جمعه 7 بهمن 1384

شمس لنگرودي و كتاب‌هايي كه منتشر نمي‌شوند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


محمد شمس لنگرودي كه دو كتابش در وزارت ارشاد در انتظار كسب مجوز نشر‌اند، فعلا قصد چاپ مجموعه‌ي شعر جديدش را ندارد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «دست‌نوشته‌هاي گل ميخك» حدود شش ماهي است كه براي انتشار آماده است، اما شمس لنگرودي به‌خاطر مجوز نگرفتن بقيه‌ي كارهايش و وضعيت فعلي نشر كتاب، هنوز آن‌را به‌دست چاپ نسپرده است و مي‌گويد: وقتي به بقيه كارها اجازه ندادند، اين كتاب را براي چه بيرون بدهم؟

مجموعه‌ي شعر « باغبان جهنم» او نيز به‌تازگي به چاپ دوم رسيده و براي اعلام وصول رفته است.

اما دو كتاب وي شامل گزيده‌ي شعر‌ها و مجموعه‌ي گفت‌وگوها، دو ماهي است كه به‌ترتيب توسط نشر چشمه و انتشارات آهنگ ديگر، به وزارت ارشاد رفته و هنوز مجوز نگرفته‌اند.

گفت‌وگوهاي شمس لنگرودي با عنوان «بازتاب زندگي ناتمام»، مجموعه‌اي از مصاحبه‌هاي منتشرشده‌ي او از سال‌هاي انتشار مجله‌ي گردون تا سال 83 است.

كتاب ديگر، گزيده‌ي شعرها - از «رفتار تشنگي» تا « باغبان جهنم» - به‌همراه مقدمه‌اي به‌قلم بهاءالدين مرشدي است. مرشدي همچنين مصاحبه مفصلي را با اين شاعر انجام داده كه هنوز عنواني ندارد. اين گفت‌وگو درباره‌ي افكار و تاملات شمس لنگرودي درباره‌ي شعر، زندگي و وضعيت ايران است.

اين شاعر و پژوهشگر همچنين كتاب «انواع شعر نو در ايران» را هم در دست نگارش دارد كه پس از ارايه‌ي تعريفي از شعر، واژه‌ي نو و رابطه شعر نو و مدرنيته، انواع شعر نو فارسي شامل شعر نيمايي، شعر نوقدمايي، شعر حجم، موج نو و جيغ بنفش را بررسي مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او پيش از اين، مجموعه‌ي چهارجلدي «تاريخ تحليلي شعر نو» را منتشر كرده است و اين روز‌ها دنبال فرصتي است تا رمانش - «همين جا بود زندگي» - را كه مدت‌ها است به پايان رسيده، بازخواني و بازپرداخت كند.

مجموعه‌هاي شعرهاي «رفتار تشنگي»، «در مهتابي دنيا»، ‌«خاكستر و بانو»، «جشن ناپيدا»، «قصيده لبخند چاك‌چاك»، «نت‌هايي براي بلبل چويي»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» و «باغبان جهنم» و رمان «رژه بر خاك پوك» از آثار منتشرشده‌ي او هستند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28564

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمس لنگرودي و كتاب‌هايي كه منتشر نمي‌شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016