یکشنبه 12 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهیه لباس فرم برای دانشجویان دانشگاه تهران، مهر

رئیس دانشگاه تهران به دانشجویانی که نسبت به برخی پوششهای دانشجویی اعتراض داشتند،گفت: دانشجویان راجع به این مسئله فکر کنند که آیا دانشگاه می تواند یک لباس فرم داشته باشد که حداقل سر و لباس و وضع ظاهری دانشگاه را سر و سامان دهیم.

فرهاد در نشست پرسش و پاسخ به دانشجویان در تالار فردوسی دانشگاه تهران در ادامه پاسخ به دانشجویانی که نسبت به نوع پوشش برخی دانشجویان بخصوص برخی دانشجویان رشته های هنری انتقاد داشتند، گفت: دانشجویان نظرات خود درباره لباس فرم دانشجویی را از طریق ایمیل اعلام کنند و اگر تعداد قابل توجهی از دانشجویان این راهنمایی را داشته باشید که می توانیم در دانشگاه تهران لباس فرم داشته باشیم، قاعدتا مسئولان نیز تصمیم گیری می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس دانشگاه تهران افزود: این دغدغه شما را تحسین می کنم که به محیط پیرامونی خود حساس هستید. باید به یکدیگر در فضای دانشگاه تذکر دهیم که شأن دانشجویی را رعایت کنیم. خیلی از دانشجویان در ملاقاتهای حضوری این پیشنهاد را داده اند که دانشجویان دانشگاه تهران لباس فرم داشته باشند، لباس فرم به این معنی که شکل و شمایلی مشخص باشد که همه آن قاعده را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید به دانشجوی خود شخصیت دهد. در محیط دانشگاه باید به یکدیگر تذکر دهیم و با تذکر به همدیگر می توانیم این محیط را گسترش دهیم. اگر بخواهیم در دانشگاه تحولی صورت گیرد باید خودمان کمک کنیم. خودمان باید به خودمان و به محیط دانشگاهمان احترام بگذاریم. گلایه هایی که در مورد پوشش دانشجویی مطرح است را خود دانشجویان مطرح می کنند بنابراین دانشجویان کمک کنند تا وضعیت را بهبود ببخشیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: با سخت افزار نمی توان فرهنگ را اصلاح کرد و باید مشارکت جمعی در این زمینه ایجاد شود.

به هیچ کسی اجازه نمی دهیم به حرمت دانشجو بخاطر پرسشگری توهین کند

فرهاد رهبر در پاسخ به دانشجویی که از برخورد با دانشجویان به دلیل پرسشگری خبر می داد، گفت: دانشجو آزاد است و به هیچ کسی اجازه نمی دهیم به حرمت دانشجو بخاطر پرسشگری وی توهین کند. سئوال و پرسشگری حق دانشجوست. دانشجویان اگر گزارشاتی از توهین به حرمت دانشجویی دارند ارائه دهند تا با خاطی برخورد جدی شود.

انتقاد فرهاد رهبر از پذیرش بی رویه دانشجو در کشور

فرهاد رهبر در پاسخ به دانشجویانی که از پذیرش بی رویه دانشجو انتقاد می کردند، گفت: نسبت جذب فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تعداد دانشجویانی که سالانه در مقطع دکتری جذب می شوند به هیچ وجه قابل قبول نیست، البته نباید در راه توسعه تحصیلات تکمیلی کیفیت را فدای کمیت کنیم اما این چالشهایی است که دانشگاه تهران و کل کشور با آن درگیر است و عواملی است که خارج از کنترل دانشگاه تهران است و مواردی را به دانشگاه تحمیل می کند که چندان هم قابل مقاومت نیست، موارد و عوامل ناخواسته ای که از خارج دانشگاهها و وزارت علوم (و نه تنها وزارت علوم) به دانشگاه تحمیل می شود!

رئیس دانشگاه تهران خطاب به دانشجویان دکتری حاضر در این نشست افزود: دانشجویان دکتری که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شوید جذب همین دانشگاه می شوید تا رسالت اصلی که دانشگاه تهران دارد را پیش ببریم.





















Copyright: gooya.com 2016