سه شنبه 10 آذر 1383

علي لاريجاني: تدارکاتچي ملت بودن صد بار شرف دارد به بي‌‏عرضگي؛ نمي‌‏شود مديران استراتژيک ما ترسو و محافظه‌‏کار باشند، ايسنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ، گفت : آمريکا دولت ضعيف در ايران مي‌‏خواهد تا بتوانند يک سري مسائل را بر ما تحميل کنند .

به گزارش "ايلنا" ، علي لاريجاني طي سخناني در جمع اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ، گفت : در جاهايي که به باورهاي استقلال‌‏طلبانه تأسي کرده‌‏ايم , موفق شده‌‏ايم .
وي افزود : انقلاب حرکت استقلالي را در تمام عرصه‌‏هاي سياسي, فرهنگي و اقتصادي دنبال مي‌‏کرد و ما را به جايگاه خوبي رساند , اگرچه نقص‌‏هايي هم وجود دارد و اين نقص‌‏ها به علت برخي کاستي‌‏هاي مديريتي و کمبود نظريات و تئوري‌‏هاي مورد نياز بوده است که بايد سعي ما در پيشرفت در همه زمينه‌‏هاي علمي , سياسي و فرهنگي باشد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي , با ترسيم شرايط موجود , فرصت‌‏ها و تهديدهاي پيش روي نظام , تصريح کرد : باور ديني مردم بخصوص جوانان بالاست و همين باور , خود , يک فرصت بالقوه و استعداد است و مي‌‏تواند در جهت استحکام و اقتدار نظام به کار رود .
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهديدهاي پيشروي نظام , عنوان کرد : از اصلي‌‏ترين سياست‌‏هاي دولت آمريکا درباره کشور ما اين است که بايد در ايران مديريت ضعيف حاکم شود .
وي با اشاره به جنگ رواني آمريکا با کمک عوامل داخلي‌‏شان , افزود : تخريب شخصيت‌‏هاي نظام, تلاش براي تضعيف ولايت فقيه و قانون اساسي از اصلي‌‏ترين برنامه‌‏هاي دشمن طي سال‌‏هاي اخير بوده و اينک نيز اين فضا را ايجاد مي‌‏کنند که رئيس‌‏جمهوري آينده يک تدارکاتچي است , زيرا سياست آنها اين است که رييس‌‏جمهوري منتخب مردم ايران را-هر کس باشد- تضعيف کنند . ليکن تدارکاتچي ملت بودن صد بار شرف دارد به بي‌‏عرضگي .
لاريجاني تربيت مديران لايق را از جمله نيازهاي نظام دانست و گفت : احزاب ما در اين زمينه ضعيف عمل کرده‌‏اند , گرچه حزب موتلفه حزبي است که در اين زمينه با ساختار تشکيلاتي کار کرده است .
وي اضافه کرد: البته امروز ما مديران لايقي داريم ولي بايد مديران آينده را تربيت کرد و جلوي خدشه وارد شدن به باور استقلالي را, که امام (ره) ايجاد کرد , گرفت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ، گفت : در بخشي از مردم , نسبت به اصلاحات اقتصادي و ايجاد اشتغال نااميدي وجود دارد و برخي کارشناسان نيز نسبت به استقلال اقتصادي کم باورند . البته استقلال اقتصادي , به دليل شرايط خاص جهان امروز با تهديدهايي روبرو است . نکته ديگر, برون‌‏گرايي در اقتصاد کشور است که براي شرايط فعلي ضروري است تا اتکاء به نفت کاسته شود . متأسفانه برخي سياست‌‏هاي اقتصادي به سياست برونگرايي لطمه زده است .
وي ديگر مانع پيشروي استقلال اقتصادي کشور را حجيم بودن دولت عنوان کرد و اظهار داشت : بايد در جهت کوچک کردن حجم دولت کار کرد , بسياري از بخش‌‏هاي اقتصادي دولتي , قابل واگذاري هستند و اقداماتي که در حال حاضر مي‌‏شود در جهت کوچک شدن دولت نيست .
لاريجاني لااباليگري و اعتياد را دو معضل اساسي در حوزه اجتماعي ذکر کرد و گفت : براي حل معضل لااباليگري بايد از افراط و تفريط خودداري کرد , اين معضل قابل حل است , اما اگر بيشتر از نياز سختگيري شود , با دست خودمان لااباليگري را گسترش داده‌‏ايم.
وي حل معضل اعتياد را نيز مستلزم تدوين روش‌‏هاي جديد دانست و تأکيد کرد : روشهاي فعلي برخورد با اعتياد ديگر جوابگو نيست .
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه در رفتار بين‌‏المللي بايد استراتژي دقيق‌‏تري داشته و از حالت انفعال فعلي خارج شويم , گفت :‌‏ بر اساس سياست آمريکا که سياست دولت ضعيف را در ايران دنبال مي‌‏کند , بايد استراتژي پيوسته فعال و رو به جلو داشته باشيم و دولت آينده دولتي قوي و کارآمد باشد.
لاريجاني با اشاره به طرح خاورميانه بزرگ , اظهار داشت : آنها کشورهاي اسلامي درون خاورميانه را به دو دسته بيمار و خطرناک تقسيم کرده‌‏اند.
وي افزود: استراتژي آنها براي کشورهاي بيمار ؛ رخنه در ساختار مديريتي آنها و تغيير آموزش‌‏ها و کاهش آموزش‌‏هاي ديني و ارزشهاست و براي ايران که جزو کشورهاي خطرناک در محاسبه آنها محسوب مي‌‏شود , استراتژي تغيير ساختار و مديريت ضعيف را دنبال مي‌‏کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام, با بيان اينکه روحيه استقلال در تعدادي از مديران استراتژيک وجود ندارد , گفت : من قبول دارم که در کشور نيروهاي کارآمد داريم , ولي براي اداره کشور بايد مديراني را انتخاب کرد که به اين امور اعتقاد داشته و همسو باشند .
لاريجاني ادامه داد : مديران نظام بايد از نظر انقلابي و ايستادگي با عرضه بوده و قدرت ريسک داشته باشند , نمي‌‏شود مديران استراتژيک ما ترسو و محافظه‌‏کار باشند .
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي , از ديگر راهکارهاي حل مشکلات نظام را توجه به توصيه رهبري مبني بر نهضت توليد علم عنوان کرد و اظهار داشت : البته علمگرايي در جريان شتابان پيشرفت رخ مي‌‏دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل ذکر است ؛ در ادامه اين جلسه يکي از اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در اين جلسه , گفت : مقام معظم رهبري يکي از دلائل مهم ماندگاري شهيد مطهري را به چالش کشيدن شرق و غرب به نفع اسلام عنوان نمودند . از رئيس‌‏جمهوري آينده چنين انتظاري مي‌‏رود و اميدواريم چالش با سه مفهوم فقر, فساد و تبعيض که مورد بي‌‏توجهي واقع شد را مورد توجه قرار دهد.
وي همچنين يادآور شد : رييس جمهور بايد با وزرا در رعايت مصالح مردم چالشي برخورد نمايد و امان‌‏نامه به دست وزير ندهد که از هر وزير ضعيف يا اشتباه‌‏کار حمايت کند , بلکه امان‌‏نامه به کارآنها بدهد, همانطور که حضرت امير(ع) با عثمان بن حنيف عمل کرد.
علي لاريجاني نيز ضمن تأييد اين نکات , اقدام بر ريشه‌‏کن نمودن فقر , فساد و تبعيض را از اقدامات مهم و اساسي مورد نياز کشور عنوان نمود.

Copyright: gooya.com 2016