پنجشنبه 8 شهریور 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری چهارمین دور مسابقات انتخاب بهترین وبلاگ‌ توسط دویچه‌وله

دويچه‌وله چهارمين دور مسابقات بين‌المللی بهترين وبلاگ را از روز ۳۱ اوت آغاز می‌کند. وبلاگهايی که در مسابقه شرکت می‌جويند به ۱۰ زبان هستند. فارسی نيز جزو زبانهايی است که وبلاگهايش در مسابقه شرکت می‌جويند.

کاربران اينترنتی می‌توانند طی چهار هفته، در ۱۵ بخش مسابقه ثبت نام کرده و يا وبلاگ‌های مورد نظرشان را در هر يک از بخش‌ها به ما معرفی کنند.

مسابقه انتخاب بهترين وبلاگ دويچه‌وله را يک هيئت داوران همراهی می‌کند. اين هيئت متشکل از ژورناليست‌های مستقل، متخصصان امور رسانه‌‌ای به‌ويژه در عرصه‌ی وبلاگ‌نويسی است. هيئت داوران مسئوليت انتخاب تعدادی وبلاگ از ميان تمام کانديدا ها را برعهده دارد. در مرحله‌ی نهايی، تصميم‌گيری و انتخاب بهترين وبلاگ نيز از وظايف اين هيئت است.
در بخش فارسی، مسيح علی‌نژاد، خبرنگار و بلاگر ايرانی در هيئت داوران حضور دارد.

استقبال از مسابقه‌ی وبلاگ نويسی دويچه‌وله در سال گذشته چشمگير بود.
۵۵۰۰ وبلاگ برای حضور در مسابقه ثبت‌نام کردند و ۱۰۰هزار کاربر اينترنتی در رأی‌گيری آن‌لاين شرکت داشتند.

هدف از برگزاری مسابقات

اوتا توفرن، سردبير بخش آن‌لاين دويچه‌وله، هدف از برگزاری اين مسابقات را ايجاد گفت‌وگويی فراگير در رابطه با فرم جديد رسانه‌ای و نمايش وجود طيف گسترده‌‌ای از موضوع‌ها در وبلاگستان عنوان می‌کند. دويچه‌وله قصد دارد با اين پروژه از آزادی بيان در کشورهايی که از ديکتاتوری رنج می‌برند و يا حقوق دموکراتيک آن‌ها به هر شکل سرکوب می‌شود، دفاع کند.
توفرن می‌گويد: «در همه جای دنيا وبلاگ يکی از حداقل امکاناتی است که نويسنده می‌تواند عقايد خود را از طريق آن آزادانه انتشار دهد. در واقع وبلاگ يکی از ابزارهای آزادی بيان به شمار می‌رود.»
در همين راستا در مسابقات امسال بخشی به پروژه‌ی مشترک دويچه‌وله و سازمان خبرنگاران بدون مرز اختصاص داده شده است. در اين بخش به بهترين وبلاگی‌ که در راه آزادی بيان تلاش می‌کند جوايزی اهدا خواهد شد.

تازه‌های دور چهارم مسابقات

امسال با مراجعه به سايت ما (www.thebobs.com) می‌توانيد با خصلت جهانی اين مسابقات آشنا شويد. در اين صفحه بر روی نقشه‌ی Weblog-Map چهارهزار وبلاگ از سراسر دنيا ثبت شده است. شما می‌توانيد خيلی ساده با کليک بر روی سمبلی که روی نقشه قرار دارد، تمام وبلاگ‌ها را از لحاظ آماری و جغرافيايی مشاهده کنيد. يعنی ببينيد در کدام منطقه جهان چند وبلاگ نوشته می‌‌شود و از طريق لينک بلاگ‌پديا به جزئيات هر وبلاگ دست پيدا کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زمان‌بندی

مسابقات در سه مرحله اجرا می‌شوند. در مرحله‌ی اول همه‌ی علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ وبلاگ‌های برگزيده‌ی خود را در صفحه‌ی اينترنتی BOBS ثبت کنند. بر اساس اين ليست پيشنهادی، کانديداهای مسابقات توسط هيئت داوران انتخاب می‌شوند. در مرحله‌ی بعدی که از تاريخ ۲۳ اکتبر تا ۱۴ نوامبر است، کاربران اينترنتی می‌توانند با دريافت يک کد، به وبلاگ‌های مورد علاقه خود رأی دهند. دريافت کد برای جلوگيری از رأی دادن چندباره است. هيئت داوران نيز برترين وبلاگ‌ها را انتخاب می‌کند. دور پايانی، يعنی ۱۴ نوامبر، روز تصميم‌گيری هيئت داوران است. آن‌ها برندگان منتخب خود را اعلام می‌کنند و ۱۵ نوامبر طی مراسمی رسمی در برلين، با حضور هیأت داوران جوايز وبلاگ‌های برتر اهدا می‌شوند.

حاميان

حاميان اصلی BOBS گزارشگران بدون مرز و راديو هلند هستند. در بخش فارسی حاميان رسانه‌ای ما عبارت‌اند از: سايت‌های ايران امروز و گويا.

برای دست‌يابی به اطلاعات بيشتر می‌توانيد به سايت Bobs مراجعه کنيد:

www.thebobs.com

دويچه وله - Bobs





















Copyright: gooya.com 2016