دوشنبه 10 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فردا آغاز دوباره ماراتن ليگ؛ پرسپوليس- ملوان؛ تکرار فينال جام حذفی، ايسنا

فوتبال ايران از فردا (سه‌شنبه) مجددا داغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از ۷۰ روز تعطيلی يازدهمين دوره ليگ برتر ايران فردا با انجام هشت ديدار آغاز می‌شود و در اين ميان تماشای بازی‌های تيم‌های مختلف با مربی و بازيکنان جديدشان لطف خاصی دارد. از ديدن راه‌آهن علی دايی گرفته تا استقلال پرويز مظلومی که خيلی‌ها آن را کهکشانی‌ می‌نامند و پرسپوليس حميد استيلی همگی از تيم‌هايی هستند که نگاه کردن بازی‌ آن‌ها در فصل جديد ديدنی است.

ديدار سخت علی دايی و تيمش در اولين گام مقابل ذوب آهن، تکرار فينال فصل قبل جام حذفی بين پرسپوليس و ملوان و تقابل استقلال و سپاهان از جذاب‌ترين ديدارهای هفته نخست خواهد بود.

برنامه بازی‌ها در هفته نخست ليگ برتر بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرسپوليس ـ ملوان ورزشگاه آزادی ساعت ۲۲:۳۰

علی دايی با ماجراهای بسيار از پرسپوليس جدا شد و همان طور که گفته بود، حاضر نشد با حبيب کاشانی در پرسپوليس کار کند. در عوض حميد استيلی که خيلی‌ها از ميانه‌های فصل گذشته او را جايگزين اصلی دايی می‌دانستند، به وسيله کميته فنی باشگاه پرسپوليس به عنوان سرمربی برگزيده شد و خيلی زود کار جذب بازيکن را هم آغاز کرد. پرسپوليسی‌های سابق مانند علی کريمی، ميثاق معمارزاده، محمد نصرتی، مهرداد اولادی و جواد کاظميان بار ديگر به تيمشان آمدند. در کنار اينها پرسپوليس بازيکنان زيادی را هم از دست داد. از جمله سپهر حيدری، رحمان احمدی، مهدی شيری، جلال اکبری، اشپيتيم آرفی و تياگو فراگا. شاگردان استيلی يک اردوی ۱۰ روزه را در ترکيه بدون حضور ملی پوشانشان برگزار کردند و حال بايد در هفته نخست ليگ برتر خاطره پيروزی خود را بر ملوان در فينال جام حذفی فصل قبل زنده کنند. هر چند که به نظر می‌رسد، سرخپوشان برای اين پيروزی نسبت به فينال جام حذفی کار راحت‌تری دارند، اما هيچ چيز در هفته‌های نخست ليگ ايران قابل پيش‌بينی نيست. درست است که ملوان بازيکنان خوب فصل گذشته خود را ديگر در اختيار ندارد، اما باز هم با اتکا به جوان‌های خود و مربيگری فرهاد پورغلامی به فکر آزار دادن پرسپوليس در آزادی است.

البته استيلی امسال مايلی کهن و کميته فنی را هم بالای سر خود می‌بيند و بايد ديد اين شيوه جديد در پرسپوليس چگونه جواب خواهد داد.

فجر سپاسی ـ نفت آبادان ورزشگاه حافظيه شيراز ساعت ۲۲

فجری‌ها که پس از يک سال دوری از ليگ برتر خيلی زود به جمع ليگ برتری‌ها بازگشتند، کم سر و صدا ترين تيم در اين يکی، دو ماه بودند و با آرامش تمام خود را برای آغاز ليگ آماده می‌کردند. بر خلاف تيم شيرازی، نفت تهران فراز و نشيب‌های زيادی را متحمل شد و هر روز خود را در يکی از دو استان مرکزی و تهران می‌ديد و آخر سر مربيان اين تيم هم نمی‌دانستند که تيمشان بايد در کدام استان بازی کند. بماند که چقدر کارشناسان و فوتبالی‌ها از انتقال نفت به اراک انتقاد کردند. در عين حال مسايلی که برای اراکی‌ها پيش آمد، از جمله بودجه برای اداره تيم باعث شد نفت در زادگاه اصلی خود بماند. با اين تفاسير طبيعی است که نفت در فصل نقل و انتقالات آن بازيکنانی را که می‌خواسته نتواند جذب کند. شاگردان حسين فرکی همانند فصل گذشته با ميانگين سنی کاملا جوان به مصاف حريفان قدرتمند خود در ليگ خواهند رفت.

سايپا ـ مس سرچشمه ورزشگاه انقلاب کرج ساعت ۲۲

سايپا پس از چند فصل مايلی کهن را بالای سر خود نمی‌بيند. نارنجی پوشان که فصل گذشته را به هر حال خوب به پايان رساندند، ترجيح دادند اين بار از يک مربی جوان به نام مجيد صالح استفاده کنند. صالح در ورود خود به سايپا با قدرت از موفقيت تيمش در فصل جديد ليگ برتر صحبت کرد و حتی به بازيکنانش گفت «هر کس فکر می‌کند قهرمانی برای سايپا دور از دسترس است، می‌تواند از تيم برود». پيروز قربانی بازيکن شاخصی بود که سايپا گرفت و البته حفظ کريم انصاری‌فرد هم اتفاق بزرگی بود. در مقابل مس سرچشمه که برای نخستين بار در رقابت‌های ليگ برتر بازی می‌کند، فردا با ترکيبی از بازيکنان بومی و جوان و با تجربه و با هدايت احمد سنجری چشم به حمايت هواداران مشتاق رفسنجانی برای ماندن در ليگ برتر دارد. مس اسکلت تيم خود را از فصل قبل حفظ کرده و به گفته سرمربی‌اش تنها برای پيروزی به مصاف سايپا می‌رود.

علی سامره، علی مولايی ، محسن زاهدی و مجتبی ترشيز از بازيکنان جديد مس سرچشمه در فصل جديد هستند.

تراکتورسازی تبريز ـ صبای قم ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز ساعت ۲۲

امير قلعه نويی پس از دو فصل قهرمانی با سپاهان، ديگر با اصفهانی‌ها به توافق نرسيد و آن طور که معلوم بود و رييس هيات مديره سپاهان هم اعلام کرد مشکل قلعه نويی با سپاهان سقف قرار داد بود. چيزی که برای قلعه‌نويی دردسرسازشده و بايد به سازمان ليگ برود ولی قلعه نويی می‌گويد به هيچ عنوان برای اين کار به سازمان ليگ نخواهد رفت. به نظر می‌رسد تراکتورسازی به حضور قلعه نويی و بازيکنانی همچون اميرحسين صادقی، فرزاد آشوبی، اشتيتيم آرفی، فصل پر سر و صداتری را حتی بيشتر از زمانی که کمالوند در اين تيم بود تجربه کند. صبای قم اما از ديگر تيم‌هايی بود که با آرامش در اين تعطيلات کار خود را پيش برد و با عبدالله ويسی به فکر شگفتی سازی در فصل جديد است. همان طور که خود ويسی می‌گويد «صبا در فصل جديد پديده ليگ خواهد شد و چند بازيکن پديده‌ هم به ليگ معرفی خواهد کرد». بايد ديد نخستين بازی فصل پس از اين همه سر و صدا در روزهای اخير با چه نتيجه‌ای برای او همراه خواهد بود و اين که آيا قلعه نويی می‌تواند همانند سپاهان و استقلال قهرمانی‌های خود را در ليگ را تکرار کند.

راه‌آهن ـ ذوب آهن ورزشگاه اکباتان تهران ساعت ۲۲

علی دايی با پذيرفتن يک ريسک بزرگ در روزهای پايانی فصل نقل و انتقالات و در حالی که همه بازيکنان مطرح برای خود تيم پيدا کرده بودند، حاضر شد هدايت راه‌آهن را در فصل جديد بپذيرد. دايی پس از آمدن به راه‌آهن عشق به کارهای سخت و کمک به خصوصی سازی در فوتبال را دلايل آمدنش به اين تيم عنوان کرد. سرمربی فصل قبل پرسپوليس بازيکنانی همچون حسين کعبی، حسين کاظمی و حسن رودباريان را به تيم خود آورد و از ابتدای فصل هم از مدير عامل تيمش تعريف کرد و از ابتدای فصل هم همانند فصل‌های گذشته از مدير عامل تيمش تعريف کرد. دايی اين فصل می‌تواند با راه‌آهن دست به کار بزرگی بزند، او بايد در نخستين آزمون خود در اين فصل به مصاف ذوب آهن برود. ذوب آهنی که در اين آمدن‌ها و رفتن‌ها اکثر بازيکنان مهم خود را حفظ کرد و تنها محمدرضا خلعتبری و مهدی رجب زاده بودند که از جمع شاگردان ابراهيم زاده جدا شدند. ضمن اين که شاهين خيری هم ديگر در ذوب آهن نيست. يکی از دو نماينده ايران در مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا انگيزه‌های فراوانی برای بازی مقابل علی دايی دارد. کدام يک بازی را می‌برد؟ راه‌آهن يا ذوب آهن.

فولاد خوزستان ـ شاهين بوشهر ورزشگاه تختی اهواز ساعت ۲۲

مجيد جلالی و شاگردانش پس از پشت سر گذاشتن اردو در ترکيه فصل جديد را با داربی جنوب ايران آغاز می‌کند، آرش افشين و رضا نوروزی (بهترين گل زن فصل قبل ليگ) با وجود پيشنهادهای زيادی که داشتند به خاطر داشتن قرار داد با فولاد در اين تيم ماندنی شدند تا باز هم به مجيد جلالی کمک کنند . معتقد است در اين فصل ستاره‌های جوان زيادی را به ليگ برتر معرفی خواهد کرد. ديدار نخست آن‌ها با شاهينی است که تغييرات زيادی را نسبت به فصل گذشته در خود ديده و اميدوار است با کمک اسپانسرهای جديد مشکلات مالی خود را رفع کند.

حميد درخشان که در چند روز گذشته انتقادهای زيادی از بهروز رهبری فرد و محمد پروين درباره خود شنيده است، دوست ندارد تمرکزش را در هفته‌های آغازين فصل از دست بدهد. وحيد طالب لو، علی انصاريان، ميثم منيعی و هادی شکوری از جمله بازيکنان جديد شاهين در فصل جديد هستند.

داماش گيلان ـ نفت آبادان ورزشگاه عضدی رشت ساعت ۲۲

داماش با امير عابدينی که در نقل و انتقالات شبيه به فتح‌الله‌زاده عمل می‌کند و روحياتی مانند سرپرست استقلال دارد، در اين يکی دو ماه پر سر و صدا کار کرد و البته بازيکنان خوبی هم به تيمش آورد. محمد محمدی ، محمد غلامی و مهدی مهدوی کيا از جمله به جمع شاگردان مهدی دينورزاده اضافه شدند. دينورزاده در فصل جديد شکل تيمی که تازه به ليگ برتر آمده را ندارد و بيشتر شبيه به يکی از تيم‌های مدعی می‌ماند. هر چند بايد داماش را در کوران مسابقات ارزيابی کرد، اما با شيوه هميشگی خود نفت آبادان را برای فصل جديد آماده کرد، او می‌داند که آبادانی‌ها انتظارهای زيادی از تيمشان دارند و دوست دارند همانند فصل گذشته آغاز خوبی در ليگ داشته باشند. پيروانی با بستن تيمی جوان به فکر رده‌های ميانی جدول بوده و مثل هميشه با ابزارهای کمتری از تيم مقابلش به ميدان می‌رود.

مس- شهرداری تبريز، ورزشگاه شهيد باهنر ساعت ۲۲

در ديگر ديدار روز سه‌شنبه مس کرمان ميزبان شهرداری تبريز خواهد بود. صمد مرفاوی برای دومين سال پياپی هدايت نماينده کرمان را بر عهده دارد و اميدوار است به همراه اين تيم در جمع چهار تيم ابتدای جدول رده بندی ليگ قرار بگيرد. نماينده کرمان از زمان صعود به ليگ برتر نشان داده است که توانايی رسيدن به جايگاه‌های بالای جدول را دارد و رقيبی سرسخت برای ساير تيم‌های ليگ برتر است. شهرداری تبريز نيز که سال گذشته با هدايت حميد درخشان بازی‌های نسبتا قابل قبولی انجام داد و در نهايت در هفته‌های پايانی توانست خود را در ليگ برتر حفظ کند، امسال با هدايت يک مربی صربستانی به نام ميودراگ يسيچ در آرزوی رسيدن به مقامی درخور در ليگ برتر يازدهم است.

به گزارش ايسنا، آخرين ديدار هفته نخست ليگ برتر چهارشنبه ساعت ۲۲ بين تيم‌های سپاهان و استقلال برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016