شنبه 10 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحمل سه ماه انفرادی برای محو آثار شکنجه دو زندانی سياسی، هرانا

خبرگزاری هرانا – دو زندانی سياسی کرد محبوس در زندان مرکزی اروميه که به تازگی از اداره اطلاعات اين شهر به اين زندان منتقل شدند برای محو آثار شکنجه بيش از سه ماه است که در سلولهای انفرادی اين زندان نگهداری می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بهروز آقا خانی، اهل سلماس به همراه اکبر اکبرلو، اهل خوی بيش از شش ماه در اداره اطلاعات اروميه تحت شکنجه های بسيار شديد جسمی قرار گرفته و پس از اتمام بازجويی ها مدت سه ماه است که در سلولهای انفرادی زندان اروميه نگهداری می شوند و از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده نيز محروم هستند تا آثار شکنجه های جسمی اين افراد از بين برود.

گفتنی است، وضعيت جسمی اين افراد که به اتهام اقدام عليه امنيت ملی بازداشت شده اند به شدت نگران کننده است و مسئولين زندان نيز از رسيدگی پزشکی به آنها سر باز می زنند.

يکی از مسئولين مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد: اين روش همواره از سوی دستگاه اطلاعاتی در شهرستان ها به خصوص در مناطق کردنشين انجام می گيرد و در اوايل سالجاری نيز يک نمونه در تهران داشتيم که يک دانشجوی کرد علی رغم صدور قرار وثيقه به دليل اعتصاب و وجود ضعف شديد جسمانی به مدت يک ماه در بند زنان نگهداری شد و سپس آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016