جمعه 6 شهريور 1383

مقتدا صدر شروط آيت الله سيستانى را پذيرفت، ايرنا

نماينده آيت الله العظمى سيستانى پنجشنبه شب بااعلام موافقت مقتدا صدر باطرح ابتکارى آيت الله سيستانى از دولت عراق خواست تابراى ميليونها نفر زاير که در پشت دروازه هاى نجف درانتظار زيارت مرقد امام على"ع " مىباشند اجازه ورود به صحن شريف را بدهد.
به گزارش شبکه تلويزيونى العربيه ، حامد الخفاف همچنين گفت که زوار مرقد مقدس امام على" ع " امشب زيارت را انجام خواهند داد و فردا صبح اين شهر را ترک خواهند کرد.
نماينده آيت الله سيستانى همچنين تاکيد کرد که مردم عراق نسبت به حل وفصل اين مشکل اميدوار و خوشحال باشند و در ساعت هاى آينده خبرهاى تکميلى راجع به انجام اين توافق مهم را به اطلاع مردم عراق خواهد رساند.

بعد از اعلام اين خبر ايرنا به نقل از يک منبع مطلع در نجف که ساعت ۲۳ ۳۰ و دقيقه پنجشنبه با آن خبرگزاري تماس گرفته به نقل از "حامد الخفاف " سخنگوى آيت الله على سيستانى اعلام کرد که مقتدا صدر شروط ايشان را پذيرفت .
دفتر آيت الله سيستانى روز پنجشنبه طرحى را در پنج بند براى حل بحران نجف اعلام کرد که "خروج همه افراد مسلح از شهرهاى نجف و کوفه ، خالى شدن اين دو شهر از سلاح و تامين امنيت اين دو شهر توسط نيروهاى پليس عراق و خروج نيروهاى اشغالگر" بخشى از شروط اين طرح مىباشد.
همچنين پرداخت غرامت به مردم زيان ديده شهر نجف و دعوت از همه اقشار مردم براى ايجاد فضاى مناسب به منظور اجراى سرشمارى جهت آمادگى براى انتخابات آينده عراق از ديگر شروط اين طرح مىباشد.
منبع مذکور اضافه کرد که دهها هزار نفر از مردم عراق از شهرهاى بصره و بغداد که همراه آيت الله سيستانى قصد ورود به نجف را داشتند در حال حاضر خارج از شهر در انتظار خروج اشغالگران و برگشت آرامش به شهر نجف براى ورود به اين شهر هستند.
وى افزود : به نظر مىرسد پس از يک دوره بحران و اعمال خشونت در شهر مقدس نجف ، با توافقى که بين مقتدا صدر و آيت الله سيستانى صورت گرفت آرامش و امنيت به اين شهر بحران زده بازگردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين ايرنا خبر داده بود که استاندار نجف گفته است: دولت عراق براى توقف جنگ درنجف با سيستانى به توافق رسيد

ايرنا از قول استاندار نجف اشرف اعلام کرد : دولت موقت عراق درباره چگونگى توقف جنگ در نجف اشرف با آيت الله سيستانى به توافق رسيد.
تلويزيون عراق پنجشنبه شب به نقل از "عدنان الزلفى" افزود : در صورت نتيجه مند شدن مذاکرات آيت الله سيستانى با مقتداصدر، نيروهاى اشغالگر آمريکا از مواضع کنونى خود در نجف خارج مىشوند.
تلويزيون عراق همچنين خبر داد، بخش هاى زيادى از شهر قديمى نجف اشرف همچنان در سيطره افراد مقتداصدر است .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11305

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقتدا صدر شروط آيت الله سيستانى را پذيرفت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016