سه شنبه 5 خرداد 1383

مصطفي تاج‌‏زاده : هرکس شعار" ايران براي همه ايرانيان" را پياده کند، دستش را مي بوسم، ايلنا

عضو شوراي مرکزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: اينکه ما نتوانستيم شعار" ايران براي همه ايرانيان" را جامه عمل بپوشانيم، به علت مشکلات ساختاري و کارشکني بوده است، دست کسي را که بتواند اين شعار را پياده کند مي بوسم.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" مصطفي تاج‌‏زاده در ميزگرد" اصلاحات؛ نگاه از درون , افق آينده" گفت: بايد در نقد اصلاحات به مسائل همه جانبه بپردازيم و از نظر پيشرفت دموکراسي به مسائل نگاه کنيم, مجموع اتفاقات نشان مي دهد که عده‌‏اي کمر راست کرده‌‏اند بنياد جنبش اصلاحات و گفتمان آن را مورد هجوم قرار دهند.
تاج زاده گفت: بعد از هفت سال و عليرغم تلاش براي مايوس‌‏کردن مردم و دانشگاهيان که همواره در ايران نقش ويژه اي ايفا کرده‌‏اند، جلسات نقد اصلاحات مايه خوشحالي است و خوشحاليم پس از هفت سال دانشگاه زنده است اگر نقد را ادامه دهيد آثار پرکتي براي جامعه خواهد داشت.
وي افزود: در جامعه پس از جنبش اصلاحي و چهار جنبشي که در گذشته پشت سر گذاشتيم، گسست و سکوت برقرار و اجازه انباشت تجربه سياسي فراهم شد.
تاج افزود: در نقد بايد پرهيز هم کرد، در نقد اصلاحات علت‌‏العلل را فراموش نکنيد و کارهاي بزرگ را نفي نکنيد، اگر جنبش دوم خرداد نبود وضعيت کشور ما مانند افغانستان و عراق مي شد، براي يک نسل به عقب مي‌‏افتاديم.
عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي گفت: يک عده براي حکومت ساخته نشده‌‏اند، تحمل و مدارا ندارند و به لحاظ سياسي هم نمي‌‏خواهند جامعه روي پاي خود بايستد، با اينها شما مي‌‏خواهيد اصلاحات پيروز شود؟
تاج زاده افزود: من اعتقاد ندارم که چون مردم جناح ديگر را نمي‌‏خواستند، فقط سلبي عمل کردند. هر چند خاتمي چهره سرشناسي نبود اما از تاريخ هم نيامده بود، مردم با او ناآشنا هم نبودند، مردم هم به دليل جنبه ايجابي به خاتمي راي دادند.
تاج زاده گفت: ما اگر استقلال مي خواهيم تماميت ارضي و آبروي کشور را مي خواهيم و به فکر منافع ملي هستيم، با دموکراسي به آن مي رسيم.
وي در خصوص تفاوت بين اعتقاد و التزام به قانون اساسي گفت: قانون اساسي قرآن نيست که بايد اعتقاد کامل به آن داشت، شايد روزي مشخص شود که 10 بند آن غلط بوده است، اين که مي گويند کساني را به دليل عدم اعتقاد به قانون اساسي رد کرده اند، در صورتي که اين افراد التزام هم داشتند، پس بايد در شوراي نگهبان بعضي افراد را که اعتقاد به جمهوريت نظام ندارند، از شوراي نگهبان اخراج کرد.
تاج زاده گفت: انتقاد ما به جناح راست اين است که به راي مردم تمکين نمي‌‏کنند، در مرحله تضاد بين استدلال و دموکراسي، بايد ببينيم جناح محافظه‌‏کار مي‌‏خواهد قواعد بازي را بپذيرد يا نه؟
وي با اشاره به اينکه مجلس ششم از قوي‌‏ترين مجالس از زمان انقلاب تا حال بوده گفت: مجلس ششم از قوي ترين مجلس ها بوده و خيلي ها که حالا اين را نمي‌‏گويند، بعد از عملکرد مجلس‌‏هفتم اين حرف را مطمئنا خواهند زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تاج زاده گفت: ما در زمان امام هيچوقت جناح مقابل را در انتخابات رد صلاحيت نکرده ايم، روزنامه هايشان را هم نبستيم، آن زمان که خاتمي وزير ارشاد بود به روزنامه رسالت که منتقد دولت بود ارز زيادي داد که درست نبود و محسن آرمين به آن علت استعفا کرد.
تاج زاد به اشاره به رد صلاحيت هاي صورت گرفته گفت: ما با اينکه در مجلس راي نياورديم، احساس سربلندي مي کنيم. مي‌‏گفتند؛ ما راي نمي آورديم، خوب شما چرا آبرويتان را برديد؟ صلاحيت ها را تاييد مي‌‏کرديد، مي گذاشتيد مردم راي ندهند.
تاج زاده افزود: شما با اين کار آبروي ايران را در داخل و خارج برده ايد، خوب شوراي نگهبان در مورد رياست جمهوري هم ممکن است بگويد چون در رياست جمهوري هم راي نمي‌‏آوريد، پس زحمت مردم را کم مي‌‏کنيم و شما ها را رد صلاحيت مي‌‏کنيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8151

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي تاج‌‏زاده : هرکس شعار" ايران براي همه ايرانيان" را پياده کند، دستش را مي بوسم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016