سه شنبه 6 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده حسين درخشان در شوک: ۵/۱۹ سال زندان برای وبلاگ نويس مشهور ايرانی، کمپين بين المللی حقوق بشر

پس از ماه ها انتظار و درحالی که نزديک به دوسال از زندانی شدن حسين درخشان وب بلاگ نويس می گذرد شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی صلواتی حکم وی را صادر کرد و در نهايت او را به ۵/۱۹ سال زندان محکوم کرد. يک منبع نزديک به خانواده آقای درخشان به کمپين گفت که نه خانواده و نه وکيل درخصوص صدور حکم خبری نداشته و اين خبر را در وب سايت های خبری خوانده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبر اين حکم توسط وب سايت مشرق منتشر شده است. اما يکی از نزديکان به خانواده حسين درخشان به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که اين حکم صحت دارد و خانواده از حکم ياد شده در شوک به سر می برد.اين سايت محافظه کار از حسين درخشان به عنوان « وب لاگ نويس ضدانقلاب» ياد کرده است.

به گزارش سايت مشرق يک منبع آگاه ضمن اعلام اين خبر گفته است: « بنا بر اين حکم که امروز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه ۸۷ بازداشت شده است، به جرم همکاری با دولت های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه اندازی و مديريت سايت های مبتذل و مستهجن، به ۵/۱۹ سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دوهزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس محکوم شد.»

به گفته اين منبع، درخشان يا مهدوی وکيل وی می توانند به حکم صادره اعتراض کنند تا در دادگاه تجديد نظر مورد بررسی قرار گيرد. خانواده حسين درخشان طی ماه های پس از دستگيری وی تلاش کرده اند به دور پوشش رسانه ای وضعيت پرونده وی در آرامش رسيدگی به پرونده او را دنبال کرده اند. وکيل وی در اين مدت کمتر دربرابر رسانه ها حاضر شده است و درنهايت خانواده اميد داشته است به اين وسيله قاضی دادگاه بر اساس مستندات واقعی پرونده حکم صادر کند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران حسین درخشان رایک زندانی عقیدتی به شمار می آورد که تنها برای عقاید و مطالب وبلاگش محکوم شده است. کمپین خواستار تبرئه و آزادی درخشان توسط دادگاه تجدید نظر میباشد. کمپین همچنین خواستار آزادی فوری بیش از ۵۰۰ زندانی عقیدتی-سیاسی که در زندانهای ایران تحت سخت ترین شرایط غیر انسانی در حبس هستند می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016