پنجشنبه 15 مرداد 1383

سومين مرحله اعتراض رورنامه نگاران ايران با اعتصاب عذاي 24 ساعته وارد فاز تازه مي شود، فرشته يزداني

روز شنبه 17 مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار، جمعي گسترده از روزنامه نگاران ايران در اعتراض به نحوه برخورد حکومت با حرفه روزنامه نگاري، مطبوعات و روزنامه نگاران دست به اعتصاب عذاي 24 ساعته خواهند زد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مراسم در ساعت 13 روز شنبه بر پا خواهد شد. مسئولان برگزاري اين مراسم گفته اند برنامه هاي ديگري نيز که اعتراضات آنها را وارد فاز جديدي خواهد کرد در دستور کار خود دارند.
تا پيش از اين ، روزنامه نگاران معترض ، دو تجمع در طي سه هفته گذشته برگزار کرده اند. در تجمع نخست که به ابتکار آنها بيش از 250 نفر در آن گرد آمده بودند، نخستين جرقه هاي حرکت صنفي و حرفه اي در ميان مطبوعات زده شد. در تجمع دوم نيز که به ابتکار انجمن دفاع از آزادي بيان صورت گرفت ، اين اعتراض تا حدودي از فاز صنفي و حرفه اي خود خارج شد . اما در تجمع اعتراضي روز شنبه که همراه با اعتصاب غذاي 24 ساعته خواهد بود، دست اندرکاران اصرار دارند که مجددا وارد بحث هاي حرفه اي ، روزنامه نگاري و خواسته هاي صنفي شوند. اگر چه به باور اين عده" سياست" بخش جدايي ناپذير روزنامه است، اما اين بار آنها در صدد اند از زاويه تشکل هاي حرفه اي و صنفي وارد حوزه سياست شوند.
" حق کار کردن، انتخاب آزادانه شغل ، برخورداري از شرايط منصفانه و رضايت بخش کار و حمايت در برابر بيکاري" خواسته هاي معترضين روزنامه نگار است که در سال هاي گذشته همواره مورد حمله ، تجاوز و تهديد حکومت ايران قرار گرفته است. هم اکنون ايران بزرگترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه است.
البته در همين روزوزارت ارشا داسلامي با همکاري انجمن صنفي اقدام به برگزاري جشنواره مطبوعات و اعطاي جايزه به روزنامه نگاران برتر خواهد کرد. آن عده از روزنامه نگاران معترض که دعوت به اعتصاب غذا کرده اند، اين اقدام را در مغايرت با فضاي خفقان آور بر مطبوعات مي دانند و بر اين باورند که بايد اين جشنواره به سوگواره تبديل شود . از همين رو ضمن تحريم اين جشنواره ، تجمع اعتراضي خود را با اعتصاب غذا وارد فاز جديدي خواهند کرد و به زودي ابعاد آن را گسترش مي دهند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10688

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سومين مرحله اعتراض رورنامه نگاران ايران با اعتصاب عذاي 24 ساعته وارد فاز تازه مي شود، فرشته يزداني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016