شنبه 29 فروردين 1383

مرتضوی و خواب های رهبر، اميد قهرمان

چندی پیش سعید مرتضوی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان مدیر نمونه کشور برگزیده و به وی جایزه ای نیز اهداء شد. بی تردید این اقدام رئیس قوه مقننه یک اعلام جنگ به اصلاح طلبان است که بزودی صحنه قانونگذاری را ترک و کمی بعد باید قوه مجریه را نیز به اقتدارطلبان تحویل دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کمتر کسی است که از نقش برجسته این قاضی جوان و کم تجربه در مقابله با مطبوعات اصلاح گرا و نمایندگان دوره ششم مجلس بی اطلاع می باشد اما با توجه به کارنامه سراسر تاریکش از سوی دستگاه قضائی مورد تشویق و ترغیب قرار می گیرد. این تشویق و اهدای جایزه به سعید مرتضوی انسان را به یاد اهدای جایزه به فرهاد نظری پس از تهاجم وحشیانه عوامل وی به کوی دانشگاه تهران می اندازد. در آن مقطع همه انتظار داشتند که نظری به اشد مجازات تنبیه شود اما در عین ناباوری افکار عمومی نامبرده مورد تشویق مقامات عالی نیروی انتظامی قرار گرفت. از آنجا بود که افکار عمومی بویژه نخبگان جامعه بیشتر به فریبکاری شخص ولی فقیه و منصوبان وی پی بردند زیرا رهبر فریبکارانه گفته بود که این واقعه(حمله به خوابگاه دانشجویان) قلب وی را جریحه دار نموده در حالیکه عامل اصلی این فاجعه مورد تشویق قرار گرفت و از مجازات سایر عوامل این جنایت نیز خبری نشد.
داستان سعید مرتضوی نیز بی شباهت به فرهاد نظری نیست با این تفاوت که نظری هرچند امروز با دوپینگ شورای نگهبان راهی مجلس آبادگران شده است اما به هرحال بعد از آن فاجعه چند سالی کنار بود در حالیکه سعید مرتضوی نه تنها بعد از قلع و قمع مطبوعات و آزادیخواهان و مشارکت در قتل زهراکاظمی همچنان باقی مانده است بلکه ارتقاء هم یافته است و درست در اینجا است که می توان نقش رهبر و عوامل بسیار نزدیک او را در حمایت از مرتضوی مشاهده کرد. اما بد نیست بدانید که طبق رسم دیرینه هرکس به سمت دادستان تهران برگزیده می شود قضات دسته جمعی برای عرض تبریک نزد وی می روند درحالیکه پس از انتصاب مرتضوی به این مسئولیت تقریبا اکثر قضات قدیمی و حتی جوان دادگستری نزد وی برای تبریک گفتن نرفتند.
از سوی دیگر نقش مرتضوی در تصمیم گیریها و موفقیتهای اقتدارگرایان حائز اهمیت است. بر اساس اخبار موثق مرتضوی قبل از انتخابات( حدود یکسال) با همکاری الیاس محمودی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه قضات مورد اعتماد را جمع نموده واز ایشان خواسته بود که بر روی پرونده اصلاح طلبان فعال کار نمایند و در هر صورت مواردی را یافته یا بافته برای تصمیم گیری هیأتهای نظارت شورای نگهبان تهیه نمانید. در جلسه مذکور که توسط سعید مرتضوی و الیاس محمودی در محل دفتر محمودی تشکیل شده بود مرتضوی رسما به قضات مورد اعتماد اعلام می نماید که" این دستور شخص آقا(رهبر) است تا مواد لازم برای رد صلاحیت اصلاح طلبان به ویژه آنهایی که هم اکنون در مجلس هستند پیش آ پیش تهیه شود. مرتضوی اضافه کرده است که : " آقا فرموده اند شورای نگهبان و هیأتهای نظارت کار خودشان را انجام خواهند داد ولی باید از منظر قضائی نیز مدارکی تهیه شود" . در این راستا پوشه های که نام چهره های شاخص اصلاح طلبان بر روی آنها درج شده بود بین قضات توضیع شده و برای هرکدام مهلتی تعیین می شود. از قبل داخل پوشه ها موارد بی اساسی اعم از اخلاقی و مالی(به ویژه اظهارات شهرام جزایری) گذاشته شده بود. پس از سپری شدن مهلت تعیین شده یکی از قضات تا حدودی مستقل به مرتضوی اعلام می نماید "من هرچه گشتم برای این فرد موردی را نیافتم" که مرتضوی با برخورد تندی وی را نکوهش نموده و پاسخ داده که "باید حتما برای این فرد مواردی تهیه شود زیرا دستور آقا است".
از سواد و دانش این قاضی نیز کمتر کسی است که بی خبر باشد. در مقطع لیسانس و فوق لیسانس(دانشگاه آزاد) در اکثر دروس غیبت می نموده است و نمره های وی کمترین بوده است تا جائیکه اساتید با شخصیت بهانه های وی مبنی بر گرفتاریهای اداری را قبول نمی نمودند و به وی نمره قبولی نمی دادند. البته تعدادی از اساتید نیز در برابر تهدیدهای وی مقاومت نمی نمودند و به وی نمره قبولی می دادند.
سعید مرتضوی تقریبا هر ده روز یکبار بدون گرفتن وقت قبلی با رهبر ملاقات می کند وگزارش اقدامات خود را مستقیم به وی می دهد. سعید مرتضوی با داشتن حمایت بیکران رهبر و اقتدارطلبان آماده تهاجم وسیع به اصلاح طلبانی است که تا دوماه دیگر با مجلس خداحافظی خواهند نمود و درست به همین خاطر نیاز به تجدید قوا دارد. اهداء جایزه به وی و انتخابش به عنوان مدیر نمونه کشور به همین خاطر است. رهبر برای او خوابهایی دیده است.
امید قهرمان
www.rahaei.com
rahaei@voila.fr

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6544

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضوی و خواب های رهبر، اميد قهرمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016