پنجشنبه 14 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ رحم اجاره ای در بازار سیاه، فرارو

زنان نابارور به طور متوسط بیش از 4 میلیون تومان برای رحم جایگزین زن پرداخت می کنند.

بر اساس شنیده ها این رقم از 2 میلیون تومان آغاز و تا 7 میلیون در نوسان است.

یک متخصص زنان و زایمان در مورد بازار سیاه جدیدی که برای داد و ستد رحم اجاره ای به وجود آمده است به خبرنگار فرارو می گوید: با توجه به اینکه اکثر زنانی که تخمک را دریافت می کنند از طبقه محروم جامعه هستند برای این کار رقم قابل توجهی دریافت می کنند. توسط شوهرانشان مجبور به انجام هر ساله این کار می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه می دهد: کم خونی ،پوکی استخوان ،عفونت های رحم و لگن فشار خون های حاملگی ، دیابت و... از عواض میزبانی هرساله تخمک است .

به گفته این متخصص در صورت استمرار خطر مرگ نیز این زنان را تهدید می کند .

در همین رابطه رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری خبر از ایجاد مراکزی هماهنگ با وزارت بهداشت در جهت کنترل رحم جایگزین داد.

محمدرضا نوروزی با بیان این که درحال حاضر در کشورما مرکزی که به صورت کنترل شده در زمینه رحم جایگزین فعالیت کند وجود ندارد گفت: یکی از مسائلی که در مقوله رحم جایگزین مطرح است، عوارض جامعه شناختی و سوء استفاده از افراد نیازمند و به وجود آمدن یک تجارت جدید در این زمینه است. در مسئله رحم جایگزین امکان سوء استفاده از زنان به علت مشکلات مادی وجود دارد.

به اعتقاد رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران «یکی از مشکلات مهمی که همواره در این زمینه وجود دارد، مشکلات روحی_روانی هم برای گیرنده و هم برای اهدا کننده است.»

او افزود: این نوع اعمال باید در مراکز معتبری که دارای تاییدیه هستند صورت بگیرد تا مسائل روحی آن نیز درنظر گرفته شود. اما رحم جایگزین تنها دادن یک عضو و گرفتن پول نیست به عنوان مثال مادربزرگی از رحمش برای نوه خود استفاده کرده دیگر مسائل مالی برایش مطرح نبوده بلکه به علت سقط های مکرر دخترش، قبول کرده تا در رحم خود نوه اش را پرورش دهد.

نوروزی با بیان اینکه به خاطر مشکلات احتمالی نمی توان اصل موضوع را زیر سئوال برد گفت: رحم جایگزین راهی است برای افرادی که در باروری با مشکل روبرو هستند. همه این موضوع یک رابطه پولی و مادی نیست. برخی از آن ها یک رابطه درمانی و کمکی است. نمی شود اصل یک موضوع را به خاطر اتفاقاتی که در کشور می افتد را زیر سئوال برد.





















Copyright: gooya.com 2016