دوشنبه 23 شهريور 1383

شش ماه حبس براى نصب شعار «دوران ستمگران مستبد به پايان رسيده است»، بامداد

راننده مسافركش خط بيمارستان امام خمينى _ ميدان امام حسين تهران به دليل نصب شعار «دوران ستمگران مستبد به پايان رسيده است» روى شيشه عقب خودرويش به شش ماه حبس تعليقى محكوم شد.
حكم «على اكبر» از سوى شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامى تهران و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامى و تبصره ماده ۲۹۵ قانون آئين دادرسى كيفرى صادر شده كه با استناد ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامى حبس وى به مدت دو سال معلق مى ماند. اما چنانچه وى در مدت مزبور مرتكب جرم جديدى كه مستوجب محكوميت در ماده ۲۵ استنادى شود به محض قطعى شدن، حكم معلق حبس اعمال و اجرا مى شود.اين شهروند ۳۶ ساله كه اتهام نخست مبنى بر شركت در تجمعات غيرقانونى داشته به موجب راى دادگاه از آنجا كه اين اتهام را قبول نكرده و تنها نصب تراكت با مضمون موصوف روى شيشه خودرو و گردش در شهر تهران را پذيرفته و با توجه به اقتران زمانى تردد وى با ۱۸ تير در خيابان مستوجب تحمل اين حكم شناخته شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدعلى دادخواه، وكيل نجفى با اعلام اینکه در صورت اینکه بیان این شعار جرم باشد باید تمام شعرای آزادیخواه از مشروطه تا کنون را به زندان انداخت گفت بنده نیز این شعار را چند بار بیان کرده ام پس بنده نیز باید محکوم شوم.

وی در پایان خبر داد که درخواست تجديدنظر در حكم صارده را از دادگاه داشته است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11914

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شش ماه حبس براى نصب شعار «دوران ستمگران مستبد به پايان رسيده است»، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016