دوشنبه 24 بهمن 1384

هيچ ناشر و کتابی از کشور دانمارک در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور ندارد، مهر

دکتر محمد رضا وصفی - مدیر بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران ، گفت : در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هیچ ناشری از کشور دانمارک حضور نخواهد داشت و کتابی نیز از این کشور در سطح نمایشگاه عرضه نخواهد شد .
وی در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر افزود : امسال از کشور دانمارک هیچ ناشری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور ندارد .

وصفی در ادامه تصریح کرد : موضعگیری در قبال ناشران و کشورهایی که با چاپ کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اسلام توهین کرده اند ، نیاز به بررسی بیشتر دارد و تصمیم گیری از هم اکنون در مورد شرکت و یا عدم شرکت این موسسات و کشورها در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار زود است چرا که کشور های اروپایی و برخی از این موسسات انتشاراتی بسیار مایل هستند که از طرف ایران اعلام شود که کتابهای آنها را تحریم می کنیم و درسطح بین المللی برای ایران جنگ روانی به راه بیاندازند .

مدیر بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران در ادامه خاطرنشان کرد : ما باید در این مورد به گونه ای مدیریت کنیم که هم بتوانیم از کتابهای چاپ شده درغرب بهره برداری علمی کنیم وهم بر اساس اصولمان رفتار کنیم .

دکتر وصفی در مورد تحریم موسساتی که برخی از نشریات آنها با چاپ کاریکاتور به پیامبر اسلام توهین کرده اند ، افزود : معمولا بنگاه هایی چاپ نشریات روزانه ، کتابهای بازاری هم منتشر می کنند و چنین کتابهایی اصلا به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وارد نمی شود و فضای بین المللی نمایشگاه تهران جایی برای عرضه " کتابهای زرد " و بازاری ندارد و صرفا کتابهای علمی و با اهیمت فرهنگی در این بخش عرضه می شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصریح کرد : تاکید ما در بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران بر این است که تلاش کنیم آن کتابهایی که در حوزه فناروی مورد نیاز کشور است وارد نمایشگاه شود و اصلا در فضاهای عمومی اعتقاد داریم که حوزه فرهنگ و تمدنی ما ؛ همچنین ادبیات عامه و حرفه ای قوی تر از آن است که نیاز به واردات کتابهایی در این حوزه ها باشیم .

مدیرامور مجامع بین المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مهر تصریح کرد : در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اگر قصد داشته باشیم کشورها و یا موسساتی را تحریم کنیم ، سعی می کنیم در این موضوع کشورمان را از علم و دانش امروز محروم نکنیم و این موضوع نیازمند مدیریت حساب شده است .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28799

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيچ ناشر و کتابی از کشور دانمارک در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور ندارد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016