شنبه 27 تير 1383

محسن مخملباف، درهند فيلم مي‌سازد، فيلمي درباره‌ مردم ايران، مردم هندوستان و دموكراسي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - سينما
محسن مخلباف كه جز هيات داوران جشنواره‌ي سينماي آسيا در هند است، گفت: مي‌خواهم فيلمي در هند بسازم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي كه 15 سال پيش براي اولين بار از هند ديدار كرده بود گفته است: من در آن سال، ابتدا فيلم نامه‌يي با عنوان نان و آرد نوشتم، چند سال بعد دومين فيلمنامه‌ام را با عنوان مهاراجه نوشتم، اما به دليل مشكلات مربوط به سازماندهي نتوانستم اين فيلم را بسازم. اكنون با فيلمنامه‌ي سوم برگشته‌ام و مي‌خواهم آن را بسازم.
روزنامه‌ي اكسپرس اينديا گزارش داد مخملباف در حالي كه براي حضور در اين جشنواره در هند حضور دارد،اظهار داشت: اين فيلم به سفرهاي زيادي نياز دارد چرا كه صحنه‌هايي از اين فيلم بايد در دهكده‌ها و شهرها فيلمبرداري شود.
وي با بيان اين كه از 16 فيلمي كه ساخته است تنها در دوتاي آنها از هنرپيشه‌هاي حرفه‌يي استفاده كرده است گفت: من از مردم عادي در فيلم‌هايم استفاده مي‌كنم.شما در اين فيلم‌ها مي‌توانيد جنبه‌هاي واقعي بسياري پيدا كنيد.
بنابراين گزارش اين كارگردان در حال حاضر در حال كار بر روي پروژه‌ي ديگري است كه قرار است در تاجكستان ساخته شود. وي در نظر دارد ساخت هر دو فيلم ذكر شده را ظرف يك سال به پايان رساند.
مخلباف كه تاكنون در جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم جوايز زيادي برده است همواره به سينماي رئال علاقه نشان داده است. به گزارش ايسنا، وي گفت: سينماي تجاري همچون رستوران مك دونالد است شما در اين رستوران‌ها مي‌دانيد چه غذايي را براي خوردن سفارش دهيد. اما فيلم‌هاي هنري به احساسات سازنده‌اش بستگي دارند.
مخملباف بدر اشاره به داستان فيلمي كه قرار است در هند بسازد گفت: اين فيلم به نشان دادن مردم ايران، روح هندي‌ها و پايه و اساس دموكراسي مي‌پردازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالي كه دليل اصلي ساخت اين فيلم را عشق به هند عنوان مي‌كند اظهار داشت: در هند فرهنگ‌ها، مذاهب و افكار گوناگون وجود دارد و همين امر دليل اصلي وجود دموكراسي در آن است.
بنابر اين گزارش وي افزود: سال پيش هنگام ديدار با محمدخاتمي، رييس جمهور ايران به او گفتم روياي مردم ايران اين است كه شما همچون گاندي باشيد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10099

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن مخملباف، درهند فيلم مي‌سازد، فيلمي درباره‌ مردم ايران، مردم هندوستان و دموكراسي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016