دوشنبه 23 آذر 1383

رييس دادگاه انقلاب: ملي مذهبي‌ها اگر در بازداشت هستند به دليل محكوميت قبلي است، ايسنا

"پرونده‌ي جاسوسان هسته‌يي و چند پرونده‌ي ديگر امنيتي مهم‌ترين پرونده‌هاي در حال رسيدگي است"

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق

رييس دادگاه انقلاب با رد ارتباط جاسوسان هسته‌يي با ارگان يا نهادي خاص گفت‌: به دليل بررسي‌هاي امنيتي پرونده زمان برگزاري دادگاه را نمي‌توان اعلام كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مبشري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص پرونده جاسوسان هسته‌يي اظهار داشت: در حال حاضر كارهاي اطلاعاتي دو پرونده زير نظر دادگاه ادامه دارد كه هنوز موعد رسيدگي آنها در دادگاه نيست و متهمان آن در بازداشت به سر مي‌برند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين افراد وابسته به ارگان و نهادي بوده‌اند تصريح كرد: خير اين افراد با ارگان خاصي در ارتباط و يا وابسته نبودند و البته برخي از آن‌ها هم كارمند سازمان انرژي اتمي بوده‌اند.

مبشري درباره‌ي دستگيري اخير يكي از جاسوسان هسته‌يي (فردي كه وزارت اطلاعات درباره‌ي معامله‌ي جعلي وي اطلاعيه صادر كرد) از وجود اين پرونده اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: البته در حال حاضر و بعد از احياي دادسرا حكم دستگيري و قرار بازداشت با دادسراست. در حال حاضر تداعي معاني مي‌شود بعد از اين كه پرونده از نظر دادسرا تكميل گردد آن زمان به دادگاه براي رسيدگي ارسال خواهد شد.

رييس دادگاه انقلاب درباره‌ي زمان برگزاري دادگاه جاسوسان هسته‌يي خاطرنشان كرد: در خصوص اين پرونده بايد كارهاي اطلاعاتي و امنيتي صورت گيرد. البته اين كارها با كسب اجازه از دادگاه است كه وزارت اطلاعات درخواست مي‌كند كه ‌١٠ يا ‌٢٠ روز يا فرصتي براي آن‌ها تمديد شود تا متهم در اختيار آن‌ها باشد كه احيانا اگر مرتبطيني وجود داشته يا مسايل ناگفته‌اي باشد، تخليه‌ي اطلاعاتي شوند و به همين دليل نمي‌توان زمان برگزاري دادگاه را اعلام كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره‌ي پرونده ملي مذهبي‌ها و صدور قرار آزادي براي آن‌ها از سوي شعبه ‌٢٦ دادگاه انقلاب و اجرا نشدن اين حكم نيز به خبرنگار ايسنا گفت: به لحاظ پرونده‌ي خاصي كه به شعبه ‌٢٦ ارجاع شده، اين افراد قرارشان، تبديل و وثيقه، توديع شده است، ولي اين افراد محكوميت قبلي دارند و حكم آن محكوميت هم در يكي از شعبات تجديد نظر صادر شده است و اگر در بازداشت هستند به دليل محكوميت قبلي است.

رييس دادگاه انقلاب يادآور شد: شعبه ‌٣٦ دادگاه تجديد نظر به ما اعلام كرده كه راي صادره به متهمان و وكلا ابلاغ شده است.

وي مهم‌ترين پرونده‌هايي كه در حال حاضر در دادگاه انقلاب در حال رسيدگي است را پرونده‌ي جاسوسان هسته‌يي و چند پرونده‌ي ديگر امنيتي دانست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15497

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس دادگاه انقلاب: ملي مذهبي‌ها اگر در بازداشت هستند به دليل محكوميت قبلي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016