دوشنبه 15 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گازوئيل کم‌ گوگرد تحويلی به شرکت واحد ۱۰ برابر دنيا آلايندگی دارد، ايسنا

- همه مناطق تهران تا پايان سال صاحب يک ايستگاه سنجش آلودگی هوا می‌شوند


مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران با اشاره به اينکه وضعيت آلودگی هوای پايتخت شکننده و حساس است گفت: در حالی که در سال گذشته تنها ۳ روز ناسالم داشتيم تعداد روزهای ناسالم امسال با گذشت ۶ ماه از سال به ۴۳ روز افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر يوسف رشيدی روز دوشنبه نخستين نشست خبری مديران ارشد شهرداری تهران در حوزه محيط زيست شهری افزود: طرح هفت محوره کاهش آلودگی هوای تهران که در سال ۷۹ تصويب شد در سال ۸۳ مجددا مورد بازنگری قرار گرفت ولی هيچ عزم جدی برای تبديل بازنگری صورت گرفته به قانون وجود نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به اينکه در يک بازه دراز مدت ميزان برخی آلاينده‌ها در تهران با مشکل جدی روبروست افزود: بر اين اساس آلاينده دی اکسيد گوگرد، ذرات معلق و دی اکسيد نيتروژن در بازه بلند مدت يک ساله با مشکل مواجه است. اين درحاليست که هنوز يکسری از آلاينده‌های ديگر به عنوان سموم آلودگی هوا اندازه گيری و در زمينه آنها اطلاع رسانی صورت نمی‌گيرد.

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران افزود:‌ از جمله اين سموم می‌توان به ذرات معلق و ترکيبات آزبست و هيدروکربن‌های سرطان‌زا اشاره کرد که شهرداری تهران عزم جدی در زمينه اندازه گيری و اعلام ميزان آنها به شهروندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا پايان سال جاری هر يک از مناطق تهران صاحب يک ايستگاه سنجش آلودگی هوا می‌شوند.

به گزارش ايسنا، مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران با اشاره به اينکه آلودگی هوا برروی سلامت تاثير داشته و آلاينده‌های هيدروکربنی مستقيما موجب سرطان خون می‌شود افزود: وقتی ميزان آلاينده بنزن در تهران چندين برابر حد مجاز است بايد آمار سرطان چندين برابر کشورهای ديگر باشد.

وی با اشاره به اينکه در حال حاضر گازوئيل توزيعی به شرکت واحد عليرغم کم گوگرد بودن ۱۰ برابر استاندارد دنيا دارای گوگرد است افزود:‌ متاسفانه دی اکسيد گوگرد که ناشی از سوختن گازوئيل است مستقيما روی سيستم تنفسی تاثير گذاشته و تاثيرات سوء آن قابل تامل است.

مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران در عين حال تاکيد کرد:متاسفانه ارزيابی مناسبی از تاثير آلاينده‌ها بر روی سلامت تهرانی‌ها صورت نمی‌گيرد و هميشه اين زنگ خطر وجود دارد که اگر به شرايط پايدار جوی در تهران برسيم بازهم ميزان آلاينده‌های هوا به شدت افزايش می‌يابد.





















Copyright: gooya.com 2016