سه شنبه 26 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حماسه ثبت نام موبایل، فرهاد رجبعلي

این اقبال عمومی را از آن جهت می توان حماسه نامید که اولا مشارکت گسترده مردمی داشته و دوما با توجه به آمار و ارقام، از مشارکتی 200 درصدی برخوردار بوده است؛ نه مانند مشارکت 50 درصدی مجلس هفتم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با پایان یافتن مهلت ثبت نام تلفن همراه و انتشار آمار مشارکت 5 میلیونی آن و اینکه مشارکت اقتصادی مردم در این سطح بسیار چشم گیر بوده است، پیشنهادی را برای دولت و وزیر پست و تلگراف و تلفن می توان ارئه کرد؛ و آن اینکه پیام کوتاه " فتبارک الله " را بر روی پیام گیرهای تلفن همراه و ثابت شهروندان بفرستند و همانند صدا و سیما که در انتخابات مجلس هفتم ابتکار کرد و مدتها آنرا بر گوشه صفحه نمایش خود حک کرد، مشارکت سبز دیگری را نوید دهند؛ فتبارک الله ... که مشارکت کردند و حماسه آفریدند و سرمایه ای هنگفت واریز کردند که حتی ردیف صفر و اعداد آن دشوار می نماید.

مشارکت در ثبت نام تلفن همراه به حدی آزاد و به دور از نظارت عسس بود که فردی توانست به تنهایی 700 فیش ثبت نام کند و آمار نشان می دهد تنها 200 میلیارد تومان بودجه برای روستاها جمع آوری شده است که به قول محمد زاده - دبیر سندیکای صنعت مخابرات- آنقدر روستا نداریم که بخواهیم آنرا هزینه کنیم. این مهم برای ره یافتگان مجلس هفتم شیرینی بیشتری دارد بالاخص نزد ائتلاف تازه تاسیس آبادگران که عده ای از سرانش در مجلس ششم و به هنگام تصویب بودجه 83 مجلس دغدغه بسیاری برای نقدینگی و کسر بودجه دولت داشتند و حال 88 هزار تومان از هر فیش به عنوان مالیات و جبران کسر بودجه دریافت می شود. آن مهم از جهتی دیگر قابل بهره برداریست و آن اینکه در صورت به تعویق افتادن زمان واگذاری سیم کارتها، ابزاری خواهد شد برای فشار به رئیس دولت و هیئت دولت از طریق طرح استیضاح وعدم کفایت معتمدی در دوره مجلس هفتم.
برای اثبات مدعا می توان به آمار و ارقام رجوع کرد؛ آماری که محمدزاده دو روز بعد از پایان مهلت ثبت نام تلفن همراه اعلام کرد و اظهار داشت که تعداد ثبت نام های انجام شده 5/4 الی 5 میلیون بوده است در حالی که سقف توانایی و واگذاری مخابرات در سال آینده 2 میلیون و 300 هزار سیم کارت خواهد بود که با توجه به 5 میلیون فیش ثبت نام شده و ارائه 2 میلیون سیم کارت اعتباری، 4/2 میلیون سیم کارت مازاد ثبت نام شده است که با این حساب می توان به این نتیجه رسید که مشارکت 2 برابر حد پیش بینی شده است.
این اقبال عمومی را از آن جهت می توان حماسه نامید که اولا مشارکت گسترده مردمی داشته و دوما با توجه به آمار و ارقام، از مشارکتی 200 درصدی برخوردار بوده است؛ نه مانند مشارکت 50 درصدی مجلس هفتم. پس با حماسه سبز دیگری که مردم آفریدند، از خبرنگاران صدا و سیما انتظار می رود بیش از برنامه ای که برای مجلس هفتم داشتند و زمان صرف تبلیغات آن کردند، به سطح شهر بروند و با ذوق زدگی خاص خود گزارش تهیه کنند که اینبار هم مشارکت بالا بود و مشتی شد بر دهان استکبار. به قول آرمین حتی در برنامه های کودک هم اعلام کنند که مردم همواره آماده اند - آماده... و همواره در صحنه حضوری چشمگیر دارند؛ حال این صحنه چه انتخابات مجلس باشد و چه خبرگان؛ چه دیدار با رهبران باشد و چه ثبت نام موبایل.





















Copyright: gooya.com 2016