پنجشنبه 28 خرداد 1383

شاهرودى: دستگاه قضايى با درايت با تهاجم مطبوعات وسايت هاى اينترنتى مقابله كرد، روزنامه ايران

گروه سياسى ـ رئيس قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايى در سالهاى گذشته بسيار شجاعانه و با حكمت، درايت و استدلال حقوقى با تهاجمات صورت گرفته در قالب مطبوعات، سايت هاى اينترنتى و فعاليت هاى ديگر كه عمدتاً از خارج هدايت مى شد، مقابله كرد.
آيت الله «محمود هاشمى شاهرودى» روز چهارشنبه در جلسه رئيسان كل دادگسترى هاى سراسر كشور مهمترين و اساسى ترين اقدام هاى قضايى در سالهاى اخير را برخورد مناسب و قاطع با بحرانها، دشمنى ها و تهاجمات دشمنان خارجى و عوامل داخلى آن برشمرد.
هاشمى شاهرودى گفت: يكى از مشكلات دستگاه قضايى اين است كه بسيارى از وظايف مرتبط بادستگاه قضايى به صورت قانون عادى تدوين و به ديگر دستگاهها سپرده شده است. اين وظايف بطورى از قوه قضاييه گرفته شده است كه برگشت دادن آنها به اين دستگاه نيازمند تلاش و تدوين قوانين ديگر است.
هاشمى شاهرودى در ادامه با گراميداشت هفته قوه قضاييه و ياد و خاطره شهداى هفتم تير به تشريح عملكرد پنج ساله قوه قضاييه پرداخت.
هاشمى شاهرودى تشكيل شوراهاى قضايى استان را يكى ديگر از برنامه هاى موفق قوه قضاييه در جهت بالابردن شأن و جايگاه قضاوت و مديران قضايى در كشور و تلاش براى هماهنگى و همكارى بيشتر مجموعه دستگاه قضايى در استانهاى مختلف برشمرد.وى احياى دادسراها، شوراهاى حل اختلاف، توجه به آموزش، اطلاع رسانى مناسب و تلاش براى تبيين اصول قضايى، توجه به حقوق بشر و مذاكره با سازمانهاى بين المللى را از برنامه عمده قوه قضاييه در پنج سال گذشته برشمرد و تأكيد كرد: تمام تلاشها، تحولات و تغييرات صورت گرفته در دستگاه قضايى با توجه به ماهيت كار قضاوت و استقلال قضات، طاقت فرسا و سخت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9030

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شاهرودى: دستگاه قضايى با درايت با تهاجم مطبوعات وسايت هاى اينترنتى مقابله كرد، روزنامه ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016