شنبه 20 اسفند 1384

گزارشي از فيلم‌هاي سينمايي تلويزيون در آغاز سال ۱۳۸۵، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

دو شبكه‌ي اول و چهار سيما با در نظر گرفتن 16 فيلم، بيشترين آمار پخش فيلم سينمايي در ايام نوروز را دارند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، شبكه اول سيما در نوروز 85، شانزده فيلم را به روي آنتن مي‌فرستد كه در ميان آن‌ها فيلم‌هايي چون «بيد مجنون»، «دزدان دريايي»، «رابين و ماريان» و «استنلي و آيريسن» ديده مي‌شود. شبكه‌ي چهار سيما نيز با پخش 16 سينمايي در ايام نوروز از آماري مشابه شبكه‌ي اول سيما برخوردار است. در ميان فيلم‌هاي شبكه چهار آثاري چون سه گانه «ماتريكس»، «دفتري با گوشواره مرواريد»، «اسپارتان» و «رقص در غبار» ديده مي‌شود.


ساير شبكه‌ها هر كدام با پخش 14 فيلم سينمايي به استقبال سال 85 مي‌روند.

بر اساس گزارش ايسنا، همچنين تمامي شبكه‌هاي سراسري در ايام نوروز حدود 16 فيلم ايراني را به روي آنتن مي‌فرستند كه در اين ميان شبكه اول سيما با پخش 5 فيلم ايراني از بيشترين آمار برخوردار است. پس از شبكه‌ي اول، شبكه دو سيما با 4 فيلم ايراني و شبكه سه و چهار با سه فيلم ايراني در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.


پخش فيلم‌هاي خارجي در نوروز85 بر فيلم‌هاي ايراني ترجيح داده شده

شبكه تهران كه همواره بر پخش فيلم‌ها و سريالهاي خارجي تاكيد داشته در ايام نوروز نيز با 2 فيلم ايراني، از كمترين آمار در بين ساير شبكه‌ها برخوردار است. در مجموع مي‌توان گفت پخش فيلم‌هاي خارجي در نوروز85 بر فيلم‌هاي ايراني ترجيح داده شده و حتي تاكنون تنها تيزر فيلم‌هاي خارجي شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني پخش شده‌اند.


تقسيم عادلانه پخش فيلم‌هاي ايراني

از نكات قابل توجه در خصوص پخش فيلم‌هاي ايراني مطرح، تقسيم عادلانه اين آثار در شبكه‌هاي مختلف است. به نحوي كه هر شبكه يك فيلم سينمايي ايراني را كه در سال جاري در سينماها اكران شده را براي پخش در نظر گرفته است.

بدين ترتيب فيلم‌هاي «بيد مجنون» (به كارگرداني مجيدي) از شبكه اول، «خيلي دور خيلي نزديك» (ميركريمي) از شبكه دو، و «رسم عاشق كشي» از شبكه سه سيما پخش مي‌شوند. همچنين فيلم سينمايي «رقص در غبار» به كارگرداني اصغر فرهادي كه به تازگي فيلم چهارشنبه سوري وي در جشنواره فيلم فجر جوايز بسياري را به خود اختصاص داد نيز در ايام نوروز از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.


حضور فيلم‌هاي تلويزيوني در كنار فيلم‌هاي سينمايي

از نكات قابل توجه ديگر در فيلم‌هاي نوروزي امسال، حضور فيلم‌هاي تلويزيوني در كنار فيلم‌هاي سينمايي است و شبكه اول سيما كه مدتي است باكس سينمايي خود در روزهاي جمعه را به اين ساختار اختصاص داده در ايام نوروز نيز نسبت به ساير شبكه‌ها بيشترين فيلم تلويزيوني را پخش مي‌كند.

«دخيل»، «جاده متروك» و «براي آمدنت دعا مي‌كنم» از جمله فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه اول در ايام نوروز هستند.


بيشترين آمار پخش فيلم‌هاي اكشن

شبكه تهران با پخش فيلم‌هايي چون «سرقت در 60 ثانيه»، «هربي پرواز مي‌كند»، «پايگاه»، «آقا و خانم اسميت»، «التيمو»، و «دختر شمشيرزن» در ميان ساير شبكه‌ها از بيشترين آمار پخش فيلم‌هاي اكشن در ايام نوروز برخوردار است.

اين در حاليست كه ساير شبكه‌ها نيز به اين ژانر تمايل نشان داده و در ايام نوروز حجم انبوهي از فيلم‌هاي اكشن از شبكه‌هاي مختلف به روي آنتن مي‌روند.

ماتريكيس 2 و 3، اسپارتان، به دنبال يك پليس، پل اژدهاف دزدان دريايي، مرد عنكبوتي 2، حمله كوسه 2 و افسانه زورو از جمله فيلمهاي نوروزي هستند كه در ژانر اكشن از شبكه‌هاي مختلف پخش مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، به دليل تقاون ايام نوروز با اربعين حسيني و روزهاي 28 و 29 صفر (وفات حضرت محمد (ص) و شهادت امام رضا (ع)) شبكه‌هاي سراسري فيلمي كمدي و شاد را براي پخش در نظر نگرفته‌اند و تمامي فيلم‌ها با حال و هوايي متناسب با اين ايام پخش مي‌شوند.

با اين حال شبكه چهار سيما در باكس‌هاي ويژه اي تحت عنوان كمدي كلاسيك در روزهاي 11 و 12 فرودين‌ماه به اين ژانر خواهد پرداخت. همچنين اين شبكه با كسي تحت عنوان سينماي صامت را در روز هفتم فروردين ماه به روي آنتن مي‌برد.


پخش فيلم‌هاي تكراري

لازم به ذكر است پخش فيلم‌هاي تكراري از شبكه هاي سراسري در ايام نوروز هم ادامه دارد و فيلمهايي چون محمد رسول الله (ص)، رژه پنگوئنها و التيمو (2) به صورت تكراري به روي آنتن مي‌روند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29286

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از فيلم‌هاي سينمايي تلويزيون در آغاز سال ۱۳۸۵، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016