يكشنبه 8 آذر 1383

محمدعلي سپانلو از تعطيلي احتمالي ماهنامه ”جشن كتاب“ خبر داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
محمدعلي سپانلو از تعطيلي احتمالي ماهنامه ”جشن كتاب” كه توسط انتشارات كاروان و انديشه‌سازان منتشر مي‌شود، خبر داد.
سردبير اين مجله در گفت‌وگويي با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عنوان كرد: به خاطر نداشتن بودجه و مشكل گراني كاغذ، انتشار جشن كتاب پس از توزيع دو شماره‌ي ديگر، احتمالا متوقف خواهد شد.
به گفته‌ي سپانلو اين مجله براي اكثر مشتركان به‌صورت رايگان عرضه مي‌شود و پس از درج آگهي‌هايي حدود 300 نفر حق اشتراك پرداخته‌اند و براي حدود 20 هزار نفر مشترك، مجله همچنان به صورت رايگان ارسال مي‌شود.
”جشن كتاب” پس از انتشار پنج شماره با سردبيري آرش حجازي ـ مترجم و مدير انتشارات كاروان ـ هفت شماره با سردبيري سپانلو منتشر شده و دو شماره‌ي ديگر نيز به همين صورت ارايه خواهد شد.
محمدعلي سپانلو به‌تازگي از مسافرتي از سوئد برگشته است كه براي شركت در شب شعري به دعوت يك انجمن فرهنگي به آنجا رفته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين برنامه دوروزه كه چند شاعر سوئدي، كوبايي و چند شاعر ايراني مقيم سوئد نيز در آن شركت داشتند، سپانلو شش شعر خود از مجموعه‌ي ”پاييز در بزرگراه” را كه به سوئدي ترجمه شده، براي حاضران خوانده است.
از آخرين برنامه‌هاي خارج از كشور كه سپانلو در آن شركت داشته ”بهار شاعران” است كه در فرانسه برگزار شد و جمله‌اي از مقاله‌ي سپانلو با مضمون ”شعر با رؤيا آغاز مي‌شود و با رهايي به پايان مي‌رسد” به‌عنوان شعار آن مراسم در نظر گرفته شد.
سپانلو معتقد است: برنامه‌هايي كه در فرانسه برگزار مي‌شود، بهتر از جاهاي ديگر است؛ چراكه آنجا مقوله‌ي ادبيات را جدي‌تر مي‌گيرند و فرهيخته‌ترند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14945

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدعلي سپانلو از تعطيلي احتمالي ماهنامه ”جشن كتاب“ خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016