جمعه 30 مرداد 1383

به همت "انجمن عكاسان فردا "بزرگداشت "هانري كارتيه برسون " برگزار شد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
به همت" انجمن عكاسان فردا" خانه عكاسان ايران مراسم بزرگداشت و نمايشگاه آثار عكاسي " هانري كارتيه برسون " بزرگترين عكاس خبري و بنيانگذار آژانس عكس" مگنوم ", به همراه نمايش 3 فيلم درباره" برسون" 27 مرداد در سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد .
به گزارش گروه هنر خبرگزاري كار ايران (ايلنا ) به نقل از ستاد خبري حوزه هنري, در ابتداي اين مراسم," احمد ناطقي", عكاس و مدير خانه عكاسان ايران, بزرگداشت و نمايش آثار اين عكاس را بهانه‌‏اي براي با هم بودن و ايجاد حس همدلي دانست و گفت: متاسفانه عدم وحدت ميان عكاسان و هنرمندان, موجب عدم شناخت عكاسان ايران در جهان شده و تلاش همه جانبه ما براي ايجاد اين وحدت است.
"ناطقي" در ادامه با انتقاد از نبود فضاي همدلي ميان عكاسان گفت: من اعتقاد ندارم به اينكه در ايران "جيمز نچوي" و "كارتيه برسون" نداريم و معتقدم ما عكاسان خوبي داريم ولي شرايط معرفي آنها توسط خود عكاسان و متوليان فرهنگي ايجاد نشده و ما اجازه رشد و معرفي را به آنها نداده‌‏ايم و به همين دليل عكاسي ما مهجور مانده است.
در ادامه اين مراسم" محمد اسلامي راد" , عكاس, به ارائه توضيحاتي در خصوص3 فيلمي كه در اين بزرگداشت به نمايش درآمد پرداخت و گفت: يكي از فيلم‌‏هاي مربوط به آخرين لحظات از زندگي "برسون" در آخرين نمايشگاه است. فيلم ديگر مربوط به مصاحبه‌‏اي است كه در آن "برسون" به تعريف عكس و عكاسي مي‌‏پردازد و فيلم ديگر مربوط به خاطرات من از ملاقات با "برسون" است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين مراسم 3 فيلم ياد شده به همراه 25 عكس از آثار برسون به نمايش درآمد." سيف‌‏الله صمديان"," محمد فرنود"," محسن راستاني"," عبدالحسيني", "مجيد سعيدي"," مهدي منعم"," فرهاد سليماني"," داريوش عسگري" و "ساتيار امامي "از جمله عكاسان شركت كننده در اين مراسم بودند.

گفتني است فيلم‌‏هاي مذكور توسط محمد رازدشت و محمد اسلامي راد ترجمه, ضبط و تدوين شده است .
هانري كارتيه برسون عكاس فرانسوي 13 مردادماه پس از 70 سال عكاسي در 95 سالگي در تنهايي خانه‌‏اش در جنوب فرانسه از دنيا رفت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11080

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به همت "انجمن عكاسان فردا "بزرگداشت "هانري كارتيه برسون " برگزار شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016