شنبه 28 شهريور 1383

روزنامه جمهوري اسلامي و ادامه فشار به مسئولان در ارتباط با جشن خانه سينما

روزنامه جمهوري اسلامي امروز با انتشار چند مطلب حملاتش را علاوه بر مسئولين جشن خانه سينما و مسئولان ارشاد به رئيس جمهور نيز کشاند. اين روزنامه در مطلبي تحت عنوان "آقاي رئيس جمهور لطفا جبران كنيد" نوشت:

ابتذال در جشن خانه سينما كه هفته گذشته گزارش آن در روزنامه جمهوي اسلامي همراه با تعدادي عكس منتشر شد , تاثر شديد اقشار مختلف جامعه را برانگيخته است . در اين ميان سخنان منتسب به رئيس جمهور محترم كه در جهت عكس اين واكنش هاي اجتماعي است موجب تعجب شده است . در خبري كه خبرگزاري جمهوري اسلامي از سخنان رئيس جمهور محترم در نشست سراسري روساي دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كشور مخابره كرده آمده است :
« رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود بااشاره به موضوع برخوردهاي اخير با برخي مسئولان خانه سينما , گفت , متاسفانه برخوردهايي كه اين روزها با برخي هنرمندان خانه سينما شده جداي از اينكه رفتار آنها درست بوده يا غلط , صحيح نبوده است . خاتمي , گفت , اينگونه برخورد كردن با هنرمندان جز سست شدن پايه هاي اجتماعي حكومت تاثيري ديگري ندارد » .
همانطور كه ملاحظه مي شود رئيس محترم از برخورد با عاملان بوجود آمدن ابتذال در جشن سينما انتقاد كرده اند ولي درباره عملكرد آنها قضاوتي ننموده و گفته اند « برخوردهائي كه اين روزها با برخي هنرمندان خانه سينما شده جداي از اينكه رفتار آنها درست بوده يا غلط , صحيح نبوده است » .
به نظر مي رسد مشكل اصلي كشور ما اكنون همين مبهم گوئي و در ترديد نگهداشتن موضوعات و مسائل است . رئيس اجرائي كشور هنگامي كه درصدد اظهارنظر درباره يك واقعه برميآيد , قبل از هر چيز بايد نسبت به ابعاد آن واقعه قضاوت روشني داشته باشد. بهرحال , عملكرد اين باصطلاح هنرمندان , يا درست بوده و يا غلط . اگر درست بوده , حق است رئيس جمهور محترم از برخورد با آنان انتقاد كنند و اگر غلط بوده , حق نيست از آنان توسط بالاترين مقام اجرائي كشور حمايت شود.
اما در مورد عملكرد اين باصطلاح هنرمندان بايد به اطلاع آقاي رئيس جمهور برسانيم كه عكس هاي چاپ شده در روزنامه فقط بخش كوچكي از عكسها آنهم بصورت سانسور شده بوده است . نسخه كامل عكسها كه نمايشگاهي از ابتذال تمام عيار است در روزنامه موجود است و اگر ايشان مايل باشند براي مطلع شدنشان از عمق فاجعه , اين عكسها را برايشان ارسال خواهيم نمود. علاوه بر عكسها , اظهارات بعضي از همين باصطلاح هنرمندان , مايه شرمساري مسئولان اجرائي كشور است زيرا در دوران مسئوليت آنان , اين افراد تحت عنوان هنرمند به خود جسارت تمسخر احكام خدا را داده اند و با تاييدهاي ديوانه وار ساير حاضران , اعتقادات مردم و مقدسات ديني را به استهزا گرفتند. ترديدي نيست كه اين كار , كاملا غلط و خلاف قانون بوده و رئيس جمهور محترم نمي توانند درباره آن ابراز ترديد نمايند. ضمنا رها بودن چنين افرادي موجب سست شدن پايه هاي اجتماعي حكومت است نه برخورد با آنان مهمتر آنكه اين اقدام خلاف قانون , خلاف شرع و خلاف اخلاق اجتماعي در حضور تعدادي از مسئولان وزارت ارشاد از جمله خود وزير صورت گرفته است . صريحا به رئيس جمهور محترم اعلام مي كنيم كه از شما گلايه داريم كه چرا بجاي بازخواست و تنبيه و حتي عزل وزير ارشاد بخاطر اين تخلف و تخلفات ديگر , از ساير متخلفان حمايت مي كنيد آيا نميخواهيد با كساني كه مايل نيستند اين كشور به سامان اخلاقي برسد برخورد نمايند اميدواريم اظهارات شما از روي عدم اطلاع درباره ابعاد واقعه باشد و بعد از آگاهي كامل , جبران نمائيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تقاضاي روزنامه جمهوري اسلامي براي برخورد جدي با مسئولان وزارت ارشاد براي جلوگيري از تکرار ابتذال

روزنامه جمهوري اسلامي همچنين در ستون "جهت اطلاع" روز شنبه به انتشار دو مطلب در مورد جشن خانه سينما پرداخت. جمهوري اسلامي نوشت، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر مي رسد مسئولان اين وزارتخانه تلاش وسيعي براي جلوگيري از ادامه برخورد قوه قضائيه با مسئولان خانه سينما كه جشن مبتذل سينما را هفته گذشته برگزار كردند بعمل ميآورند. ابوالحسن داودي رئيس هيئت مديره سينما روز چهارشنبه بازداشت شد و قرار است اين هفته به اين پرونده رسيدگي شود. در همين حال اعلام شد وي در اثر سكته به بيمارستان منتقل شده است . قوه قضائيه اگر با عناصر مجرم در اين ماجرا و با مسئولان وزارت ارشاد كه در نظارت بر متوليان سينما كوتاهي مي كنند , برخورد جدي نمايد , بخشي از اين مفاسد تكرار نخواهد شد.

در دومين بخش مطالب اين روزنامه که اصول گرا خوانده شده و زير نظر رهبري جمهوري اسلامي اداره مي شود، آمده است، ساكنان منطقه انديشه تهران با مطالعه گزارش ابتذال در جشن ملي سينما , ضمن تقدير از توجه به اين مقوله , ميگويند اين مشكلات از عدم توجه نيروي انتظامي به قانون , تساهل رئيس جمهور و تخريب فرهنگ توسط وزارت ارشاد بويژه در دوران وزارت عطاالله مهاجراني ناشي شده است . يكي از ساكنان انديشه با ارسال نامه اي به روزنامه جمهوري اسلامي نوشت : وضع فساد و فحشاي موجود در جامعه همچون مخلوط شكر و نمك شده است و براي حل آن (البته اگر مسئولان نظام به فكر حل آن باشند!) چهار راه وجود دارد : 1 ـ مخلوط شكر و نمك را در آب حل كنيد تا همگي محو شوند . 2 ـ مورچه ها را در ظرف محتوي شكر و نمك بيندازد تا شكرها را ببلعند و هضم و سپس دفع و نابود كنند . 3 ـ مسئولان نظام از راه عملي وارد شوند و به مقابله با توليد كنندگان مظاهر فساد و فحشا بپردازند . 4 ـ مسئولان فرهنگي و صدا و سيما و ديگر مسئولان مرتبط , فكري براي مقابله با مضرات آنتنهاي ماهواره اي كنند. بنده ساكن انديشه هستم . بيش از يك سوم خانواده ها داراي گيرنده ماهواره اي هستند. يك كودك 5 ساله كه از كودكي فيلمهاي آنچناني و مبتذل ماهواره را نگاه مي كند وقتي كه پايش به دانشگاه باز شود چگونه مي خواهند بافضاي موجود در دانشگاه او را به نظام متعهد كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12149

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزنامه جمهوري اسلامي و ادامه فشار به مسئولان در ارتباط با جشن خانه سينما' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016