شنبه 11 بهمن 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت شوراي نگهبان با کاهش سربازي، شرق

گروه مجلس: شوراي نگهبان مصوبه مجلس درباره كاهش خدمت سربازي را به علت دارا بودن بار مالي براي دولت رد كرد.

به گزارش سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان، دبير اين شورا با ارسال نامه اي به مهدي كروبي اين مصوبه را براي انجام اصلاحاتي به مجلس عودت داد. در نامه شوراي نگهبان آمده است:

«با توجه به مخالفت دولت به خاطر بار مالي شديد طرح و نظر به اينكه در طرح مزبور، منبع تأمين هزينه مشخص نگرديده صرف نظر از اشكالات ديگر شرعي و قانون اساسي كه در اين طرح وجود دارد، بنابر اصل هفتاد و پنجم قانون اساسي، بدون تعيين طريق تأمين هزينه جديد، قابل طرح در مجلس شوراي اسلامي نبوده است و از اين جهت مغاير اصل مزبور شناخته شد. بديهي است پس از تعيين منبع تأمين هزينه، از جهات ديگر قانون اساسي و موازين شرعي قابل بررسي در شوراي نگهبان خواهد بود.»

همچنين در اين نامه به نقل قولي از «علي شمخاني» وزير دفاع در جلسه علني مجلس در مورخ ۱۶ دي ماه به عنوان يكي ديگر از دلايل مخالفت اين شورا اشاره شده است.در اين نامه به نقل از علي شمخاني آمده است كه «مهمترين مشكلاتي كه از ديدگاه دولت در ارتباط با مخالفت با اين طرح وجوددارد... يكي بار مالي سنگين طرح است كه با توجه به محدوديت منابعي كه همين امروز نيروهاي مسلح در سال ۱۳۸۲ با آن مواجه هستند كه چيزي حدود ۴۰۰ ميليارد تومان كسري بودجه دارند، اين طرح را دولت نمي تواند پشتيباني مالي بكند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 
























Copyright: gooya.com 2016