شنبه 17 آذر 1386

شرح سيروس نيرو بر حافظ پس از چهار سال انتظار آمد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

شرح غزل‌های حافظ به‌قلم سيروس نيرو بعد از چهار سال انتظار، دوباره به‌چاپ رسيد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «گنج مراد» که به بررسی شعرهای حافظ از نظر تاريخی، عارفانه و عاشقانه می‌پردازد، به گفته‌ی نيرو، از چهار سال پيش در انتظار انتشار بوده است. کتاب برای تجديد چاپ دو سال نزد ناشر قبلی که آن‌را در سال ۶۲ به‌چاپ رسانده، بوده و دو سال پيش به‌دليل ورشکست شدن ناشر، به نشر اسپندار سپرده شده و از آن زمان در انتظار دريافت مجوز به‌سر می‌برد.

اين اثر در حدود ۶۰۰ صفحه به بررسی شعرهای حافظ پرداخته است و نيرو آن‌را به‌صورت فشرده درآورده تا در يک جلد منتشر شود.

حافظ جوان، حافظ سوخته، حافظ پير و شعرهای بی تاريخ از سرفصل‌های اين کتاب هستند.

از سوی ديگر، «در يتيم» (تفسير و معنای «خسرو و شيرين» نظامی گنجوی) به‌قلم نيرو از سوی نشر يادشده برای دريافت مجوز انتشار فرستاده شده است. در اين کتاب، نيرو بيت بيت منظومه‌ی «خسرو و شيرين» نظامی را معنا کرده است.

همچنين کليات شعری نيرو با عنوان «ردپا» شامل مجموعه‌ها‌ی شعر او از سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۸۵ و دربرگيرنده‌ی مجموعه‌های: "سحر"، "رود"، "جاده"، "بهار از پنجره"، "از کودتا تا انقلاب"، "با تهاجم باد"، "مينياتورهای ايرانی"، "از نحلس تا گرمگاه"، "عشق‌ات رسد به فرياد"، "رد پا" و "پاييزان" منتشر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجموعه‌ی شعر "پارفيکشن" (داستان‌های پيش پا افتاده) نيز برای چاپ آماده است. اين مجموعه شعرهايی در قالب شعر - داستان است که غير از مفاهيم شعری به مفاهيم داستانی نيز پرداخته است.

سيروس نيرو متولد سال ۱۳۰۹ در تهران است و دوره‌ی ليسانس ادبيات فارسی را با تدريس استادانی چون بديع‌الزمان فروزانفر، پرويز ناتل خانلری، جلال‌الدين همايی و محمد معين به پايان رسانده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35171

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شرح سيروس نيرو بر حافظ پس از چهار سال انتظار آمد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016