شنبه 11 مهر 1383

اظهار اميدواري عزت الله ضرغامي به اصلاح ضوابط مربوط به فيلم و سريال در سازمان صدا و سيما، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - راديو و تلويزيون
در نشست اخير كارگردانان سينما و تلويزيون با رئيس سازمان صدا و سيما بر بهبود كيفيت و تغيير معيارهاي ارزيابي فيلم و مجموعه‌هاي تلويزيوني ،تاكيد شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كيومرث پور احمد، كارگردان مجموعه تلويزيوني ”قصه‌هاي مجيد “بااشاره به معيارهاي فعلي ارزيابي و سطح بندي فيلم و مجموعه ‌هاي تلويزيوني گفت: اين ضوابط بيشتر مباحثي نظير تعداد لوكيشن‌ها و شخصيت‌هاي داستاني را در بر مي‌گيرد و توجه چنداني به محتوا و تاثير گذاري آن ندارد.
سيد عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما ضمن تاييد نظر، ”پور احمد” معيارهاي ارزيابي آثار نمايشي را نيازمند تجديد نظر دانست و ابراز اميدواري كرد اين ضوابط به زودي اصلاح شود.
وي تصريح كرد: يك اثر نمايشي كوتاه اما با تاثير گذاري زياد، مي‌تواند در سطوح بالاي ارزيابي قرار گيرد و بودجه مناسبي را به خود اختصاص دهد.
براساس همين گزارش ،در ادامه داريوش فرهنگ كارگردان و بازيگر سينما و تلويزيون در سخنان خود به برخي مشكلات توليد آثار نمايشي اشاره كرد و گفت: طي مراحل اداري، براي خلق يك اثر نمايشي در بعضي مواقع موجب اتلاف وقت و انرژي زيادي مي‌شود در حاليكه مي‌تواند صرف بهبود كيفيت آن اثر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تسهيل و تسريع در روال اداري، افزايش خدمات پشتيباني و همچنين ايجاد رقابت سازنده را در ارتقا كيفي توليدات رسانه‌ي ملي موثر دانست. به گزارش ايسنا،محمد نوري زاد ديگر كارگردان تلويزيون سخن خود را با انتقاد از فضاي حاكم بر توليدات نمايشي و كيفيت آن آغاز كرد و مجموعه‌هاي سرگرم كننده تلويزيون را فاقد پيام روشني براي مخاطب دانست.
وي دقت بيشتر در انتخاب كارگردانان و تهيه كنندگان آثار نمايشي را براي بهبود كيفيت و محتوا بخشي به برنامه‌هاي تلويزيون ضروري دانست ،گفت: رسانه‌ي ملي، رويكرد خود را به سمت جذب افراد صاحب فكر و ايده‌هاي برتر سوق دهد.
اين كارگردان، از بي توجهي به مشكلات اجتماعي و مسائل روز گلايه كرد و توجه بيشتر رسانه ملي را به حل مشكلات اجتماعي و نيازهاي روز جامعه خواستار شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12610

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهار اميدواري عزت الله ضرغامي به اصلاح ضوابط مربوط به فيلم و سريال در سازمان صدا و سيما، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016