پنجشنبه 1 مرداد 1383

ابراهيم يزدي در نامه‌اي به محمدرضا خاتمي: جنبش اصلاح‌طلبي هم‌چنان در صحنه‌ سياسي ايران حضور فعال و اثرگذار دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
ابراهيم يزدي و همفكرانش با ارسال نامه‌اي به دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي اقدام جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در دعوت از كليه‌ي احزاب سياسي براي شركت در هفتمين كنگره‌ي اين جبهه را قابل تحسين دانستند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ابراهيم يزدي در بخشي از اين نامه برگزاري هفتمين كنگره‌ي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي را گامي مهم، اساسي و موثر در راستاي نهادينه كردن فعاليت‌هاي سياسي گروهي در قالب احزاب عنوان كرده و در اين راستا از طرف خود و همفكرانش به دبير كل جبهه ي مشاركت و همگامان و تبريك گفته است.

وي برگزاري اين كنگره را نشانه‌ي اين دانسته است كه جنبش اصلاح‌طلبي ايران برخلاف تصور و تبليغ برخي گروهها و دشمنان جامعه‌ي مدني، به عنوان يك حركت زنده و پويا و يك ضرورت اجتناب‌ناپذير هم‌چنان در صحنه‌ي سياسي ايران حضور فعال و اثرگذار دارد و خواهد داشت؛ به طوري كه مطالبات اساسي ملت ايران امروزه به گفتمان سياسي غالب در جامعه تبديل شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابراهيم يزدي علاوه بر اين، افزايش چشمگير تشكيل احزاب، گروههاي سياسي و انجمن‌هاي مدني در سال‌هاي اخير را بازتاب زمينه‌هاي اميدواركننده براي توسعه‌ي سياسي عنوان كرده و با اشاره به رويدادهاي ماههاي اخير ايران آورده است كه جنبش اصلاح‌طلبي با چالش‌هايي روبه‌رو شده؛ چالش‌هايي كه لاجرم به همكاري، همبستگي، همدلي و همگامي كليه‌ي نيروهاي سياسي قانون‌مدار، معتقد و ملتزم به مباني مردم‌سالاري نياز دارد. تحقق اين مهم مستلزم تعامل و هم‌كنشي ميان كليه‌ي اين نوع احزاب سياسي مي‌باشد.

وي خاطرنشان كرده است كه اقدام جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در دعوت از كليه‌ي احزاب سياسي براي شركت در هفتمين كنگره‌ي اين جبهه قابل تحسين است و وي و همفكرانش از هر اقدامي در جهت سامان‌يافتگي جنبش اصلاح‌طلبي و نهادينه شدن حركت‌هاي جامعه‌ي مدني و ايجاد يك جبهه‌ي فراگير بر محور مردم‌سالاري استقبال مي‌كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10295

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي در نامه‌اي به محمدرضا خاتمي: جنبش اصلاح‌طلبي هم‌چنان در صحنه‌ سياسي ايران حضور فعال و اثرگذار دارد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016