چهارشنبه 3 اسفند 1384

به دعوت ابراهيم حاتمي كيا؛ سيدمحمد خاتمي، به تماشاي "به نام پدر" نشست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


سيد محمد خاتمي، رييس موسسه بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، شب گذشته به دعوت موسسه فرهنگي هنري حك فيلم و ابراهيم حاتمي‌كيا،به تماشاي فيلم سينمايي «به‌نام پدر» نشست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين برنامه علاوه بر سيد محمد خاتمي، تعدادي از نمايندگان مجلس، استادان دانشگاه، شخصيت‌هاي فرهنگي و... نيز حضور داشتند، خاتمي پس از تماشاي فيلم كه در سانس اول برنامه ي موزه سينما بود، در جمع هنرمندان و مردم حضور پيدا كرد و سپس موزه را ترك كرد.

در اين برنامه پرويز پرستويي ، محمد پيرهادي و ابراهيم حاتمي كيا حضور داشتند،البته ابراهيم حاتمي كيا در ابتداي برنامه‌ نمايش فيلم، سيد محمد خاتمي را همراهي كرد و سپس به دليل فيلمبرداري كار اخيرش( سريال

«حلقه سبز» ) براي ادامه ي فيلمبرداري ، رفت.

در دومين شب بزرگداشت فيلم‌هاي برگزيده بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در موزه سينما، «به نام پدر» آخرين ساخته ابراهيم حاتمي كيا در دو سانس به نمايش در آمد.

بين دو سانس نمايش فيلم مراسم تقدير از تهيه كننده اين فيلم: ابراهيم حاتمي كيا برگزار شد كه به دليل عدم حضور حاتمي كيا دراين برنامه، محمد پيرهادي مجري طرح اين فيلم لوح تقدير موزه را از سليمي

وعزت الله انتظامي دريافت كرد.

محمد پيرهادي نيزخطاب به تماشاگران گفت: آقاي حاتمي كيا خيلي علاقه مند بودند، در كنار شما فيلم را ببينند اما سرگرم فيلمبرداري كارجديدشان هستند، به همين دليل عذرخواهي كردند.


به گزارش ايسنا در ادامه اين برنامه مدير موزه سينما طي سخناني از فيلم‌سازي و سبك كاري ابراهيم حاتمي كيا گفت.

وي در بخشي از سخنانش مطرح كرد: امروز كه بزرگداشت فيلم به نام پدر را مي گيريم در حقيقت از همه ارزشهايي دفاع مي‌كنيم كه انقلاب نماد و معرف آنهاست. به احترام اين ارزشهاي حاتمي كيا به پا مي‌خيزيم و با پاسداشت فيلمش به روح آفريننده او احترام مي‌گذاريم و اين آرزو را در خود مي‌پروريم كه سالهاي طولاني آفرينشگريش را ادامه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتني است در ابتداي اين مراسم كامران ملكي گفت: طبق روال هرشب مراسم بزرگداشت قرار بود ساعت 19 برگزار شود، اما به دليل اينكه تهيه كننده محترم به نام پدر، مهمانهايي داشتند كه نمي توانستند در ساعت ديگري در موزه حضور يابند، ساعت برگزاري مراسم بزرگداشت با تاخير انجام شد.

«به نام پدر» بعد از فيلم‌هاي «موج مرده» ، «ارتفاع پست» و «به رنگ ارغوان» از موضوعي با پس زمينه‌ ي مربوط به دفاع مقدس به ارتباط ميان يك پدر و دختر مي‌پردازد كه نقش پدر را پرويز پرستويي و دختر را گلشيفته فراهاني ايفا مي‌كند. اين فيلم در جشنواره بيست و چهارم، سيمرغ بهترين فيلم ، بهترين بازيگر نقش اول مرد را براي پرويز پرستويي و بهترين بازيگر نقش مكمل زن را براي مهتاب نصير‌پور و بهترين چهره‌پردازي را براي مهرداد ميركياني به همراه داشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28950

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به دعوت ابراهيم حاتمي كيا؛ سيدمحمد خاتمي، به تماشاي "به نام پدر" نشست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016