پنجشنبه 3 دی 1383

درخواست براى تامين حقوق اقليت هاى دينى، يوناتن بت كليا نماينده آشورى و كلدانى، شرق

ايران، طليعه دار گفت وگوى تمدن ها و اديان، از نادر كشورهاى جهان است كه انواع اديان و اقوام، در صلح و آرامش در آن به سر مى برند، رعايت حقوق بشر و حقوق اقليت هاى دينى در ايران بدون شك الگويى قابل پيشنهاد و عملى براى كشورهاى منطقه على الخصوص حاكمان و غاصبان عراق است. ما آشورى ها از جمله نادر اقوامى هستيم كه بنيانگذار تمدن بشرى و اصول آن مى باشيم و در تمام قرون معلم و ناقل علوم و فنون بشرى به ساير اقوام و تمدن ها بوده ايم. انتقال ده ها رشته علوم و فنون عصر به تمدن اسلامى از بدو ظهور اسلام تا قرن سوم هجرى به وسيله اجداد ما عامل شكوفايى و جهانشمولى تمدن اسلام در جهان گرديد و صدها محقق و مورخ اسلامى در چهارده قرن در مورد اين خدمت بزرگ آشوريان به تمدن اسلامى شهادت داده اند و صدور فرمان حضرت على(ع) اولين پيشوا و مقتداى مذهب شيعه دوازده امامى آيين كشور عزيزمان ايران شاهد ديگرى بر اين ادعا است. در اينجا لازم مى دانم فرازى از عهدنامه حضرت على(ع) با مسيحيان را به شرح زير به استحضار برسانم: اجازه نمى دهم هيچ نصرانى را مجبور به قبول اسلام نمايند. بايد مسيحيان را زير بال هاى رحمت و محبت خويش قرار دهند و بدى ها را از ايشان و در هر كجا كه باشند، رفع نمايند و مسيحيان حق دارند هزينه عبادتگاه ها و تعمير ديرها و صومعه ها و آنچه را كه عقايد و دين آنها ايجاب مى كند، تامين نمايند و وظيفه مسلمانان است از خون و جان و مال آنها حراست و به آنها كمك كنند. كمك مسلمانان در اصلاح امور مسيحيان به عنوان ذمه به ايشان واجب نيست بلكه هبه است. اميرالمومنين على بن ابى طالب(ع) نگاهبانى و رعايت اين عهدنامه را تا روز قيامت و تا پايان دنيا بر خود و مسلمانان ذمه گرفته است.
به همين منظور قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران به پيروى از فرمان حضرت على(ع)، به اقليت هاى دينى توجهاتى در اصول ۱۳ ، ۱۵ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۶ قانون اساسى داشته است. از حضرت آيت الله شاهرودى رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مى كنم نسبت به رفع محدوديت ها و تنگناهاى قانونى در رابطه با ارث و وراثت، قصاص، اداى شهادت اقليت هاى دينى اقدام نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از دولت محترم و نمايندگان معزز مجلس مى خواهم كه در بودجه سالانه دولت رديفى به منظور حمايت از جوامع اقليت هاى دينى منظور نمايند. بنده معتقدم با وحدت و وفاق ملى بين كليه اقشار ميهنمان پيشرفت هاى روزافزونى خواهيم داشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15917

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست براى تامين حقوق اقليت هاى دينى، يوناتن بت كليا نماينده آشورى و كلدانى، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016