شنبه 5 دی 1383

رفسنجاني: توزيع ثروت و عدالت اجتماعي پس از انقلاب رشد داشته است، همشهري

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در خطبه اول نماز جمعه تهران، رشد ركن هاي مختلف اقتصادي جامعه را از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي دانست.
هاشمي رفسنجاني در اجتماع نمازگزاران تهراني در دانشگاه تهران تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران برخلاف بسياري از تحريم ها و صدمات ناشي از جنگ، پيوسته تلاش كرد تا به رشد اقتصادي مطلوب برسد.
وي رشد اقتصادي كشور در سه سال نخست برنامه سوم توسعه را ۲/۵ درصد عنوان كرد و افزود: با توجه به زيربناهاي فراهم شده در سالهاي گذشته اميد مي رود اين رشد در برنامه چهارم توسعه به هشت درصد برسد.
خطيب جمعه تهران، در ادامه گفت: خشكسالي، پايين آمدن قيمت نفت و تداخل فعاليت ها به دليل جابجايي دولت ها در برنامه دوم توسعه موجب شد تا نرخ رشد اقتصادي از ۲/۳ درصد بالاتر نرود.
وي، در عين حال نرخ رشد اقتصادي در پنج سال نخست برنامه توسعه، يعني فاصله سالهاي ۶۸ تا ۷۲ را ۴/۷ درصد عنوان كرد و گفت: در دهه نخست انقلاب اقتصاد كشور ۵/۲ درصد كاهش را نشان مي دهد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در باره توزيع عدالت اجتماعي در كشور گفت : بعضي ها در باره اين شاخص ظالمانه قضاوت مي كنند و مي گويند وضع مردم بدتر شده است اما آمار و ارقام چيزي غير از اين نشان مي دهد در صورتي كه در توزيع عدالت اجتماعي در كشور موفق عمل شده و از خيلي از كشورها جلوتر هستيم .
هاشمي رفسنجاني، عدالت را يكي از اركان و اهداف انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: از سالهاي نخست انقلاب به دليل آن كه اكثر جامعه را اقشار محروم تشكيل مي دادند و بسياري از مديران انقلاب از اقشار متوسط و محروم جامعه برخاسته بودند، پيوسته اين اقشار مورد توجه بوده اند.
خطيب نماز جمعه تهران، ابراز اميدواري كرد تا زمينه حركت تعادلي مناسب به طرف اعتدال، عدالت اجتماعي و توزيع درآمدها در جامعه بيش از گذشته فراهم شود.
هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران برخي اظهارنظرها مبني بر متهم كردن ايران به دخالت در امور داخلي عراق را به شدت تكذيب كرد و گفت: اين گونه اظهارنظرها «سخيف ترين» نوع اظهارنظرهاست.
امام جمعه موقت تهران، افزود: كساني كه چنين اظهارنظر مي كنند خودشان منصوب آمريكايي ها هستند و اين امر را ناديده مي گيرند اما زائر ايراني كه خودش را براي زيارت عتبات به خطر مي اندازد كه البته ما نيز راضي نيستيم چنين كند، او را به حساب مي آورند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: دستهاي مرموزي مي خواهد نگذارد انتخابات عراق، برگزار شود و چون مي دانند برگزاري انتخابات از خواسته هاي مردم بويژه شيعيان است، لذا در كربلا و نجف، شرارت مي كنند كه دل هر مظلومي را به درد مي آورد.

امام جمعه موقت تهران، همچنين به پيشنهاد ايجاد تغيير در ساختار و مقررات سازمان ملل اشاره كرد و گفت: تغيير بايد انجام شود، زيرا نفوذ قدرتهاي استعماري در سازمان ملل و سازمان هاي تابعه آن روشن است و نمونه بارز آن، مسئله «حق وتو» است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از همه شخصيت ها، مراكز و كشورها خواست كه نگذارند آمريكا و حاميانشان بيش از اين سازمان ملل را آلوده كنند.امام جمعه موقت تهران گفت: ما طرفدار سازمان ملل هستيم، اما نه در جهت تقويت و زور استكباري در اين سازمان.
هاشمي رفسنجاني، در عين حال افزود: به فرض، اگر زورگويي هم بكنند، اينطور نيست كه همه اهدافشان را بدست آورند، بالاخره انسانهايي با آنها مقابله خواهند كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: شرايطي كه براي فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي بوجود آمد، در هر زمينه ديگري مي تواند مطرح شود و آن روز است كه جهان ناامن خواهد شد.
هاشمي رفسنجاني، در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به سالگرد زمين لرزه بم، گفت: اين زمين لرزه يك فاجعه و مصيبت بزرگي براي مردم بود كه اقدام هاي بسياري براي آباد شدن اين شهر صورت گرفته است اما سرعت كار بايد افزايش يابد.
وي، اظهار اميدواري كرد كه هرچه سريعتر اين شهر بسيار زيبا و محكم بازسازي شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16020

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: توزيع ثروت و عدالت اجتماعي پس از انقلاب رشد داشته است، همشهري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016