شنبه 6 دی 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حادثه ديده گان بم چشم انتظار کمک هستند، ايرنا

دقايقي از نيمه شب گذشته است و صداى ناله ، فرياد و شيون زنده ماندگاني که در زير خروارها خاک در پي نزديکان خود هستند، به گوش مي رسد. افرادى که با ابتدايي ترين ابزارها سرگرم آواربردارى هستند، مويه کنان مادر، همسر، فرزندان و والدين خود را صدا مي زنند هر چند که کسي به اين فريادها پاسخ نمي دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افرادى که با بيل، کلنگ و دستهاى خالي در حال آواربردارى هستند هر چند دقيقه يکبار به اميدشنيدن ضجه هاى زير آورمانده اى ، سکوت مي کنند. صدها نگاه ، چشم براه گامهاى هستند تا شايد دستها و زانوان ناتوان آنان را براى آواربردارى همراهي کند، اما متاسفانه شدت تخريب به حدى است که از ساعت شش بامداد تا ساعت ۲۴ جمعه شب کمتر از ده درصد آوار بردارى صورت
گرفته است . در اين شهر فاجعه ديده ، خبرى از سگهاى زنده ياب، و روباتهاى رد ياب و نورافکن اضطرارى نيست .
اکنون خودروهاى ارتش و سپاهي با روشن کردن چراغهايشان سرگرم خاک بردارى از خانه هاى تخريب شده در حاشيه خيابانهاى مرکزى شهر هستند هر لحظه فريادى به گوش مي رسد که از ديگرى کمک مي خواهد تا جسد يافته شده را از زير آوار
بيرون آورد.
تاريکي مطلق ، بر شهر حاکم است و فقط چراغهاى خودروهاى عبورى ، اندکي روشنايي بوجود آورده اند. صدها مجروح از شدت سرما يکديگر را در آغوش گرفته اند و خبرى از پتو و وسايل گرم کننده نيست ، هرچند گفته مي شود بيش از ده هزار تخته پتو و چراغ والور به مقصد شهر بم ارسال شده است .
زلزله اى به بزرگي ۳ / ۶ درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت ۲۸ : ۰۵ بامداد جمعه ، شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقي ايران را لرزاند که براساس جديدترين گزارشها، بيش از هزاران تن کشته و ده ها هزارتن نيز مجروح شده اند.





















Copyright: gooya.com 2016