شنبه 10 آبان 1382

حقايقی درباره جامعه مسلمين، فرخ سليم، ترجمه از پارميس

(نویسنده، یک مقاله نویس آزاد اسلام آبادیست.)
سازمان کنفرانس اسلامی(OIC) باضافه فلسطین 56 کشور عضو دارد. ده نهاد دیگر که مسئول نظارت هستند از این قرار هستند: تایلند، جامعه مسلمانان ترکیه(KIBRIS) جبهه آزادی بخش مسلمانان جزایر فیلبپین و مالایا، سازمان اتحادیه آفریفا(OAU) ، اتحادیه دولتهای عرب(LAS) ، بوسنی و هرزگوین، جمهوری آفریقای مرکزی، جنبش عدم تعهد(NAM)، سازمان همکاری اقتصادی(ٍECO)و سازمان ملل(UN)
حقایق نا امید کننده ای درباره کشورهای مسلمان وجود دارد. OIC ، 15/1 جمعیت دنیا، یعنی بیشتر از 3/1 میلیارد نفر را شامل می شود. از میان اعضای OIC می توان عربستان سعودی ، عراق ، ایران ، امارات متحده عربی را نام برد که دارای ذخیره 700 میلیارد بشکه نفت ثابت شده هستند. همه آنها با هم درآمد سرانه ای کمتر از 5/1 تریلیون دلار دارند. در دنیا فقط 290 میلیون آمریکایی وجود دارد که در آمد سرانه آنها 4/10 تریلیون دلار است. درآمد سرانه فرانسه، 54/1تریلیون دلار، آلمان 2 تریلیون دلار،انگلیس 52/1 تریلیون دلار، و استرالیا 4/1 تریلیون دلار می باشد.
کویت ، ایالات متحده عربی، و برونی تنها اعضای OIC هستند که در آمد هر شخص سالیانه بالغ بر 10 هزار دلار می باشد.از میان اعضای OIC حداقل 50 کشور هست که درآمد سالیانه هر شخص زیر 5 هزار دلار در سال می باشد.در 45 کشور عضو OIC در آمد سالیانه هر شخص به کمتر از 1000 دلار در سال می رسد. از میان 3/1 میلیارد جمعیت مسلمان OIC بیشتر از 800 میلیون کاملاً بی سواد هستند.
از میان 290 میلیون آمریکائی 227 نفر به دریافت جایزه نوبل مفتخر شده اند(هند 4 برنده جایزه نوبل دارد)
از جمعیت 3/1 میلیاردی مسلمان دنیا کمتر از 300000 نفر به عنوان دانشمند شناخته شده اند. آمریکا 1/1 میلیون و ژاپن 700000دانشمند دارد.
درمیان کشورهای OIC 56 کشور به طور متوسط دارای 10 دانشگاه هستند که در کل این جمعیت 3/1 میلیارد نفری کمتر از 600 دانشگاه دارند.هند 8407 دانشگاه و آمریکا 5758 دانشگاه دارد.
فقیر ترین کشورهای دنیا کشورهای ایتیوپی ، سرالئون، افغانستان، کامبودیا ، سومالی، نیجریه، پاکستان، و موزامبیک می باشند.حد اقل 6 کشور از فقیرترین کشورهای دنیا به کشورهای عضو OIC تعلق دارند. تایوان، عربستان صعودی، ترکیه، کره جنوبی، چین، هند، ژاپن، ایالات متحده عربی، اسرائیل، فنلاند، پاکستان، کویت و سنگاپور بیشترین خریداران سلاحهای غیر هسته ای هستند.
از این 15 خریداران برجسته سلاحهای غیر هسته ای 6 کشور عضو OIC می باشد. بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در دنیا، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان، هلند، اکراین، ایتالیا، چین، بلاروس، اسپانیا، اسرائیل، کانادا، استرالیا و سوئد می باشند که هیچ کدام عضو OIC نیستند.
آیا امت مسلمان گوش شنوا دارد؟ ما در دایره ای از شرارتها، نظیر بی سوادی ، فقر، و خشونت گیر کرده ایم و همچنان کشورهای غیر مسلمان را عامل همه بدبختیهای خود می دانیم.
سلمان رشدی معتقد است که همه نقطه حمله آمریکا بر علیه تروریسم ، متوجه اسلام است.او می گوید آنچه ما داریم یک اسلام جنون آمیز است که موجب شده غیر مسلمانان را مسبب همه مصیبتهای جامعه مسلمین بدانیم و چاره را در بستن راههای رقابتی مدرنیزه شدن در آن کشورها بجوییم . این نسخه ای از اسلام است که در حال حاضر به سرعت در حال رشد است. سلمان رشدی در ادامه می گوید: اگر اسلام می خواهد با مدرنیته آشتی کند ، باید به حوزه شخصی انسانها برگردد. و از سیاست جدا شود. تروریستها به تنها جنبه ای که از تکنولوژی علاقه دارند اسلحه است که آن را به سمت سازنده آن نشانه بگیرند.
اگر قرار است تروریسم نابود شود ، دنیای اسلام باید پیرو روالهای سکولاريسم که بر پایه آن مدرنیسم بنا شده است ، بشود. در غیر این صورت آزادی کشورهای مسلمان یک رؤیای دوردست و دست نیافتنی است.
مترجم : پارمیس

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/882

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حقايقی درباره جامعه مسلمين، فرخ سليم، ترجمه از پارميس' لينک داده اند.

حقوق‌بشر، دين و دولت
حداقل فايده‌يی که جايزه‌ی نوبل صلح امسال برای جامعه ايرانيان و مسلمانان داشت اين بود که موضوع نسبت بين "حقوق بشر" و "اسلام" بار ديگر مطرح شد...
Spectre شبح
November 1, 2003 04:47 AM

اگر قرار است تروريسم نابود شود ، دنيای اسلام بايد پيرو روال های سکولاريسم که بر پايه آن مدرنيسم بنا شده است ، بشود.
حقايقی درباره جامعه مسلمين، فرخ سليم، ترجمه از پارميس...
Spectre's Links
November 1, 2003 02:33 PM

Copyright: gooya.com 2016