد قوطی سانديس و يا زير دست و پا مجروح شدند.
پس نتيجه ميگيريم که در مجموع هر دو جنس انتخاب شده اشکال داشته و بنظر می‌رسد که همان روش قديمی‌، يعنی‌ پرداخت نقدی، کارساز تر و عادلانه تر است.
بجاست که عظما، نهادی تشکيل دهند تا بر توزيع جوايز و مواهب نظارت کند.
با استفاده از تکنولوژی‌های جديد می‌توان عملکرد هر کس را بدقت بررسی نموده و پاداشی متناسب با خدمت انجام داده، پرداخت کرد
بدون شک در آن زمان، کسانی که بيشتر زده و تجاوز هم کرده، بيشتر از آن‌هايی‌ که فقط فحش داده اند دستمزد خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016