شنبه 3 مرداد 1383

ابراهيم يزدي : تشكيل جبهه فراگير دموكراسي خواهي براي اصلاح طلبان ضروري است، امروزه بحث خودي و غيرخودي بلاموضوع است، ايلنا

" ابراهيم يزدي"، دبير كل نهضت آزادي ايران، در حاشيه مراسم اختتاميه كنگره جبهه مشاركت به سوال هاي خبرنگار ايلنا پاسخ داد.
وي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات آينده رياست جمهوري و احتمال نامزدي" مير حسين موسوي" در اين انتخابات گفت: مشكل انتخابات رياست جمهوري اين نيست كه چه كساني در آن شركت كنند, اين انتخابات بايد آزاد برگزار شود تا همه كساني كه خودشان را واجد صلاحيت مي دانند در آن شركت نمايند.
وي در مورد شرايط برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر شيوه عملكرد محافظه كاران در انتخابات مجلس هفتم در انتخابات رياست جمهوري نيز تكرار شود, جمهوري اسلامي ايران با بن بست مواجه خواهد شد.
دبيركل نهضت آزادي، با بيان اين كه جنبش اصلاح طلبي به دنبال تغيير ساختارهاي حقيقي است و نه حقوقي و مي خواهد رفتارها را عوض كند,گفت: جنبش اصلاح طلبي نياز دارد كه خود را منسجم كند؛ به همين دليل بايد يك جبهه فراگير دموكراسي خواهي به وجودآيد و همه احزاب و گروه هايي كه معتقد به دموكراسي هستند, در آن متمركز شوند.
وي در مورد روند تشكيل اين جبهه مشترك گفت: پس از اين حادثه بزرگي كه اتفاق افتاده است, گروه هاي سياسي اصلاح طلب نياز دارند تا درون خودشان انسجام بيشتري به دست آورند و مسايل را شفاف كنند و سپس در فاز بعد با هم به تعامل و مبادله فكر و انديشه بپردازند.
وي در مورد اختلافات گروه هاي سياسي اصلاح طلب و تاثير آن بر تشكيل جبهه مشترك دموكراسي خواهي گفت: ما نمي خواهيم يكسان سازي كنيم، بلكه مي خواهيم بگوييم كه گروه هاي سياسي مختلف در جبهه اصلاح طلبي ايران مي توانند، برنامه ها و اهداف مشتركي را طرح كنند و سپس حول آن با هم همكاري نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ما به جامعه تك صدايي اعتقاد نداريم و بر آن نيستيم كه احزاب يكي شوند, بلكه همه احزاب مي توانند بر شيوه هاي عمل توافق نمايند و سپس روابط خود را در يك جبهه مشترك, به طور شفاف تعريف كرده، در اين جبهه با هم همكاري كنند و اين ضرورتي پيش روي همه اصلاح طلبان است.
يزدي در خاتمه با بيان اين كه وفاق امري است يادگرفتني, گفت : ‌‏سال 76 كه خاتمي آمد، برخي از دوستان بحث خودي و غير خودي را مطرح مي كردند كه امروز اين بحث بلا موضوع است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10357

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي : تشكيل جبهه فراگير دموكراسي خواهي براي اصلاح طلبان ضروري است، امروزه بحث خودي و غيرخودي بلاموضوع است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016