دوشنبه 12 فروردين 1387

مراسم پنجمين سالگشت درگذشت کاوه گلستان برگزار شد، ايسنا

مراسم پنجمين سالگشت درگذشت "کاوه گلستان" - عکاس و فيلمبردار ايرانی - که سيزدهم فروردين‌ماه سال ۱۳۸۲ در کردستان عراق کشته شد، صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جمعی از دوستان و خانواده کاوه گلستان در آستانه‌ی پنجمين سالگشت درگذشت وی، دوازدهم فروردين‌ماه جاری بر مزار او در روستای افجه (لواسان) گردهم آمدند و يادش را گرامی داشتند.

خانواده‌ی گلستان به‌همراه جمعی از دوستان عکاس و شاگردانش در اين يادبود حضور يافته بودند.

کاوه گلستان متولد ۱۳۲۹ آبادان بود و عکاسی را به‌صورت حرفه‌يی از سال ۵۴ شروع کرد. او جزو معدود عکاسانی بود که عکس‌های تظاهرات مردمی را در روزهای انقلاب اسلامی برای نشريه‌های خارجی می‌فرستاد.

وی جايزه رابرت کاپا را به‌خاطر عکسی از آن خود کرد که امام خمينی را در حال پايين آمدن از پله‌های هواپيمايی که او را از پاريس به تهران ‌آورد، نشان می‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گلستان از حدود سال ۱۳۷۴ با تلويزيون بی‌بی‌سی همکاری می‌کرد، با شروع حمله متجاوزان آمريکايی و انگليسی به عراق، با يک گروه خبری شامل خبرنگار بی‌بی‌سی در ايران، تهيه‌کننده، مترجم و يک راهنمای کرد، به کردستان عراق رفت. سيزدهم فروردين‌ماه، دوم آوريل، عراق ـ کردستان ـ کفری، آنگونه که می‌گويند: اتومبيل توقف می‌کند، تهيه‌کننده نفر اولی است که پياده می‌شود، نخستين قدم او با انفجار همراه است و از دست دادن پاهايش، گلستان که گمان می‌کند شليک خمپاره است، می‌دود تا پناه بگيرد، او هم روی مين می‌رود و بلافاصله کشته می‌شود.

در نخستين سال درگذشت وی، به‌همت خانواده و جمعی از دوستان او، نخستين جايزه‌ی مستقل عکاسی مطبوعاتی با عنوان "جايزه‌ی عکس خبری گلستان" راه‌اندازی شد، اما پس از برگزاری سه دوره برگزاری، پس از واگذاری تولی‌گری برگزاری اين جايزه عکس مطبوعاتی از سوی خواهر به همسر و فرزند کاوه گلستان، سرانجام متوقف شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36357

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم پنجمين سالگشت درگذشت کاوه گلستان برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016