پنجشنبه 14 آبان 1383

بيانيه‌هاي مجاهدين انقلاب و انجمن اسلامي دانشكده‌ حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در محكوميت حوادث دانشگاه علم و صنعت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
*** سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران، با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم‌كردن وقايع روز سه‌شنبه دانشگاه علم و صنعت، از همه آزادانديشان و دلسوزان جامعه خواسته است تا انزجار خود را از اين حركت اعلام كنند و از مسوولان نيز خواسته تا به سرعت با عاملان قضيه برخورد كنند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، اين سازمان با تشكيلاتي‌خواندن اين اقدام آن را زمينه‌ساز شكستن حريم دانشگاه دانسته و هتك حرمت رييس دانشگاه را كه نخستين منتخب اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاهها بوده، محكوم كرده‌ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بيانيه اين سازمان با اشاره به اين‌كه دانشگاه جايگاه انديشه‌هاي صائب است و به همين دليل خشونت و جهالت در آن جايي ندارد، آمده است كه جرياني ساليان متمادي است كه به علت عجز و ناتواني در ارايه‌ي يك گفتمان برتر و منطقي با پشتيباني برخي از مراكز قدرت از ابزار خشونت و ارعاب براي تحميل خواسته‌هاي خود استفاده مي‌كند و اقدام اخير نيز از اين دست و نشانه استيصال اين جريان و از سوي ديگر زنگ خطر جدي براي روشنفكران محسوب مي‌شود.

در ادامه‌ي اين بيانيه با ابراز اين عقيده كه تحركات روز سه‌شنبه توسط عده‌اي براي ايجاد رعب و وحشت در دانشگاه‌ها و مراكز علمي و به منظور تحت‌تاثيرقراردادن انتخابات رياست‌جمهوري از اين رهگذر صورت گرفته از مسوولان امر خواسته شده است تا مانع از آن شوند كه حريم دانشگاه جولانگاه تاخت و تاز بي‌خردان خشونت‌طلب شود.


*** انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران نيز با صدور بيانيه‌ي جداگانه‌اي ضمن ابراز انزجار از اين اقدام از دولت خاتمي خواسته‌اند كه در مقابل عاملان چنين تحركاتي سكوت نكند.

Copyright: gooya.com 2016