سه شنبه 27 آبان 1382

تصادفات رانندگی هم نعمت الهی است، مهران رفيعي

طنزگونه ای در باب فوايد بيست و يکهزار تلفات سالانه رانندگی

کسانی که هنوز در ولايت کاملا ذوب نشده اند, ممکن است با شنيدن آمار مربوط به تلفات رانندگی در جمهوری مقدس اسلامی, خونشان بجوش آمده و کلی بد و بيراه نثار مسولان دلسوز نظام کرده و حتی مقام معظم رهبری را به بی کفايتی و بيعرضگی متهم کنند. از آنجاييکه آن مقام معظم همواره قلم بدستان را مکلف کرده اند تا حقايق را برای مردم روشن کرده و مشت محکمی بدهان کج اند يشان و دشمنان انقلاب و غيره بزنند, اين چند سطر را به عنوان انجام وظيفه می نويسم تا دنيای تاريک , منفی و سياه گمراهان را به کمک پرتوهای قدرتمند چراغ قوه جيبی خود روشن کنم.
هر چند که عوام الناس ,ظرف بيست و پنج سال گذشته, فرصت های زيادی داشته اند که متوجه حقيقت شوند و با زبان خوش به راه راست بيايند , اما متوليان نظام هم کمی مقصرند, چرا که به علت کم رويی ذاتی و نجابت بيش از حد, در معرفی خدمات خود کوتاهی کرده و راه را برای مخالفان باز گذاشته اند. آخر کدام نظامی می توانست در مدت فقط ربع قرن, ما را از نزديکی های دروازه تمدن بزرگ به آستانه بهشت موعود برساند؟.مقدمه کافی است, بهتر است که فوايد تلفات جاده ها را از ديد مکتبی بطور خلاصه شرح دهم تا الگويی شود برای درست ديدن و انديشيدن.

آباد کردن گورستان ها
حالا که صدامی و جنگی در کار نيست و نمی توان جوانان مملکت را هزار هزار به روی ميدان فرستاد, و اين روزنامه نگاران سمج و نويسندگان مزدور و سازمانهای مزاحم بين المللی هم نمی گذارند افراد را فوج فوج در زندان ها اعدام کرد, تنها راهی که برای " آباد کردن گورستان ها" باقی ميماند, همين تلفات رانندگی است. مگر آباد کردن و توسعه گورستان ها يکی از وعده های مهم زمان انقلاب نبود؟

تفويت شادابی و نشاط جامعه
همانطور که مقامات رسمی مملکت با رها فرموده اند, جامعه کنونی کشور شاداب و با نشاط است, که مقداری از آن شادابی به علت همين تلفات رانندگی و برگزاری مجالس سوگواری و سياه پوش شدن عده زيادی از مردم است.

آثار مثبت اقتصادی
اگر تعداد مجالس سر خاک, ختم, هفتم , چهلم و سالگرد را برای بيست و يکهزار نفر حساب کنيد, با يک حساب سرانگشتی می توانيد ميزان تقريبی قند و شکر و چای و سيگار مورد نياز را محاسبه کرده و متوجه شويد که چه منافعی نصيب آقايان می شود, منظورم همان هايی است که که انحصار واردات اين گونه اقلام را دارند. بيهوده نيست که در خطبه هاشان آن حرف ها را می زنند.

برکات معنوی
چه نعمتی بالا تر از اينکه آدم ماهی چند بار پای منبر علما بنشيند و به موعظات الهی آنها گوش دهد؟ اگر اين مجالس عزا نبود, امکان داشت آدم به سراغ وسايل سرگرم کننده ورزشی و تفريحی برود و از تکامل معنوی و اخلاقی محروم شده و در نتيجه بازنده دو جهان شود.

اعتلای علمی جامعه
بدون شک برای تربيت اين همه روضه خوان , نياز به حوزه های علميه بيشتر شده و رييس جمهور محترم می تواند برای گسترش علم, بودجه آنها را بجای سی برابر, سيصد برابر کند.

کمک به سازندگی و نوسازی کشور
با توجه به اينکه تعداد قابل توجهی خودرو در اين تصادفات از بين ميرود, آقازاده ها می توانند تعداد بيشتری اتومبيل از کره و جاهای ديگر وارد کرده و به هر قيمتی دلشان خواست بفروشند تا صنعت کشور نوسازی شود.


توسعه مبارزه با حشرات
از آنجايی که اين روزها مردم رغبتی برای عبادت در مساجد ندارند, اگر اين مجالس عزاداری نبود, اکثر آنها متروکه شده و جولانگاه عنکبوت ها ميشد.

ترويج اخلاق و ارزشهای انقلابی
در نتيجه اين تصادفات, تعداد کثيری يتيم و بيوه به جمعيت مملکت اضافه شده که عده قابل توجهی از آنها تحت نظارت موسسات وابسته به ولايت سر و کارشان به مواد مخدر و خانه های هدايت و عفاف و غيره کشيده و راهی شيخ نشين ها می شوند.

اميدوارم همين چند سطر, گمراهانی را که هنوز برای جان انسان ها ارزشی قايل اند, تحت تاثير قرار داده و به راه راست بياورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1387

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تصادفات رانندگی هم نعمت الهی است، مهران رفيعي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016