سه شنبه 18 آذر 1382

اعلام عمومي جامعه كارگري براي برگزاري راه‌‏پيمايي روز چهارشنبه در سراسر كشور، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
به‌‏دنبال اعلام رئيس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور، مبني بر انجام راه‏پيمايي كارگري روز چهارشنبه در اعتراض به تصويب لايحه تشكيل وزارت رفاه و تامين اجتماعي، تشكلهاي مختلف كارگري، آمادگي خود را براي حضور در اين راه‌‏پيمايي اعلام‌‏كردند.

از همه ابزارهايمان استفاده مي‌‏كنيم

« حسن صادقي»، رئيس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور، در اين رابطه به خبرنگار سرويس كارگري ايلنا گفت: امروز كيان سازمان تامين اجتماعي در معرض تهديد دست‌‏هاي نامرئي است كه مي‌‏خواهند به نام « رفاه»، حداقل ها را از كارگران بگيرند و از اين روي، كارگران مصمم هستند تا از اين كيان حمايت كنند.
وي افزود: صندوق تامين اجتماعي، دست آورد نياكان جامعه كارگري براي نسل آينده است و چون كارگران اين نسل نمي‌‏خواهند، سرمايه نسل‌‏هاي بعدي از ميان برود، با توسل به همه ابزارهايي كه در دست دارند، نسبت به تعرض به استقلال آن به هر نحو ممكن اعتراض خواهندكرد.
وي افزود: ما ابتدا با استفاده از ابزار تجمع و راهپيمايي و در صورت عدم دست‌‏يابي به هدف مورد نظر كه همانا استقلال سازمان تامين اجتماعي است، مجبور به آزمون راه‌‏كارهاي ديگري خواهيم شد.
اين مقام كارگري گفت: چنين به نظر مي رسد كه هشدارهاي جامعه كارگري براي دولت و مجلس محسوس نيست و آن را به ريشخند مي‌‏گيرند، اما اين بار مي‌‏گوييم كه امروز شرافت و استقلال جامعه كارگري در معرض تهديد است و شرايط با گذشته فرق دارد .
صادقي گفت: ما با اصل 29 قانون اساسي و تامين رفاه براي عموم مخالف نيستيم، بلكه مخالف ناديده گرفتن حق كارگرانيم.
وي افزود: درآمريكا كه مهد سرمايه‌‏داري است و يا كشورهايي كه نظام سوسياليستي بر آن‌‏ها حاكم است، هنوز نتوانسته‌‏اند رفاه را براي عموم تامين كنند و نهايت تلاششان منجر به ايجاد تامين اجتماعي، يعني ايجاد حداقل‌‏ها براي توده مردم شده‌‏است.
صادقي در خاتمه متذكرشد: آقايان با چه مكانيزمي مي‌‏خواهند، رفاه را براي همه جامعه تامين كنند و آيا اين كار را با يكي كردن صندوق‌‏هايي كه هر كدامشان متعلق به قشر به‌‏خصوصي است، مي‌‏خواهند انجام دهند؟

راه‌‏پيمايي قطعي است

براي اعتراض به تصويب لايحه وزارت رفاه و تامين اجتماعي، هماهنگي‌‏هاي لازم صورت گرفته و راهپيمايي روز 19 آذرماه جامعه كارگري قطعي است .
« حسين حمزه اي»، دبير اجرايي خانه كارگر غرب تهران، ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار سرويس كارگري ايلنا گفت: بحث تشكيل وزارت رفاه و تامين اجتماعي، بحثي غير منطقي است؛ زيرا دولت در برنامه سوم تاكيد بر كاهش تصدي‌‏گري داشته و قصد تاسيس و تشكيل سازمان ديگري را ندارد؛ اما مشخص نيست، چگونه اين لايحه در مجلس به تصويب رسيده‌‏است.
حمزه اي گفت: اكنون كه مجلس و دولت اين غفلت را مرتكب شده و بدون در نظر گرفتن موانع شرعي، با عجله تمام لايحه وزارت رفاه و تامين اجتماعي را تصويب كرده‌‏اند، درخواست جامعه كارگري از شوراي نگهبان اين است كه موازين شرعي را در نظرگرفته و نسبت به رد مصوبه اخير اقدام‌‏كند .
اين مقام كارگري افزود: اين راه‌‏پيمايي سراسري است و جامعه كارگري محور غرب تهران، هماهنگي لازم را براي پيوستن به اين اعتراض و انجام راهپيمايي به عمل‌‏آورده است.
حمزه‌‏اي درخاتمه گفت: در صورتي كه به اين راه‌‏پيمايي توجه لازم نشود و خواسته كارگران مغفول بماند، با توسل به اعتصاب در واحدهاي توليدي سعي مي‌‏كنيم تا توجه مسوولان را به خواسته‌‏هاي جامعه كارگري جلب كنيم.

اعلام آمادگي كارگران محور شرق تهران

در همين راستا،« عيوضي»، مسوول كانون شوراهاي اسلامي كار محور شرق تهران نيز به خبرنگار سرويس كارگري ايلنا گفت: از آن‌‏جايي‌‏كه با تصويب لايحه تشكيل وزارت رفاه و تامين اجتماعي در مجلس، به حق مسلم كارگران تعرض شده است، جامعه كارگران محور شرق تهران براي نشان دادن اعتراض خود نسبت به اين مصوبه در راهپيمايي روز 19 آذرماه شركت مي‌‏كند.
وي افزود: سازمان تامين اجتماعي متعلق به كارگران است و كارگران، قبل از اين‌‏كه حقوق خود را دريافت‌‏كنند،حق بيمه خود را به اين صندوق واريز مي‌‏كنند و به همين دليل صندوق تامين اجتماعي، جزو اموال خصوصي به‌‏شمار مي‌‏رود، از اين روي، حتي بنا براحكام شرعي نيز, غير از بيمه شدگان تامين اجتماعي، كسي حق تصميم گيري در مورد آن را ندارد.
عيوضي در ادامه اظهار داشت: اجراي اصل 29 قانون اساسي كه برمبناي تامين رفاه اجتماعي تنظيم‌‏شده، چندين سال است كه در مجلس مسكوت گذاشته شده بود و اين جاي سوال است كه چرا با نزديك شدن به زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اين لايحه به‌‏تصويب رسيده‌‏است؛ مگر در چند سال گذشته، جامعه نيازمند رفاه نبوده است.
اين مقام كارگري در ادامه گفت: جامعه كارگري كه همواره به حداقل‌‏ها راضي بوده‌‏است، حاضر نيست صندوق تامين اجتماعي را از دست بدهد و در اعتراض به اين مساله، در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع خواهد‌‏كرد.
وي افزود: كارگران محور شرق تهران، با حمل پلاكارد و حضور در تجمع, اعتراض خود را نسبت به اين لايحه اعلام مي‌‏كنند و حضوري موثر در اين مراسم خواهند داشت .
عيوضي در خاتمه تاكيد كرد: اين راه‌‏پيمايي صنفي است و جامعه كارگري حاضر به پذيرفتن تهمت سياسي براي اين حركت نيست.

اعلام آمادگي استان‌‏ها
« ميرشكار»، دبير اجرايي خانه كارگر استان سيستان و بلوچستان نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس كارگري ايلنا گفت:‌‏ تجمع اعتراض‌‏آميز كارگران اين استان، در دفاع از استقلال سازمان تامين اجتماعي و اعتراض به نحوه عمل‌‏كرد سازمان در اجراي بازنشستگي پيش از موعد، هم‌‏زمان با سراسر كشور برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد‌‏: كليه شوراهاي اسلامي كار و نمايندگان كارگران واحدهاي توليدي و صنعتي و خدماتي شهرستان زاهدان نيز آمادگي خود را جهت برپايي اين تجمع اعلام ‌‏كرده‌‏اند.
ميرشكار اعلام كرد: كارگران از هيچ‌‏گونه اقدامي در جهت حفظ استقلال سازمان تامين اجتماعي دريغ نخواهند كرد.
از سوي ديگر, « محمد يعقوبي»، دبير اجرايي خانه كارگر تشكيلات گيلان، ضمن اعلام حضور كارگران گيلاني در مراسم راه‌‏پيمايي روز چهارشنبه، هدف از اين اقدام را اعتراض به تصويب لايحه تشكيل وزارت رفاه و تامين اجتماعي اعلام‌‏كرد و افزود: البته تشكيل وزارت رفاه و تامين اجتماعي، به‌‏عنوان اقدامي در جهت تامين رفاه براي آحاد جامعه امري پسنديده‌‏ است؛ اما چرا اين اقدام بايد از طريق سرمايه و اموال كارگران صورت‌‏گيرد؟
اين مقام كارگري، سرمايه سازمان تامين اجتماعي را متعلق به كارگران دانست و افزود: به احدي اجازه نخواهيم داد تا از سرمايه كارگران سوءاستفاده كند.
يعقوبي در خاتمه تصريح‌‏كرد: تجمع روز چهارشنبه، فراخواني عمومي است و كارگران كليه استان‌‏ها موظف به حراست از كيان خود مي‌‏باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2051

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' اعلام عمومي جامعه كارگري براي برگزاري راه‌‏پيمايي روز چهارشنبه در سراسر كشور، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016