سه شنبه 8 دی 1383

وزير دفاع دولت موقت عراق: نيروهاي امنيتي عراق تصاويري ماهواره‌‏اي از 50 خودروي انتحاري كه ازايران واردشده‌‏اند به دست آورده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير دفاع دولت موقت عراق اعلام كرد كه به‌‏زودي صحنه‌‏هايي از دخالت ايراني‌‏ها در سراسر عراق را به نمايش مي‌‏گذارد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا‌ )‏, "حازم الشعلان" كه از بعثي‌‏هاي منصوب‌‏شده از سوي آمريكا در دولت موقت عراق است، مدعي شد: نيروهاي امنيتي دولت موقت عراق, تصاويري ماهواره‌‏اي از 50 خودروي انتحاري كه از ايران وارد عراق شده‌‏اند به دست آورده است.

وي به زمان، مكان و چگونگي دستيابي به اطلاعات ادعايي خود در اين خصوص و نيز نوع خودروهاي مورد استفاده و تابعيت افراد بازداشت‌‏شده، هيچ اشاره‌‏اي نكرد.
الشعلان در ادامه ادعاهاي هميشگي خود در مصاحبه با روزنامه الوطن گفت‏: در 14 خودرو از اين 50 دستگاه، مواد منفجره‌‏اي كار گذاشته شده و براي عمليات انتحاري آماده هستند ولي مابقي آنها در حالي كه براي بمب‌‏گذاري آماده مي‌‏شوند بازداشت شدند.
وزير دفاع عراق بدون اينكه بگويد از كجا به ايراني‌‏بودن اين خودروها پي برده است، ادامه داد‏: اين تصاوير، همراه با ساير اسناد و مدارك از دخالت ايراني‌‏ها در امور عراق، پيش ازانتخابات عراق و به محض اعلام موافقت نهايي " اياد علاوي"‌ ‏نخست‌‏وزير، در تلويزيون‌‏هاي عراق نمايش داده مي‌‏شود.
اين در حالي است كه عراق تا كنون هيچ ماهواره‌‏اي نداشته و تنها ماهواره‌‏هاي جاسوسي آمريكا و رژيم اسرائيل امكان تصويربرداري از اين كشور را دارند.
به گزارش "اَكسس آو لاجيك"، ظاهراً اظهارات وزير دفاع عراق در پاسخ به درخواست‌‏ها براي ارائه اسنادي از ادعاي دخالت ايران در عراق بيان شده است.
الشعلان در ادامه اظهارات خود، با بيان نظريه خود در مورد روابط بغداد ـ تهران، اضافه‌‏ كرد‏: مذاكرات ديپلماتيك با ايران هيچ نتيجه‌‏اي در بر ندارد(!)
وي تأكيد كرد‏: من بر سر مواضع خود ايستادگي مي‌‏كنم و تا زماني كه ايران رفتار خود را به‌‏طور اساسي تغيير ندهد از اظهارات خود عقب‌‏نشيني نمي‌‏كنم.
سخنگوي وزارت‌‏امورخارجه كشورمان، اين هفته اعلام كرده بود: وزير دفاع عراق، يك بعثي روان‌‏پريش است كه اظهاراتش درباره ايران بر پايه عقده‌‏هاي شخصي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برخي منابع نيز پيش از اين فاش كرده بودند: در قبال طرح هر يك از ادعاهاي الشعلان بر ضد ايران، مبلغ هنگفتي از سوي آمريكا به حساب وي واريز مي‌‏شود.
شايان ذكر است الشعلان به‌‏تازگي نيز با نسبت‌‏دادن اتهام‌‏هاي ناروا در مورد ليست انتخاباتي مورد تأييد حضرت آيت‌‏الله سيستاني، مرجع تقليد بزرگ عراق، باعث خشم ملت اين كشور شده بود.

Copyright: gooya.com 2016