يكشنبه 8 شهريور 1383

نیویورک تایمز: عراق درصدد رفع سوء تفاهمات ایجاد شده با ایران است، مهر

با توجه به اینکه برهم صالح معاون ایاد علاوی به زودی به تهران سفر می کند، بسیاری از تحلیل گران معتقدند که عراق می خواهد سو تفاهمات ایجاد شده با ایران را که به دلیل حمله به مبارزان شیعه در عراق ایجاد شده، از میان بردارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای با عنوان "عراق در پی ترمیم روابط با ایران" نوشت: عراق در تلاش است تا روابط خود با کشور همسایه اش ایران که به دلیل عملیات نظامی برضد مسلمانان شیعه در عراق خدشه دار شده است، را بهبود بخشد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است که برهم صالح معاون ایاد علاوی نخست وزیر عراق به تهران می رود تا پیام تلاش برای بهبود روابط را به مقامات ایرانی منتقل کند.

روابط تهران و بغداد که درباره موضوعات متعدد و حساسی تاکنون دچار اختلاف نظر و جنگ لفظی بوده است، در پی عملیات های نظامی بر ضد مبارزان شیعه در عراق که ایران به شدت به آن حساسیت دارد، وخیم تر از قبل نیز شد و هم اکنون مقامات عراقی که به خوبی می دانند روابط با ایران به نفع آنان است درصدد رفع این ابهامات و سوء تفاهمات برآمده است.

این در حالی است که به تازگی وزیر دفاع عراق ایران را متهم کرد که به مبارزان نزدیک به مقتدی صدر کمک تسلیحاتی می کند که البته تهران چنین اظهاراتی را به شدت رد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر چه بغداد با فرستادن برهم صالح به عنوان پیک خود به ایران درصدد ترمیم روابط برآمده است، اما هنوز نگران تلاش ایران برای نزدیک شدن و تاثیرگذاشتن بر مناطق شیعه نشین در عراق است.

برخی از کارشناسان معتقدند که تهران به دلیل برخی از محدودیت هایی که در عراق دارد نمی تواند به قدری که تلاش می کند در عراق تاثیر گذار باشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11394

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نیویورک تایمز: عراق درصدد رفع سوء تفاهمات ایجاد شده با ایران است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016