دوشنبه 23 شهريور 1383

جدل بر سر حضور هاشميان در بازي بايرن مونيخ و مکابي اسرائيل در تل آويو

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي
سايت رسمي باشگاه بايرن مونيخ اعلام كرده است كه «وحيد هاشميان» مهاجم ايراني اين تيم در ديدار چهارشنبه شب ليگ قهرمانان اروپا در شهر تل‌آويو برابر تيم «مكابي» رژيم اشغالگر قدس بايد به ميدان برود.
يك مسوول بخش خبري باشگاه بايرن مونيخ در تماس تلفني خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه مسابقه‌ي فوتبال بين تيم‌هاي بايرن مونيخ و مكابي در تل آويو برگزار مي‌شود ، مدعي شد: وحيد هاشميان فوتباليست ايراني اين باشگاه نيز به دستور مسوولين اين تيم براي شركت در اين مسابقه به تل آويو سفر مي‌كند.
وي گفت: بايرن مونيخ روز چهارشنبه 15 سپتامبر (25 شهريور) در تل آويو به ميدان مي‌رود.

نظر به آن كه ايران ، رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسد و به دليل ماهيت نژاد پرستانه‌ و اشغالگر اسراييل ، ورزشكاران ايراني از حضور در برابر نمايندگان اين رژيم در تمامي مسابقات خودداري كرده‌اند و همچنين طبق قانون سفر اتباع ايران به اسراييل غاصب ممنوع مي باشد، با توجه به ديدار چهارشنبه شب تيم بايرن مونيخ آلمان و تاكيد مسوولان اين تيم برحضور وحيد هاشميان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي آگاهي از پيامدهاي اين مساله نظر مديران سازمان تربيت بدني و برخي از مسوولان ذ يربط را در اين خصوص جويا شده است.
سردار محمد درخشان، معاون حقوقي سازمان تربيت بدني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: حضور ورزشكاران ايراني در قالب بازي‌هاي انفرادي و تيمي در برابر حريفان رژيم اشغالگر قدس با توجه به سياست جمهوري اسلامي ايران كاملا روشن و ممنوع است.
وي افزود:گرچه حضور ورزشكاران ايراني در قالب بازيكن تيم باشگاهي خارجي موضوع جديدي است كه نيازمند بحث و بررسي بيشتر است. بايد بدانيم در هر صورت طبق قانون، سفر اتباع ايراني به برخي از كشورها از جمله رژيم غاصب اسراييل ممنوع است و تحقق اين امر خلاف قانون محسوب شده و تبعات خاص خود را دارد.
سردار رهنما مدير كل اداره‌ي گذرنامه نيز در گفت‌وگو با ايسنا در اين خصوص گفت: طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران سفر اتباع ايراني به اسراييل ممنوع است.
يادآور مي شود تا اين لحظه اظهار نظر رسمي از هاشميان درباره اين مسئله منتشر نشده است.
------------------------------------

اختلاف دربايرن مونيخ
ماگات:معافش مي‌كنم.. بكن بائر:دليلي براي نرفتن نيست.. هاشميان:فعلا سكوت مي‌كنم
كارشناسان:هاشميان يك مسلمان و ايراني است؛بايرن بايددرك كند

حضور هاشميان در ديدار دو تيم بايرن مونيخ و مكابي رژيم اشغالگر قدس به بحث داغ باشگاه بايرن مونيخ تبديل شده، به طوري كه سرمربي اين تيم، هاشميان را از حضور در اين ديدار معاف كرده، اما فرانس بكن بائر نظري مخالف گفته‌ي ماگات دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيليكس ماگات در شبكه خبري N24 درباره‌ي حضور يا عدم حضور هاشميان در اين ديدار، گفت: «اين كه هاشميان ما را با تيم همراهي كند آرزوي من است، اما به دليل مشكلات و مسائل بين ايران و اسراييل، اين بازيكن را از حضور در اين بازي معاف مي‌كنم.»
بكن بائر رييس باشگاه بايرن مونيخ نيز معتقد است كه نبايد هيچ بحثي در مورد وحيد هاشميان براي اعزامش به تل‌آويو وجود داشته باشد.
وي در اين باره به اين شبكه گفت: «هيچ دليلي براي اين كه او به همراه تيم به تل‌آويو نرود نمي‌بينم.»
بكن بائر ادامه داد: «براي ما غير قابل درك است كه اتحاديه‌ي فوتبال اروپا (يوفا)، تل‌آويو را براي برگزاري اين مسابقه انتخاب كرده است. اين شايد به دليل فشار آوردن تل آويو و انعطاف پذيري يوفا بوده است.»
وحيد هاشميان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در اين مورد سكوت اختيار كرد و يادآور شد فعلا درباره اين مساله اظهارنظر نمي كند و ادامه داد: «تنها فكر خود را به ديدار شنبه شب در برابر بورسيا دورتموند متمركز مي‌كنم.»
در همين حال برخي كارشناسان در گفت‌وگو با ايسنا تصريح كردند: اسرائيل مورد تنفر و مغضوب ملتهاي اسلامي مي‌باشد و هاشميان يك مسلمان و ايراني است لذا با توجه به تاثيرات بسيار بد و نامطلوب الزام وي براي سفر به پايتخت رژيم اشغالگر قدس و با توجه به انتظار به حق مسلمانان و به ويژه ايرانيان از وي، ضروري است مسوولان باشگاه بايرن مونيخ اين مساله را درك كرده و وي را از اين بازي معاف كنند.
---------------------------------------

بكن بائر: وحيد هاشميان مصدوم است
باشگاه بايرن مونيخ قبل از عقد قرارداد با هاشميان از منع قانوني سفر اتباع ايراني به اسرائيل مطلع بوده است

فرانس بكن بائر كه در استاديوم المپيك مونيخ حضور يافته بود، در يك كنفرانس خبري اعلام كرد: وحيد هاشميان مصدوم است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت اينترنتي آلماني زبان "يوديشه"، بكن بائر رييس باشگاه بايرن مونيخ آلمان اعلام كرد، وحيد هاشميان مهاجم ايراني تيم بايرن مونيخ در بازي روز گذشته مقابل آرمينيا بيله فيلد كه 82 دقيقه در ميدان حضور داشت، آسيب ديده است.
سايت بوندس ليگا نيز از مصدوميت مهاجمان بايرن مونيخ وحيد هاشميان، روكه سانتاكروز و كلوديو پيزارو خبر داد و گفت: تنها «روي ماكاي» از آمادگي كامل برخوردار است.
بر اين مبنا و با توجه به ساير ملاحظات، دور از انتظار نيست كه باشگاه بايرن مونيخ از الزام سفر هاشميان به اسرائيل خودداري كند.
پيشتر در گفت‌وگو با ايسنا اعلام شده بود، طبق قوانين ايران سفر اتباع ايراني به اسرائيل ممنوع است و باشگاه بايرن مونيخ پيش از عقد قرارداد با بازيكن ايراني از اين مساله مطلع بوده و نمي‌تواند بازيكني را به تخلف از قوانين كشورش وادار كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

---------------------------------------
خبرگزاري مهر در گزارش خود آورده است:
"سایت خبری باشگاه بایرن مونیخ درحالی مدعی شده است هاشمیان با این تیم به اسراییل سفر خواهد کرد که فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز این موضوع را تایید و یا تکذیب نکرده است. ضمن اینکه مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است."


در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11957

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جدل بر سر حضور هاشميان در بازي بايرن مونيخ و مکابي اسرائيل در تل آويو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016