سه شنبه 23 تير 1383

برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي ايران: مثل برق و باد بر حريفان خود حمله مي كنيم، ايپنا

برانكو ايوانكوويچ سرمربي كروات تيم ملي

سيزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا هفته آينده در چين آغاز مي شود و تيم ملي فوتبال كشورمان يكي از مدعيان اين مسابقات پنجه در پنجه حريفان قاره بزرگ خواهد انداخت.
از تيم ملي كشورمان كه از بازيكنان مجرب و خلاقي بهره مي گيرد انتظار مي رود كه با شايستگي به مقامي در خور توجه نام ايران دست پيدا كنند كه در اين راه برانكو ايوانكوويچ سرمربي كروات تيم ملي نقش تعيين كننده اي در اين آوردگاه مهم و حياتي خواهد داشت.
در آستانه سفر ملي پوشان ايران به چين برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي ايران در گفتگو با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) به سئوالا مطرح شده پاسخ داد كه آنها را در زير مي خوانيد :
•به چه دليل پيشنهاد فدراسيون كرواسي را براي سرمربيگري در تيم ملي كرواسي رد كرديد؟
-من با تيم ملي ايران قرارداد دارم و يك مربي حرفه اي هستم و تحت هيچ شرايطي زماني كه مشغول بكار هستم با هيچ فدراسيوني وارد مذاكره نمي شوم حتي اگر فدراسيون كشور خودم باشد.
•آيا دوست نداريد روزي سرمربي كرواسي بشويد؟
-اين آرزوي هر مربي است كه يك روز در تيم ملي كشور خودش كار كند و من هم از اين قضيه مستثني نيستم اما بعضي اوقات اتفاقاتي رخ مي دهد كه از دست ما خارج است.
در ضمن زماني كه اتو باريچ به تيم ملي كرواسي پيوست به من پيشنهاد كار دادند ولي آن زمان هم در ايران كار مي كردم و به فدراسيون كرواسي جواب منفي دادم.
الان هم فقط به تيم ملي ايران فكر مي كنم و تيم ملي كرواسي را فراموش شده تلقي مي كنم.
•بسياري از كارشناسان نسبت به اردوي تداركاتي آلمان و بازي با تيم هاي گمنام اين كشور انتقاداتي كرده اند. به نظر شما اين اردو براي تيم ملي مفيد بود؟
-بله، من معتقدم اين اردو در حدي بود كه تيم به آمادگي كامل برسد و براي من و كادر فني راضي كننده بود.
بازي با تيم هاي به نظر گمنام نيز اثر مثبتي در تيم داشت زيرا ما قصد داشتيم روحيه بازيكنان بالا برود كه به اين هدف خود نيز دست يافتيم .
در ضمن اين كشور تيم هاي قطر، امارات و چند كشور ديگر آسيايي حاضر در مسابقات آسيايي اردوي تداركاتي برپا كرده بودند.
•آيا بازيكنان با اين شرايط آب و هوايي آشنايي دارند؟
-ما در محلي اردو برگزار كرديم كه درياچه اي داشت و هوا بسيار گرم و شبيه به شرايط آب و هوايي چين داشت.
نوسان هوا و شرجي بودن اين محل بازيكنان را در شرايط محل برگزاري مسابقات قرار داد و براي حضور در چين مشكلي از اين لحاظ وجود ندارد.
•دليل انتخاب فرزاد مجيدي در آخرين لحظات چه بود؟ آيا او گزينه مناسبي براي ليست شماست؟
-شكي نيست كه بازيكنان ديگري در ليگ وجود دارند كه خيلي خوب هستند ولي طبق مقررات تنها دو بازيكن را مي توانستيم به ليست اضافه كنيم .
با توجه به مسائلي كه در تيم وجود دارد و من به آن واقف هستم حضور فرزاد مجيدي را الزامي دانستم و بعقيده من تيم ملي در اين برهه به او نياز دارد.
•يعني اين تمام بضاعت فوتبال ايران است؟
-البته بازيكنان خوب ديگري بودند كه مي توانستند در تيم ملي حضور داشته باشند ما در اين مسابقات نيكبخت، نويد كيا و ... را نداريم، اما در تيم ملي در حال حاضر بهترين ها حضور دارند.
•شناخت شما از تيم هاي ژاپن، تايلند و عمان رقيبان حاضر در گروه چهار تا چه حدي است؟
-اغلب تيم هاي حاضر در مسابقات را مي شناسم و شناخت كافي از آنها دادم.
در ضمن اطلاعات لازم را از تيم هاي گروه خود در اختيار داريم و از تيم هايي كه احتمال دارد در دور بعدي مسابقات با آنها مواجه مي شويم نيز اطلاعاتي را بدست آورده ايم .
ضمن تهيه فيلم بازي اين تيمها ، نمايندگاني از ايران بازي هاي آنها را از نزديك مشاهده كرده اند.
•قوي ترين حريف ايران در اين مسابقات كدام تيم است؟


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

-تيم ژاپن روي كاغذ يكي از مدعيان قهرماني است و تداركات خوبي براي حضور در مسابقات داشته است.
اما اين را بدانيد كه تمام تيم ها در حال حاضر خطرناك هستند و خود را مدعي قهرماني مي دانند و نبايد هيچ يك از تيم ها را دست كم گرفت.
•سيستم 2-4-4 كه تيم ايران در مسابقات غرب آسيا به نمايش گذاشت بسيار موفق آميز بود ، آيا اين سيستم را براي مسابقات آسيايي استفاده مي كنيد، يا از سيستم 1-3-2-4 بهره مي بريد؟
-تيم ملي ايران در اين مسابقات مثل برق و باد حمله مي كند و خيلي سريع به زمين خود بر مي گردد.
حالا هر سيستمي كه بتواند اين انتظارات را برآورده كند مورد استفاده قرار مي گيرد .
•با اين وجود تيم ايران در مسابقات آسيايي چقدر شانس قهرماني دارد؟ -ما با آرزوي كسب مقام قهرماني پا به مسابقات مي گذاريم و هزاران اميد و شانس را براي خود قائل هستيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9994

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي ايران: مثل برق و باد بر حريفان خود حمله مي كنيم، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016