دوشنبه 11 آبان 1383

الهه كولايي: عدم پاسخگويي شوراي نگهبان، با روح قانون اساسي سازگار نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

الهه كولايي معتقد است كه اين امر كه كسي حق پرسش و شكايت از شوراي نگهبان را نداشته باشد، با روح قانون اساسي و تفسير امام (ره) از آن سازگار نيست.

معاون دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واكنش دبير شوراي نگهبان به نامه‌ي رييس قوه قضاييه را در مورد پاسخگويي اين شورا، تفسيري جديد و حيرت‌آور خواند و افزود: نهادي كه تا چندي پيش فرم‌هاي خاصي را براي نمايندگان ردصلاحيت شده منتشر كرده و طي آن امكان طرح سوال در خصوص علل و مدارك ردصلاحيت را گنجانده بود، پاسخگويي در قبال عدم احراز صلاحيت كانديداها را پذيرفته بود؛ اگرچه به هيچ‌يك از اين اعتراضات پاسخ نداد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اين تفسير را جديد خواند و با بيان اين‌كه دستگاه قضايي، علي‌القاعده موظف به پاسخگويي به هر شكايتي درخصوص تخلف از قانون است، خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان نيز از خطا مصون نيست و بر اساس قانون اساسي و تفسير امام (ره) از آن، بايد پاسخگو باشد.

كولايي ادامه داد: شوراي نگهبان به عنوان نهادي كه موظف به پاسداري از قانون در اعمال نظارت بر اجراي دقيق آن و صحت برگزاري انتخابات است، بيش از پيش بايد الزام و پايبندي به رعايت قانون تن سپارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13807

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهه كولايي: عدم پاسخگويي شوراي نگهبان، با روح قانون اساسي سازگار نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016