پنجشنبه 12 آذر 1383

معين: سکوت دانشجويان، خطرناک تر از اعتراض آنان است، ايران

گروه سياسی: دکتر مصطفی معين، وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوری در آستانه روز دانشجو در گفت وگو با ايسنا به حضور خاتمی در سالهای گذشته در جمع دانشجويان در روز دانشجو اشاره کرد و با اعتقاد بر اينکه دانشگاهيان و دانشجويان به عنوان بخش مهمی از نخبگان جامعه، پلی ميان جامعه و دولت به شمار می روند، اظهار داشت: اگر برخی وقايع و تغييرات در جنبش دانشجويی روی نمی داد، امروز نوع رابطه رئيس جمهور با دانشجويان، چنين نمی بود.
وزير سابق علوم خطاب به مسؤولان و سياستگذاران از آنها خواست تا با حسن ظن به اعتراضات اين قشر بنگرند و آنها را ريشه يابی کنند، همچنين همواره متوجه باشند که سکوت و انفعال دانشجويان به مراتب بدتر از اعتراض آنان است. معين از بروز حوادثی چون حادثه کوی دانشگاه که پويايی قشر نخبه دانشجو را به خمودگی، دلسردی و کم اميدی بدل کرد، اظهار تأسف کرد و ياد آور شد که دلسردی دانشجويان به منزله عدم احساس مسؤوليت آنان در قبال جامعه نيست، اگر چه از تحرک آنها در تغيير وضع موجود، کاسته است.
معين در ادامه گفت وگويش با ايسنا، انتخابات آتی رياست جمهوری را بسيار حائز اهميت خواند چرا که ضريب امنيت ملی را به طور جدی تحت تأثير قرار می دهد و حضور قوی مردم و اجرای درست انتخابات می تواند تهديدات عليه ايران را کاهش دهد.
وی در پاسخ به اينکه در قبال انتخابات آتی، چگونه به ايفای مسؤوليت اجتماعی خود به عنوان عضوی از قشر دانشگاهی کشور، با توجه به دعوت به حضور به عنوان کانديدا در اين انتخابات خواهد پرداخت، گفت: تصميم گيری در باره مسؤوليتهای اجتماعی امر ساده ای نيست و نمی توان يک جانبه تصميم گيری کرد، بايد هم انگيزه و توان و تجربه خود و ديگران را ارزيابی کرد و هم به نيازها و ضرورتها توجه داشت، اينها شروط لازم برای تصميم گيری است ولی کافی هم نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکترمعين برگزاری انتخاباتی آزاد، قانونمند و بدون شائبه تخلف يا تنگ نظری و اعمال محدوديت و همراه با رقابت سالم و عادلانه را از ديگر شرايط ضروری برای حضور نامزدان رياست جمهوری و شرکت پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات دانست.
اين استاد دانشگاه افزود: مردم بايد چنين بپندارند که اگر چه هزينه حضورشان را به شکلی غير منطقی و غير عادلانه پرداخت کرده اند، ولی در حال حاضر در مرحله ای از تحولات اجتماعی ايران به سر می بريم که برای عبور از آن بايد فداکاری کرد و البته اين فداکاری در تاريخ و در پيشگاه خداوند محفوظ خواهد ماند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: سکوت دانشجويان، خطرناک تر از اعتراض آنان است، ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016