سه شنبه 2 دي 1382

برنده شدن عكاسان ايراني در مسابقه بين‌المللي برترين عكاسان جهان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس هنرهاي تجسمي
آثار چند عكاس ايراني در ميان آثار برنده در مسابقه بين‌المللي برترين عكاسان جهان در آمريكا ـ قرار گرفت.
به گزارش ايسنا، در اعلام نتايج پنجم و ششم دسامبر سال ميلادي جاري، در بخش عكاسان حرفه‌يي، عليرضا عطارياني مقام اول را در شاخه عكاسي از ”كودكان” (يكي از زيرمجموعه‌هاي بخش ”عكاسي مردم”) و مقام دوم را در شاخه عكاسي از ”فرهنگ ملل” (از ديگر زيرمجموعه‌هاي همين بخش)، از آن خود كرد و علي سيدحسيني نيز در بخش ”كودكان” اين بخش، حائز مقام سوم شد.
مجيد سعيدي نيز در بخش ”عكاسي مطبوعاتي”، در زيرمجموعه ”اخبار ويژه”، مقام نخست را به خود اختصاص داد.
همچنين در بخش ”عكس سال مردم”، در زيرمجموعه ”زندگي”، ابراهيم بهرامي حايز رتبه سوم شد و در بخش ”عكاسي هنري”، در زيرمجموعه ”منظره”، مهرداد ميرهادي به مقام دوم دست يافت.
IPA در چند زير مجموعه‌ي هر يك از چند بخش در نظر گرفته شده، نفرات اول تا سوم را معرفي و از ميان نفرات اول، يك عكس را برگزيده كلي آن بخش معرفي مي‌كند.
علاوه بر عكاسان آمريكايي كه بيشترين جوايز اين دوره را به خود اختصاص داده‌اند، نام عكاساني از كشورهاي مكزيك، انگلستان، كانادا، تايلند، ژاپن، روماني، هلند، هند، ايرلند، تركيه، استراليا، برزيل، آفريقاي جنوبي، فنلاند و پورتوريكو نيز در جمع برندگان به‌چشم مي‌خورد.
اين گزارش حاكي است: IPA مسابقه بين‌المللي انتخاب بهترين عكاس سال است كه گروهي از منتقدان عكاسي، صاحبان موزه‌ها و گالري‌هاي معتبر و ديگر شخصيتهاي باسابقه انجمنهاي عكاسي جهان آن را داوري مي‌كنند.
اين گزارش مي‌افزايد: جايزه اول اين مسابقه مبلغ 10 هزار دلار است و علاوه بر اين تمام آثار در مسابقه بهترينهاي هفت رشته اصلي شامل: عكاسي اجتماعي، خبري، طبيعت، معماري، تخصصي، تبليغاتي و فاين آرت شركت مي‌كنند.
آثار برگزيده در كتاب Awards Book چاپ خواهند شد. اين كتاب نفيس در تمام مراكز هنري و انجمنهاي حرفه‌يي عكاسي جهان توزيع خواهد شد و در گالري‌هاي معتبر آمريكا به نمايش در خواهد آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2480

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' برنده شدن عكاسان ايراني در مسابقه بين‌المللي برترين عكاسان جهان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016