یکشنبه 8 آذر 1383

سخنگوي دولت: بايد خوشحال باشيم كه ديگر كسي را به قتل نمي‌رسانند، فقط زنداني مي‌كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

سخنگوي دولت بر دفاع از دستاوردهاي دولت خاتمي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عبدالله رمضان‌زاده طي سخناني در نشستي كه از سوي انجمن اسلامي دانشكده‌ي فني دانشگاه تهران برگزار شد با يادآوري سخنان رييس‌جمهور مبني بر اين كه "استاده‌ام چو شمع، مترسان از آتشم" بيان اين مطلب از سوي رييس‌جمهور را به معناي ايستادگي و از خودگذشتگي وي در برخورد با مسائل عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد كه ممكن است خاتمي در تاكتيك‌ها اشتباه كرده باشد اما ما باور داريم كه در مسير استراتژيكي كه اصلاحات براي دولت تعيين كرده بود، به خطا نرفته‌ايم.

رمضان‌زاده با بيان اين كه خاتمي رهبر جنبش اصلاحات نبود، افزود: او نماينده‌ي جنبش اصلاحي ايران در ساختار حكومتي كشور بوده و برنامه‌اش اين بوده است كه در چارچوب اين ساختار با شيوه‌هاي قانوني و مسالمت‌آميز و بر اساس مكانيزم‌هاي مدني، كار كند.

وي تاكيد كرد كه هيچ‌گاه و هيچ‌كجا از خاتمي حركتي خارج از ساختار، غير مدني يا غير قانوني ديده نشده است.

وي گفته: قضاوت در مورد دولت اصلاحات بايد در چارچوب آنچه اعلام شده باشد.

سخنگوي دولت در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا ميان آنچه دولت اصلاحات انجام داد و آنچه اصلاح‌طلبان مي‌خواهند، انحرافي رخ داده است، گفت: ما مدعي هستيم كه هرجا اصلاح‌طلبان در كشور به اجماعي رسيده‌اند، ما در چارچوب آن اجماع حركت كرده‌ايم و هر جا اختلاف نظري ميان آن‌ها وجود داشته، دولت به عنوان نماينده‌ي اصلاحات در ساختار حكومتي كشور، نتوانسته تصميمي بگيرد كه همه را راضي كند.

وي طرح مباحثي مانند رفراندوم قانون اساسي را از جمله انتظارات خارج از شيوه‌ي عملي اعلام شده دانست و اظهار داشت: بر اين باوريم كشور به نقطه‌اي رسيده است كه بسياري از خواسته‌ها تحقق يافته و رقباي ما كه روزي دم از قانون زدن را مسخره مي‌دانستند، امروز سعي دارند هر مساله‌اي را در چارچوب قانون توجيه كنند.

رمضان‌زاده تكثر را از جمله دستاوردهاي اصلاحات دانست و گفت: چون اصلاحات توانسته به تكثر معنا بخشد، امروز حالتي ايجاد شده كه حتي خود اصلاح‌طلبان نيز براي كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري، نمي‌توانند به توافق برسند. اين امر نشان دهنده‌ي آن است كه هم جامعه و هم رقيب تكثر را پذيرفته‌اند.

وي در ادامه تقاضاي ايجاد عدالتخانه در بيش از يك قرن پيش و تقاضاي دموكراسي‌خواهي در روزگار كنوني را يادآور شد و با بيان اين كه تبديل تقاضاي ايجاد عدالتخانه به دموكراسي خواهي صد سال طول كشيد؛‌ خاطرنشان كرد: اين انتظار كه كسي خواهان تحقق همه‌ي خواسته‌ها طي ول 8 سال باشد، غيرمعقول است.

وي گفت: نمي‌توان انتظار داشت كه خواسته‌ي اول يك جامعه براي هميشه خواسته‌اي سياسي باشد و ما الان در حضيض نمايان‌گري خواسته‌هاي سياسي هستيم.

سخنگوي دولت با بيان اين كه انتظارات، بيش از حد بالا رفته است، گفت: به عنوان مثال قدرت خريد معلمان در چند سال اخير نسبت به سال 75، 30 يا 40 درصد بيشتر شده است اين در حاليست كه اين امر معلمان را راضي نكرده و اين به دليل انفجار انتظارات است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به رشد موزون اقتصادي طي 3، 4 سال اخير كه در 30 سال گذشته بي‌نظير بوده است، اشاره و آن را برابر با رشد 6 يا 5/6 درصدي عنوان كرد و گفت: اين رشد موزون اجبارهايي را بر اقتصاد تحميل مي‌كند و اين اجبارها يك سري مقتضيات سياسي، اقتصادي، فرهنگي را كه غير قابل جلوگيري است، دارد.

اگر رشد موزون ادامه يابد، خيلي سريع طبقه متوسط خود را نشان خواهد داد.

وي همچنين به تحولات اجتماعي كه به گفته‌ي وي غير قابل بازگشت نيز هست به عنوان يكي ديگر از دستاوردهاي اصلاحات و حركت اصلاح‌طلبانه اشاره كرد و گفت: اگر يك حركت كور خشن انقلابي اتفاق مي‌افتاد، نمي‌توانستيم به اين جا برسيم.

وي با بيان اين كه بيش از 3 هزار نهاد مدني فعال در جامعه وجود دارد، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم كه ضربه بعدي پس از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نويسان، به نهادهاي مدني وارد شود.

سخنگوي دولت ايجاد نهادهاي مدني را از دستاوردهاي اصلاحات دانست و افزود: اين تحولات نشانه‌ي آن است كه جامعه مسير درست خود را پيش گرفته، اما در عين حال در مقابل آن مقاومت‌هايي نيز وجود دارد.

رمضان‌زاده اين امر را طبيعي دانست و با بيان اين كه اين پرسش مطرح است كه آيا در قدرت مي‌مانيد يا خير، گفت: تا روزي كه بتوانيم قدمي به جلو برداريم، در سياست مي‌مانيم. هر فردي كه تعهد اجتماعي دارد، با 5 گزينه‌ي خانه‌نشين شدن، چشم به خارج دوختن، اسلحه به دست گرفتن، اصلاح‌طلب شدن و يا انقلابي شدن روبه‌روست.

وي افزود: ما بر اين باوريم كه هيچ يك از اين گزينه‌ها غير از اصلاح‌طلبي در جامعه‌ي ما پيش نمي‌رود.

سخنگوي دولت در ادامه‌ي اين نشست در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد چرا دولت خاتمي، جناحي برخورد مي‌كند و به عنوان مثال صدور حكم شهردار را به تعويق مي‌اندازد، گفت: اگر خاتمي جناحي عمل مي‌كرد، حكم شهردار صادر نمي‌شد. اين را هم آقاي شهردار و هم رييس شوراي شهر مي‌دانند، اما ما هيچ گاه اين را اعلام نكرديم.

وي گفت: خاتمي بر اين اعتقاد است كه نيازهاي جامعه به حدي بالاست كه هر اقدام تنش‌آميزي، تحقق اين نيازها را يك گام به تاخير مي‌اندازد، لذا دولت نبايد منشاء تنش باشد. خاتمي به همين دليل و براي تامين اين نيازها در مساله‌ي مجلس هفتم نيز عقب كشيد.

وي با اشاره به نياز كشور به سرمايه‌گذاري سالانه 80 ميليارد دلار افزود: اين رقم تنها براي كاهش فاصله‌ي ما با كشورهاي تركيه و مالزي لازم است و ما با اين رقم نرخ رشد 6/8 درصدي را تجربه مي‌كنيم و اين نرخ طي 5 سال، فاصله‌ي ما را با دو كشور فوق‌الذكر كاهش مي‌دهد، در غير اين صورت طي 5 سال ميزان بيكاران قطعي ما، به بيش از 5 ميليون نفر مي‌رسد.

رمضان‌زاده افزود: براي اين سرمايه‌گذاري و تامين اين نيازها به فضاي امن داخلي و محيط امن خارجي احتياج داريم و براي دست يافتن به اين اقتصاد در اين چند سال تلاش كرده‌ايم، لذا از تنش داخلي حمايت نمي‌كنيم و در عرصه‌ي خارجي نيز به دنبال امن كردن محيط هستيم، لذا يكي از دلايلي كه ما در آژانس بين‌المللي عمل كرديم اين است كه ما به محيط امن بين‌المللي و سرمايه‌گذاري خارجي احتياج داريم.

به گفته‌ي وي سه روز پس از توافق‌نامه‌ي پاريس اعلام شد كه ميزان ارزش افزوده‌ي بورس ما 750 ميليون دلار بالا رفته است.

سخنگوي دولت در ادامه با تاكيد بر لزوم جذب سالانه 5 تا 10 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي، كسب 5 ميليارد دلار از بخش توريسم گفت: بر همين اساس نمي‌توانيم جامعه را به تنش بكشيم.

وي در عين حال محكوم كردن خاتمي به گرايش جناحي را بي‌انصافي دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عبدالله رمضان‌زاده سخنگوي دولت در ادامه‌ي جلسه پرسش و پاسخ خود با دانشجويان طي نشستي كه از سوي انجمن اسلامي دانشكده‌ي فني دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالي مبني بر انجام حركت‌هاي ساختارشكنانه از سوي اصلاح‌طلبان گفت: تجربيات تاريخ نشان داده كه اين حركت‌ها بي‌فايده بوده و خاتمي نيز از همان ابتدا اعلام كرد كه در چارچوب ساختار حركت مي‌كند.

سخنگوي دولت ادامه داد: به عنوان يك اصلاح‌طلب معتقدم طي حركت يكصد ساله‌ي خود به سمت دموكراسي تمام مراحل حركت‌هاي ساختارشكنانه را تجربه كرده‌ايم، ولي مي‌توان گفت دستاوردهاي اين 8 سال، بيش از دستاوردهاي آن مبارزات بوده است.

وي با اشاره به اظهارات كساني كه معتقدند بايد تغيير قانون اساسي به رفراندوم گذاشته شود، تاكيد كرد كه اين افراد بايد به عقبه‌ي اجتماعي اين حركت به دنبال خواهد داشت نيز توجه داشته باشند.

رمضان‌زاده افزود: عاملان حركت‌ هاي ساختارشكنانه بايد توجه داشته باشند كه به چه ميزان مي‌توانند در آينده نيرو جذب كنند. تجربه نشان داده است كه اگر فضاي كشور فضاي بازي باشد، اصلاحات زنده خواهد بود و به حركت‌هاي ساختار شكنانه نيز نيازي نيست.

وي ادامه داد: مردم اكنون خواهان آرامش هستند و حاضر نيستند در زندگي شخصي خود هزينه بپردازند و در يك كلام مي‌توان گفت كه حركت‌هاي تند در ميان مردم طرفدار ندارد، ولي شايد در ميان روشنفكران طرفداراني داشته باشد.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه خاتمي در جريان برگزاري انتخابات مجلس هفتم بر خلاف اجماع اصلاح‌طلبان انتخابات را برگزار كرده است گفت: آقاي خاتمي ولايت فقيه را در چارچوب قانون اساسي قبول دارد و در چارچوب قانون اساسي به وظايف خود عمل كرد. در جريان انتخابات مجلس هفتم نيز اجماعي در ميان اصلاح‌طلبان وجود نداشت زيرا گروه‌هايي مانند حزب همبستگي و مجمع روحانيون در عرصه‌ي انتخابات حاضر شدند، در حال حاضر نيز آقايان از جمله آقاي كروبي به اصلاح‌طلبان مي‌گويد، اگر شما در انتخابات مجلس هفتم حضور پيدا مي‌كرديد، وضع به اين منوال نبود، در جريان انتخابات مجلس هفتم دولت به اين اجماع رسيد كه بايد اين انتخابات را برگزار كند.

رمضان‌زاده با تاكيد بر اين كه خاتمي تاكنون بر خلاف اجماع اصلاح‌طلبان عمل نكرده است، ابراز اميدواري كرد كه در مورد انتخابات رياست جمهوري بين گروه‌هاي دوم خردادي، اجماعي ايجاد شود كه دولت خاتمي بر اساس آن عمل كند.

وي با بيان اين كه انتخابات مجلس هفتم را توجيه نمي‌كنيم و هنوز نسبت به روند برگزاري آن اعتراض داريم و در دولت هيچ كس از اين روند دفاع نمي‌كند، افزود: اميدواريم كه چنين حركتي در تاريخ ما ادامه نداشته باشد چون منجر به نفي جمهوريت خواهد شد.

سخنگوي دولت يادآور شد: ما درجريان انتخابات مجلس هفتم اعتراض و حتي تهديد به كناره‌گيري كرديم، ولي معتقديم كه نبايد به راحتي صحنه را واگذار كرد. حوزه‌ي حكومت فقط مسايل سياسي و انتخاباتي نيست، حوزه‌هاي اقتصادي،‌ فرهنگي و اجتماعي را نيز شامل مي‌شود. آن‌ها طي 5 ماهي كه مجلس را در اختيار گرفته‌اند، به مقدار زيادي از ذخيره‌ي ارزي برداشت كردند، در صورتي كه ما اين ذخيره ارزي را ايجاد كرده بوديم تا كارهاي مفيدي انجام دهيم.

رمضان‌زاده با بيان اين كه دولت خاتمي نسبت به دولت‌هاي قبلي داراي كمترين مديران فاسد بوده است، اظهار داشت: در قضيه‌ي شهرام جزايري تنها يك مدير دولتي درگير بود كه دولت به وزارت اطلاعات دستور داد پرونده‌ي وي را پيگيري كند كه بعد از آن به قوه‌ي قضاييه واگذار شد. شما انتظار داريد ما دولت را به كساني واگذار مي‌كرديم كه سابقه‌ي اقتصادي آن‌ها را مي‌دانستيم.

وي با بيان اين كه يك سياستمدار بايد فردي مصلحت‌انديش باشد، گفت: ما بايد در مقطعي براي تحقق اهداف خود،‌ عقب‌نشيني مي‌كرديم و دوباره جلو مي‌آمديم و هيچ سياستمداري تا كنون بدون عقب‌نشيني موفق نشده است.

سخنگوي دولت در مورد انتخابات رياست جمهوري آينده و استراتژي جناح راست، ابراز عقيده كرد: جناح راست هر موقع كه ميزان آراي مردم كم بوده، در انتخابات پيروز شده است و وقتي كه ميزان آرا بالا باشد، اصلاح‌طلبان پيروز شده‌اند. طرح آمدن هاشمي رفسنجاني به صحنه‌ي انتخابات در جناح راست زلزله‌اي انداخته است و شايد استراتژي آن‌ها را به هم ريخته باشد، البته احتمال آمدن ايشان نيز فعلا منتفي نيست.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در روز عيد فطر مبني بر زمينه سازي براي مشاركت مردم، گفت: بايد ديد كه شوراي نگهبان چه استراتژي‌اي را اتخاذ مي‌كند. دستگاه‌هاي اجرايي نيز بايد زمينه‌ي حضور بيشتر مردم را فراهم كنند و مطمئنا اگر كانديداها دستچين يك جناح باشند، مردم نمي‌آيند. در جريان انتخابات بايد فضاي باز رقابتي و مطبوعاتي فراهم شود و در اين صورت است كه جناح راست شكست مي‌خورد و چون نمي‌خواهد شكست بخورد، فضا را مسدود مي‌كند بنابراين اميدواريم با مشاركت حداكثري مردم آن‌ها نتوانند پيروز انتخابات شوند.

به گزارش ايسنا، رمضان‌زاده در مورد توسعه‌ي سياسي با بيان اين كه بخشي از آن مشاركت و بخش ديگر آن قانون‌گرايي است به پيشرفت قانونگرايي در كشور نسبت به 8 سال گذشته اشاره كرد و گفت: ما بايد خوشحال باشيم كه ديگر كسي را به قتل نمي‌رسانند. فقط زنداني مي‌كنند. زماني بود كه در اين كشور عده‌اي مي‌خواستند اتوبوس روشنفكران را به دره بيندازند، اكنون جرات اين كار را ندارند و حتي وبلاگ‌نويسان را با مستمسك‌هاي قانوني مي‌گيرند.

سخنگوي دولت گفت: اكنون ما مي‌توانيم به راحتي و با اقتدار بگوييم كه وزارت اطلاعات ما كار غيرقانوني نمي‌كند. بخش ديگري از توسعه‌ي سياسي تكثر است كه ما اين تكثر را نيز هم در جريان راست و چپ مشاهده مي‌كنيم.

وي با بيان اين كه رويگرداني مردم از اصلاح‌طلبان به معناي روي آوردن آن‌ها به محافظه‌كاران نيست، در مورد نقش جنبش دانشجويي گفت: از نظر دولت جنبش دانشجويي پيشتاز حركت‌هاي سياسي بوده و مي‌خواهد كه اين پيشتازي حفظ شود.

رمضان‌زاده با بيان اين كه اختلاف نظرها در بين اصلاح‌طلبان باعث خسته شدن مردم از آن‌ها شده در عين حال گفت: اين كه عده‌اي مي‌گويند بايد دولت فراجناحي صورت بگيرد، معنا ندارد. دولت آينده بايد ارايه‌ي برنامه كند و شايد در طول 25 سال گذشته دولت خاتمي تنها دولتي بوده كه ارايه‌ي برنامه كرده است.

وي در مورد برداشت دولت از ذخيره‌ي ارزي براي خريد بنزين گفت: دولت باور دارد كه قيمت بنزين بايد حداقل 300 تومان باشد، ولي جرات عملي كردن اين امر را ندارد و نمي‌تواند و به همين خاطر مجبور شد كه از ذخيره‌ي ارزي استفاده كند. ما اكنون 40 درصد از بنزين مصرفي خود را وارد مي‌كنيم و با توجه به افزايش قيمت نفت،‌ قيمت بنزين نيز افزايش پيدا كرده است و متاسفانه يكي از نكات منفي اقتصاد ما، عدم هدفمند كردن يارانه‌هاست.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اين كه اصلاحات بعد از دولت خاتمي نيز ادامه خواهد يافت و اين امري اجتناب ناپذير است، گفت: تحقق اصلاحات يك امر دراز مدت است و ما نبايد انتظار داشته باشيم كه در طول 6، 7 سال اين امر تحقق پيدا كند.

وي در مورد مزاياي آزادي مطبوعات در كشور اظهار داشت: به علت آزاد بودن مطبوعات و ايجاد فضاي انتقادي در كشور، دولت‌مردان و مسوولان از روزنامه‌ها مي‌ترسند، در صورتي كه دولت‌هاي قبل از ما، نمي‌ترسيدند. براي اين كه در جامعه فساد مالي نباشد، بايد فضاي باز رقابتي ايجاد شود و مردم ناظر باشند و مي‌توان اين را گفت، كساني كه از فضاي باز مي‌ترسند به دنبال فساد هستند.

رمضان‌زاده ادامه داد: مردم ما در طول اين 8 سال، هوشمندانه و زيركانه عمل كردند و متوجه بودند كه كجا بازي سياسي است و كجا سياست به معناي واقعي آن. رابطه‌ي مردم و دولت يك رابطه‌ي دو طرفه است و دولت و مردم بدون توجه به يكديگر نمي‌توانند هيچ كاري انجام دهند.

رمضان‌زاده گفت: يكي از گام‌هاي اساسي در حوزه‌ي اقتصاد، حذف سوبسيد است و اگر من كانديدا مي‌شدم، به صراحت و شفافيت به مردم مي‌گفتم كه به علت حذف سوبسيد، قيمت نان و آب بالا مي‌رود و مطمئنا مردم نيز به من راي نمي‌دادند. جدا از شوخي بايد كانديداها به صورت شفاف برنامه‌هاي خود را در مورد حذف سوبسيد بيان كنند.

به گزارش ايسنا، وي راهكار رفع تبعيض در جامعه را گسترش فضاي باز دانست و در ادامه‌ي سخنان خود در مورد نقش دولت در روند مذاكرات پاريس گفت: دولت و خود خاتمي در اين مذاكرات نقش اساسي داشتند و سعي كردند كه استراتژي داخلي و خارجي ما در روند اين مذاكرات حفظ شود.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه اگر رهبري ديني و رهبري سياسي از يكديگر جدا بود،‌ آيا اصلاحات با شتاب بيشتري ادامه پيدا مي‌كرد، گفت: من به قانون اساسي معتقدم و دين را از سياست جدا نمي‌كنم.

رمضان‌زاده در پاسخ به سوالي مبني بر روي كار آمدن نومحافظه‌كاران در انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت: ما از فرصتي كه دموكرات‌ها حكومت را در دست داشتند و مادلين آلبرايت از ملت ايران عذرخواهي كرد، استفاده نكرديم و اكنون نيز افرادي تندرو و راديكال در اين كشور، حكومت را در دست گرفته‌اند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه خاتمي پس از انتخابات رياست جمهوري چه خواهد كرد، گفت: آقاي خاتمي بر اين باور است كه حركتي كه در مورد گفت‌وگوي تمدن‌ها آغاز كرده‌اند را ادامه دهند، وي به دنبال دنيايي بدون جنگ است و اين كه ايشان قصد دارد چه مسووليتي را بپذيرد را نمي‌دانم و تا كنون از وي نپرسيده‌ام.

وي در مورد مباحث مطرح شده مبني بر تغيير نام خليج فارس به خليج عربي، واكنش خوب جوانان ايراني نسبت به اين تغيير نام را حيرت‌آور دانست و خاطرنشان كرد كه همچنين وبلاگ‌نويسان نيز حركت مفيدي انجام دادند و افزود: ما در منطقه‌اي قرار داريم كه تمام كشورهاي همسايه‌ي ما عرب با حساسيت‌هاي ويژه هستند. آن‌ها با توجه به چالش ما با جامعه‌ي جهاني از اين امر در بعضي مواقع سوء استفاده كرده و اقدامات مورد نظر خود را انجام مي‌دهند. دولت ما در چارچوب تنش‌زدايي اقدامات لازم را انجام داده و مي‌توان گفت واكنش ايرانيان نسبت به تغيير اين نام امري مبارك است و اين بيانگر نقطه‌ي وحدت ايراني‌هاست. دولت نيز در حال انجام وظايف خود نسبت به اين اتفاق است.

به گزاش ايسنا، سخنگوي دولت در مورد عدم حضور خاتمي در دانشگاه‌ها براي سخنراني، گفت: خود خاتمي به احتمال زيادي در روز 16 آذر در مورد دلايل اين امر توضيح خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رمضان‌زاده همچنين درباره‌ي تعداد افرادي كه براي مراسم سخنراني وي حاضر شده‌اند گفت: استقبال از من نيز خوب بود. شما بايد توجه داشته باشيد كه فضاي جامعه‌ي ما سياسي نيست و مردم ما نسبت به سياست دلزده شده و احساس خطر مي‌كنند و اين باعث مي‌شود كه افراد كمتري در چنين سخنراني‌هايي شركت داشته باشند. اين انتظاري غير معقول است كه انتظار داشتيم كه سالن مملو از جمعيت باشد و اميدواريم در زمان حضور خاتمي در دانشگاه، افراد علاقه‌مند بتوانند صحبت‌هاي ايشان را بشنوند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر زمينه سازي براي مشاركت مردم گفت: مستلزم اين امر وجود فضاي انتخاباتي در كشور است و مي‌توان مشاهده كرد كه شوراي نگهبان به چه ميزان با توجه به عملكرد خود، نسبت به بيانات رهبري حساس است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر برنامه‌هاي دولت براي تحقيقات و آموزش گفت: كارهاي جدي خوبي در زمينه‌ي تحقيقات و آموزش صورت گرفته است و دولت خاتمي نسبت به دولت‌هاي قبل در امور تحقيقات موفق‌تر عمل كرده است.

وي در مورد خط قرمز خاتمي گفت: خاتمي سعي دارد در جامعه تنش ايجاد نشده و جامعه به هم نخورد يا به اصطلاح كسي گلوله نخورد. آقاي خاتمي در جواب نامه مادر اميد معماريان نوشت، "من درمانده شده‌ام و نمي‌دانم چه كار بايد بكنم. گاهي اوقات فكر مي‌كنم كه بايد فرياد بكشم و به مردم آن چيزهايي كه مي‌دانم بگويم ولي فكر مي‌كنم كه ضرر اين كار بيشتر است و جامعه متلاطم مي‌شود". سياست خاتمي اين نبوده كه مردم را تشويق كند و بگويد بر عليه فلان دستگاه، مثلا شوراي نگهبان شعار دهيد. او هميشه منافع جامعه را در نظر گرفته است.

رمضان‌زاده در پايان گفت: آقاي خاتمي به دنبال اين است كه انتخاباتي پرشورتر از انتخابات دوم خرداد 76 و خرداد 80 در انتخابات سال 84 صورت گيرد و تمام تلاش خود را در اين راستا مي‌كند و رايزني‌هاي لازم را انجام مي‌دهد. مواضع خود را بيان مي‌كند و سعي دارد انتخابات در چارچوبي دموكراتيك صورت گيرد و اگر بخواهد روندي مانند انتخابات مجلس هفتم ادامه داشته باشد، نسبت به اين روند اعتراض مي‌كند، ولي در چارچوب قانون اساسي وظيفه‌ي اجرايي خود را انجام مي‌دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14957

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: بايد خوشحال باشيم كه ديگر كسي را به قتل نمي‌رسانند، فقط زنداني مي‌كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016