دوشنبه 9 آذر 1383

اطلاعيه انديشکده اعتلای فرهنگی در خصوص اخبار منتشره پيرامون احضاريه‌‏ي حسن عباسی، وبلاگ دکتر عباسی

با سلام

متن زير از سوی انديشکده اعتلای فرهنگی فرستاده شده است لطفا با دقت توجه فرماييد:

هوالحکیم

در پاسخ به تماس ها و پرسش های مکرر کاربران گرامی در خصوص خبر منتشره در سایت «بازتاب» و برخی روزنامه ها به نقل از سایت مزبور، مبنی بر «صدور حکم جلب؟!» دکتر عباسی و طرح شکایت از ایشان نسبت به «30 سخنرانی؟!» صورت گرفته، مراتب زیر به استحضار کاربران گرامی می رسد:

۱- با توجه به پلمپ مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز، و تعلیق فعالیت های مرکز، طبیعتاً سایت اندیشکده نیز که در حالت آزمایشی بود، در رکود به سر برده و نیمه فعال است. لذا فقط پاسخگوی ایمیل های کاربران ارجمند می باشد.

2- شکایت وزارت اطلاعات و پیگیری های سیاسی وزارت کشور در خصوص «2» سخنرانی (دکترین عاشورایی حزبجالله مورخ 3 خرداد 1383 در تالار شهید چمران دانشکده ی فنی دانشگاه تهران - و راه های گریز مسؤولین از پاسخگویی مورخ 16 خرداد 1383 در تالار ابن سینای مشهد) بوده است. تعدادی از روزنامه ها به نقل از سایت «بازتاب» خبر غیر واقعی شکایت بخاطر «30» سخنرانی را انعکاس داده اند، در حالیکه این شکایت تنها بخاطر همان «2» سخنرانی مزبور طرح گردیده است. دکتر عباسی با 4390 سخنرانی در 6 سال گذشته، رکورد دار سخنرانی در مجامع دانشگاهی در سطح کشور است.

3- پس از انعکاس خبر شکایت وزارت اطلاعات از دکتر عباسی در رسانهجها، وی طی نامه ای رسمی در تاریخ 9 مهر 1383 به دادستان تهران (مرتضوی) نسبت به عدم ابلاغ رسمی شکایت مزبور، واکنش نشان داده و آمادگی خود را جهت پاسخگویی به اتهامات و شکایت مطروحه، اعلام نموده بود.

4- علی رغم صحت وجود شکایت از سوی وزارت اطلاعات، و برخلاف خبر سایت «بازتاب» در خصوص صدور حکم جلب دکتر عباسی بدلیل عدم حضور در دادگاه، نکته ی قابل توجه این است که هیچ احضاریه ای به دست دکتر عباسی نرسیده و اساساً هیچ حکمی برای جلب وی در هیچ شعبه ای صادر نشده است.

5- دکتر عباسی در روز شنبه 7 آذر 1383 با حضور در شعبه ی 2 دادسرای کارکنان دولت، در خصوص شکایت مزبور تفهیم اتهام شد.

6- وی دفاعیه ی خود نسبت به موارد اتهامی را (تا زمان برگزاری دادگاه) در قالب یک «کتاب» در دست تهیه دارد.

7- در طول هفته های اخیر، همچنین موضوع انتقال دکتر عباسی به بنیاد پژوهشی «غرب شناسی» مطرح گردید. این موضوع در واقع شایعه ای بود که توسط سایت وزارت اطلاعات، موسوم به «دریچه» (www.daricheh.org) منعکس شد و به هیچ وجه صحت و سندیت نداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

8- از کلیه کاربران گرامی که با ارسال پیام و یا برقراری تماس، پیگیر چند و چون مسأله ی شکایت وزارت اطلاعات و روند پرونده ی مزبور بوده اند و دغدغه ی شفافیت مسائل در برابر شایعات جاری را داشته اند، سپاسگذاری میجشود.

www.andishkadeh.ir اندیشکده اعتلای فرهنگی www.andishkadeh.org

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14967

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه انديشکده اعتلای فرهنگی در خصوص اخبار منتشره پيرامون احضاريه‌‏ي حسن عباسی، وبلاگ دکتر عباسی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016