سه شنبه 13 ارديبهشت 1384

اعتراض 40 ناشر به هیات امنای کتابخانه های عمومی، سينا

تهران_خبرگزاری سینا

عده ای از ناشران با امضاء نامه ای به هیات امنای کتابخانه های عمومی خواسته ها و شرایط خود را برای فروش کتاب به این هیات اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری سینا، این نامه که به امضای 40ناشر رسیده است ، پس از اعتراض ناشران به هیات امنای کتابخانه های عمومی در مورد رویه غیراصولی و پرابهام خریدکتاب برای تجهیز کتابخانه های عمومی و به رغم قول و تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص حل سریع این مساله،و ذکر این مطلب از سوی هیات امنا که وظیفه ای در حمایت از ناشران ندارد و همچنان به شیوه نادرست و ناروشن از ناشران کتاب خریداری می کند ،نوشته شده است.
ناشران امضا کننده با بیان خواسته های اصولی و قانونی خویش تا حصول خواسته های خود از فروش کتاب به هیات امنای کتابخانه های عمومی خودداری می کنند.
خواسته های ناشران :1-نتایج انتخاب کتاب توسط هیات امنای کتابخانه های عمومی به طور ماهیانه و منظم در نشریه کتاب هفته منتشر شود و یا به طور رسمی و کتبی در اختیار نهادهای ناشران در تهران و شهرستانها (اتحادیه ناشران تهران،اتحادیه ها و تعاونی های ناشران در شهرستانها)قرار گیرد.
2-درخواست خرید کتاب توسط هیات امنا به طور مستقیم و کتبی با ذکر عنوان،تعداد و میزان تخفیف به هر ناشر اعلام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

3-هیات امنا حداکثر تخفیف عرفی و تجاری بازار کتاب(30%برای کتاب های بزرگسال و 35%برای کتاب های کودکان و نوجوانان)را رعایت کند و ناشران را به اعمال تخفیف بیشتر و خارج از عرف مجبور نسازد.
اسامی ناشران امضاء کننده نامه:اتحادیه ناشران آذربایجان شرقی،انتشارات ستوده،انتشارات خجسته،انتشارات بهینه ،انتشارات مدرس،انتشارات چاپخش،انتشارات ترمه،انتشارات رهام،انتشارات شفیعی،انتشارات بهنام،انتشارات آگاه،انتشارات کاروان،انتشارات شولا،انتشارات آگه،انتشارات نقش و نگار،انتشارات آزادمهر،انتشارات عطار،انتشارات بهنامی،انتشارات آشیان،انتشارات آشیانه کتاب،انتشارات عطایی،انتشارات پنجره،انتشارات گام نو،کتاب خورشید،کتاب مهناز،کتاب اختران،نشر شبرنگ،نشر نخستین،نشرآریان،نشر دات،نشر معاصر،نشر دوران،نشر دیدار،نشر قطره،نشر نی،نشر نظر،نشر افق،نشر آبی،نشر مرکز و نشر موج.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21941

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض 40 ناشر به هیات امنای کتابخانه های عمومی، سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016