دوشنبه 7 مرداد 1387

'کلاهی پر از گیلاس'، آخرین اثر فالاچی، بی بی سی

در پایان ماه جاری میلادی، آخرین کتاب اوریانا فالاچی، روزنامه نگار و رمان نویس ایتالیایی که در سپتامبر سال ۲۰۰۶ درگذشت، منتشر خواهد شد.

خانم فالاچی که متولد فلورانس ایتالیا بود، از مطرح ترین نویسندگان معاصر این کشور محسوب می شود، نسخه تایپ شده این رمان را که "کلاهی پر از گیلاس" نام دارد به برادرزاده اش سپرده و برای چگونگی انتشار آن دستورالعمهایی بجا گذاشته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اوریانا فالاچی آخرین اثرش را "فرزند" خود خوانده بود؛ فرزندی که بدنیا آوردنش بدون دشواری نبوده است. نویسنده در این رمان سرگذشت خانواده ای ایتالیایی را در طول یک قرن، از سال ۱۷۷۳ تا ۱۸۸۹ دنبال کرده است.

اولین چاپ این اثر با تصاویری از متن تایپ شده اولیه و شجرنامه خانوادگی همراه است.

اوریانا فالاچی در طول چند دهه گزارشگر و نویسنده ای پرکار بود و در دهه ۱۹۷۰ میلادی با انتشار آثاری چون "به کودکی که هرگز زاده نشد" و "یک مرد" در قالب رمان و نیز "گفت و گوهایی با تاریخ" که مجموعه ای از مصاحبه های او با سیاستمداران مطرح معاصر بود، شهرتی جهانی یافت.

خانم فالاچی در آخرین سالهای عمر به دلیل انتشار مقالاتی بحث انگیز درباره اسلام و مسلمانان ساکن اروپا بسیار خبرساز شد و یک سال پیش از مرگش، اتحادیه مسلمانان ایتالیا با متهم ساختن او به انتشار مطالبی توهین آمیز علیه اسلام، علیه او اقامه دعوا کرد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37785

فهرست زير سايت هايي هستند که به ''کلاهی پر از گیلاس'، آخرین اثر فالاچی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016